MotorInfo

Letní SUV pneumatiky Barum Bravuris 4x4 obstály na výbornou

6.4.2015 13:35
Letní SUV pneumatiky Barum Bravuris 4x4 obstály na výbornou

Autoklub ČR testoval pro letní sezonu 2015 šestnáctipalcové pneumatiky určené pro stále oblíbenější SUV vozy.

 

Pro blížící se jarní motoristickou sezonu připravil Autoklub ČR výsledky testování letních plášťů určených vozům SUV, do kterého byly zařazeny pneumatiky sedmi značek o rozměru 215/65 R16 H. Barum Bravuris 4x4 v souhrnném hodnocení předčil ostatní testované pláště v segmentu, když svými výsledky exceloval zejména na mokrém povrchu.

 

 

Do testu byly zařazeny pneumatiky:

  • Firestone Destination HP
  • Barum Bravuris 4x4
  • Nankang SP 7
  • Fulda 4x4 Road
  • Kumho EcoSolus KL2
  • BF Goodrich Long Trail T/A Tour
  • Infinity INF 200

Test byl zaměřen na porovnání pneumatik tzv. ekonomického segmentu. Referenční pneumatikou byla zvolena Firestone Destination HP, jejíž výsledky posloužily jako srovnávací standard. Barum Bravuris 4x4 se v tomto testu Autoklubu České republiky může pyšnit nejlepšími výsledky mezi tzv. budgetovými plášti. Na mokrém povrchu měla tato pneumatika téměř stejné výsledky jako referenční model střední třídy, a získala tak nejvyšší možné hodnocení „velmi dobrá“. Na suché vozovce pak zaznamenala druhý nejlepší výkon klasifikovaný jako „dobrý“.

Plášť otrokovické značky dosáhl na mokrém povrchu nejnižšího valivého odporu, a dokonce v tomto testu předčil i výkon referenčního výrobku. 30% rozdíl v koeficientu valivého odporu mezi vítězným a na poslední příčce umístěným vzorkem přitom znamená spotřebu paliva lišící se již zhruba o 5 %. Kategorii mokrý handling vedle referenčního Firestone Destination HP ovládl opět Barum Bravuris 4x4, jenž handlingový okruh o délce 1 823 m absolvoval o 9,91 sekundy rychleji než pneumatika s nejhoršími výsledky v testu. Při subjektivním hodnocení jízdního komfortu na mokrém povrchu se Barum Bravuris 4x4 umístil jako druhý.

Podélný aquaplaning změřil prokluz předních kol během průjezdu vodním sloupcem o výšce 9 mm, což lze přirovnat k nájezdu do vyjetých kolejí na cestě při nebo po dešti. Příčný aquaplaning pak vyhodnotil schopnost pneumatik odvádět vodu v bočním směru a měřilo se také zbytkové zrychlení při průjezdu po povrchu s vodním sloupcem vysokým 5 mm. Rozsah rychlostí od 65 do 95 km/h referoval o schopnostech plášťů odvádět vodu během rychlého nájezdu do zatáčky s hlubokou kaluží (vyjetými kolejemi). V obou těchto disciplínách domácí Barum Bravuris 4x4 svými výkony předčil všechny testované vzorky v segmentu a umístil se těsně za referenčním produktem. 

Výsledky testování

K testování byl použit vůz VW Tiguan, huštění 220 kPa (2,2 bar) vpředu i vzadu.

Výsledky testování – shrnutí s průměrnými cenami dostupnými v internetových obchodech

Výsledky testu Autoklubu České republiky dokazují, že otrokovická značka Barum stále nabízí výhodný poměr kvality za velmi příznivou cenu.

 

Foto:Continental Barum