MotorInfo

Lexus GS 300h za cenu GS 250

27.12.2013 13:43
Lexus GS 300h za cenu GS 250

Lexus Czech & Slovak Republic, divize společnosti Toyota Motor Czech s.r.o., přichází při příležitosti uvedení nového plně hybridního modelu Lexus GS 300h na trh se speciální časově limitovanou nabídkou. Až do konce února 2014 sjednotí ceny nového hybridního modelu GS 300h se základním modelem GS 250.

Pohon Lexus Hybrid Drive modelu GS 300h byl speciálně navržen tak, aby zaručil mimořádně dlouhou životnost a nízké náklady na údržbu. Hnací ústrojí nemá např. spojku, startér, nebo alternátor, tedy po dobu životnosti vozidla není třeba tyto komponenty servisovat ani měnit jako je tomu u konvenčních vozů. Tradičně používaný rozvodový řemen byl nahrazen bezúdržbovým rozvodovým řetězem. Technologie pohonu Lexus Hybrid Drive má pozitivní dopady i na opotřebení brzd a pneumatik. Díky účinnosti rekuperačního brzdění, které zajišťuje polovinu veškeré brzdné síly při brzdění, se výrazně snižuje opotřebení brzdového obložení i kotoučů. Podstatně delší je i životnost pneumatik GS 300h. Tlak v pneumatikách, který je v případě hybridních vozů o 20 % vyšší, pomáhá snižovat opotřebení bočnice pneumatiky; nižší opotřebení běhounu pneumatik je zase dáno hladkým a lineárním přenosem výkonu i rovnoměrným rozložením hmotnosti vozu. GS 300h během prvních 90 000 km provozu zpravidla nevyžaduje výměnu brzdových kotoučů, pouze jednu sadu nových brzdových destiček a jednu sadu nových pneumatik.

Baterie plně hybridního pohonu byla přísně testována z pohledu výkonu a životnosti, na základě více než 15 let praktických zkušeností z provozu. Byla navržena tak, aby spolehlivě sloužila po celou dobu životnosti vozidla, a v nových modelech GS již nezabírá místo v zavazadlovém prostoru. Objem kufru je tak běžných 451 l.

GS 300h produkuje nízké emise CO2 již od 109 g/km, spojené se spotřebou paliva 4,7 l/100 km.

Lexus poskytuje rozsáhlou záruku za jakost (záruka), která pokrývá veškeré vady, které lze připsat chybě při výrobě nebo montáži vozidla. Záruka je poskytována v délce 3 let nebo do ujetí 100 000 kilometrů, dle toho, co nastane dříve. Během prvního roku je záruka poskytována bez ohledu na počet ujetých kilometrů. Pro vozidla s hybridním pohonem je na komponenty hybridního systému poskytována časově rozšířená záruka v délce 5 let nebo do ujetí 100 000 km. Během prvního roku je záruka poskytována bez ohledu na počet ujetých kilometrů. Záruka na povrchovou korozi a vadu laku je 3 roky, záruka na prorezavění karoserie 12 let, v obou případech bez ohledu na počet ujetých kilometrů. V případě výskytu vady v době záruky má kupující právo na bezplatné odstranění vady opravou. Bezplatné silniční asistenční služby Lexus Euro Assistance 24 jsou poskytovány po dobu 3 let bez ohledu na počet ujetých kilometrů. V České republice jsou vozy s hybridním pohonem osvobozeny od silniční daně.

Ceny modelu Lexus GS 300h platné do 28.2.2014:

 

 (Uvedené ceny jsou v Kč včetně DPH)

Lexus GS 300h je již možné objednávat u autorizovaných prodejních partnerů Lexus.

O Lexus GS 300h

Zcela nový vůz s plně hybridním pohonem v rámci řady GS, nastupující proti konkurentům uprostřed prémiového segmentu E. Hnací ústrojí Lexus Hybrid Drive 2,5 l s emisemi CO2 již od úrovně 109 g/km a odpovídající spotřebou paliva jen 4,7 l / 100 km. Atraktivní jízdní dynamika, hladká jízda a rychlé reakce. Špičkové pohodlí a propracované palubní technologie pro příjemné dálkové cesty. Smělé a dynamické ztvárnění exteriéru, vysoce kvalitní interiér navržený pro komfortní cestování na dlouhé vzdálenosti. Systém Lexus Hotspot poskytující vysokorychlostní Wi-Fi připojení pro všechny cestující. Znatelné výhody v podobě celkových nákladů spojených s vlastnictvím – GS 300h je atraktivní nabídkou automobilky Lexus pro soukromé zájemce i fleetové zákazníky. Rozšířením konstrukční řady prémiových sedanů GS o nový model GS 300h se Lexus stává celosvětově prvním výrobcem prémiových vozů, jenž nabízí hned dva plně hybridní modely v téže konstrukční řadě.

Nový GS 300h je vybaven pohonem Lexus Hybrid Drive druhé generace, podobným jednotce používané modelem IS 300h. Přináší výrazné snížení spotřeby paliva a emisí CO2, NOx i pevných částic, aniž by tím utrpěly výkonové parametry. Plně hybridní soustava pohonu kombinuje výkonný elektromotor (105 kW / 143 k) se zážehovým čtyřválcem 2,5 l používajícím Atkinsonův cyklus, ventilový rozvod DOHC, systém vstřikování paliva D-4S nové generace, časování ventilů Dual VVT-i a vysoce hospodárný systém recirkulace výfukových plynů (EGR). Motor dosahuje nejvyššího výkonu 133 kW/181 k při 6 000 1/min a maxima točivého momentu 221 N.m při 4 200 až 5 400 1min. Celkový systémový výkon činí 164 kW/223 k a přenáší se na zadní kola prostřednictvím bezestupňové elektronicky řízené převodovky ECVT (Continuously Variable Transmission) hybridní soustavy pohonu.