MotorInfo

Lexus na autosalonu v Pekingu představí nový crossover NX

12.4.2014 08:12
Lexus na autosalonu v Pekingu představí nový crossover NX

Lexus na autosalonu v Pekingu představí nový crossover NX, se kterým vstupuje do segmentu středně velkých SUV prémiové třídy.

Automobilka Lexus odhalila první fotografie svého zcela nového středně velkého crossoveru prémiové třídy. Nápadný design nového NX bude moci veřejnost poprvé zhodnotit v rámci mezinárodního autosalonu v Pekingu 2014.

NX je prvním zástupcem značky Lexus v segmentu středně velkých SUV. Svým ostře vyhraněným designem míří zejména na zcela nové zákazníky. Tento model přinášející markantní designové prvky a špičkové technologie nastaví nové standardy i budoucím modelům značky. Na autosalonech ve Frankfurtu a Tokiu v roce 2013 se dostalo vřelého přijetí oběma koncepčním vozům LF-NX (LF označuje Lexus Future), ze kterých design sériové verze NX velkou měrou vychází.

 

Exteriér

Lexus NX byl navržen tak, aby vypadal jako odlitý z jediného kusu kovu. Pod jeho nápadně rozšířenými podběhy se ukrývají 17“ nebo 18" kola, s nimiž vůz získává svůj přikrčený atletický postoj. Z ostře řezaných partií nejvíce zaujme charakteristická maska chladiče Lexus ve tvaru vřetene, jež je podtržena pokrokovými LED světlomety i světly pro denní svícení. Maska ve tvaru vřetene hladce navazuje na plasticky tvarovanou kapotu, čímž dává vyniknout vysoce kontrastnímu vyjádření ploch s důrazem na hloubku.

Při pohledu z boku je patrná typická silueta vozů Lexus, a to díky posunutí linie střechy směrem do zadní části vozu pro maximální optický účinek. K prémiovému charakteru a hladkému zpracování boků přispívá i pokrokově řešené vnější zpětné zrcátko nebo mechanizmus vnějších klik se skrytou vložkou zámku a integrovaným osvětlením. Zadní partie zdůrazňují sdružená světla charakteristického tvaru ‘L’, opět používající LED technologii. Karoserie v zadní části reflektuje tvary vřetene z čela vozu.

Interiér

Design interiéru NX by slušel i sportovnímu vozu. Přístrojový štít vysoce plastických tvarů skvěle doplňuje ostře řezané rysy v exteriéru. Dynamické schopnosti NX stvrzuje sportovní volant s tlustým věncem, přičemž k atraktivnímu provedení kabiny přispívají i kontrastní dekory. Při návrhu kabiny byl kladen důraz na celkový vnitřní prostor a uspořádání sedadel.

Design interiéru vozů Lexus staví na intuitivní spolupráci s ovládacími prvky, přístroji a technologiemi rozhraní člověk-stroj (HMI). NX je dalším vozem značky Lexus, jenž aplikuje rozdělení na dvě samostatné zóny, tj. zónu sloužící k zobrazování a zónu sloužící k ovládání.

Technologie

Lexus NX představuje hospodárný hybridní pohon kombinující zážehový motor a elektromotor (verze NX 300h), dále první přeplňovaný zážehový motor 2,0 l ve voze značky Lexus (verze NX 200t), resp. atmosférický zážehový motor v modelu NX 200. U všech motorizací bude možné volit mezi pohonem všech kol nebo poháněnou přední nápravou. NX rovněž přináší celou řadu pokrokových palubních technologií, jako např. přihrádku umožňující bezdrátové dobíjení mobilních přístrojů (poprvé u značky Lexus), nový design sdruženého ovladače „Remote Touch“ s dotykovým ovládáním, panoramatické sledování situace kolem vozidla (Panoramic View Monitor) a komplexní multifunkční displej, včetně senzoru bočního zrychlení (novinka u značky Lexus) a ukazatele plnicího tlaku (NX 200t), head-up displej s projekcí na přední sklo, systém pro sledování slepých úhlů a systém RCTA upozorňující na projíždějící vozidla během couvání.

Hlavní konstruktér modelu NX Takeaki Kato uvedl, že NX byl koncipován jako vůz určený především k aktivnímu městskému životu. „Ve všech fázích vývoje jsme vycházeli z pohledu cílové skupiny, kterou jsou mladí zájemci žijící ve městech, hledající vůz prémiové kategorie.