Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na tuto skutečnost upozorňuje společnost Cebia. Vyleptané kódy na automobilových sklech se podle ní dají snadno odstranit.
Technologie leptání skla pak nefunguje jako trvalé zabezpečení vozidla, které by zloději zásadním způsobem komplikovalo prodej odcizeného automobilu. Takto funguje pouze vypískovaný kód, který zasahuje hlouběji do autoskla a je tudíž neodstranitelný.
Značení automobilových skel je jednoduché, cenově dostupné a patří mezi nejefektivnější formy zabezpečení na trhu. Používají se dva způsoby: leptání a pískování kódu na sklo. „Pískování kódu na autoskla má zásadně vyšší zabezpečovací efekt než leptání, které lze snadno beze zbytku odstranit. Ochranné značení leptáním je určitě lepší než nic a zloděj si pravděpodobně vybere auto, které nemá žádné značení skel. Skutečně profesionálním zabezpečením vozidla je však jen neodstranitelný vypískovaný kód,“ vysvětluje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.
Cebia poskytuje pod značkou OCIS značení oběma způsoby, tedy pískováním VIN nebo unikátního kódu, ale i leptáním VIN. Výhodou leptání je, že si ho člověk může provést doma sám. Pískování musí být provedeno v servisu vyškolenými pracovníky. Proběhne ale na počkání a v případě pískování unikátního kódu stačí jedna návštěva servisu. „Jednoznačně nejlepším způsobem bezpečnostního značení skel je pískování sedmimístného unikátního kódu, který byl vyvinut ve spolupráci s Policií. Ochranný efekt značení touto formou je stejný jako způsob s použitím VIN. Pískování unikátního kódu je však pro zákazníka rychlejší a jednodušší, protože pískování VIN vyžaduje nejdříve výrobu šablon s VIN kódem,“ říká Martin Pajer.
Základní údaje značení skel