MotorInfo

Leon zvýšil prodeje značky SEAT v roce 2014

10.1.2015 09:37
Leon zvýšil prodeje značky SEAT v roce 2014

Automobilka SEAT uzavřela rok 2014 s nárůstem prodejů. Španělská značka dodala 390 500 vozidel, o 10 % více než v roce 2013 (355 000 vozidel), což je nejlepší výsledek od roku 2007.

Zvýšení prodeje značky SEAT je zásluhou především modelové řady Leon. V roce 2014 se její odbyt zvýšil o 50 % a dosáhl hodnoty 154 100 vozů, což je o 51 300 vozů více než v předchozím roce. Od představení nové generace v roce 2012, která nyní poprvé zahrnuje tři karosářské varianty, se prodej modelu Leon více než zdvojnásobil (2012: 71 200 vozidel; +116 %). Je to také nejlepší prodejní výsledek od uvedení modelu Leon na trh v roce 1999. Leon tak poprvé vystřídal Ibizu na pozici nejprodávanějšího vozu SEAT.

Kombi Leon ST, uvedené na trh koncem roku 2013, dosáhlo objemu prodeje 47 100 vozů a na celkovém prodeji modelové řady mělo podíl 30,5 %. MPV SEAT Alhambra zaznamenalo v roce 2014 rovněž dvouciferný růst s prodejem více než 23 000 vozů (23 100 vozů; +15,6 %).

Prodeje značky SEAT v západní Evropě překročily poprvé od roku 2008 hranici 300 000 vozů (304 000) a byly o 11,3 % vyšší než v roce 2013 (273 200 vozů). Tempo růstu bylo výrazně vyšší než celkového trhu, z čehož plyne zvýšení podílu na trhu. V Německu se prodeje zvýšily o 10,4 % na 84 600 vozů. Na tomto trhu SEAT v uplynulých čtyřech letech téměř zdvojnásobil svůj odbyt (2010: 43 000). Ve Španělsku bylo prodáno celkem 67 500 vozidel (+14,5 %), což je v meziročním srovnání o 8 500 vozů více. Třetím největším trhem je Velká Británie, kde SEAT slavil čtvrtý prodejní rekord v řadě. SEAT na tomto trhu dodal poprvé více než 50 000 vozů (53 400; +16,8 %) a od roku 2009 vzrostl celkově o téměř 80 %.¨nŠpanělská značka získala zpět své pozice v Itálii a Portugalsku. SEAT vzrostl o 28,1 % v Itálii na 13 000 vozů a o 79,9 % v Portugalsku s celkovým prodejem 6 900 vozů.

Růst v Polsku (+192,7 %) a České republice (+61,3 %) přispěl k celkovému nárůstu prodeje ve východní Evropě o 44,2 % na 24 700 vozidel (2013: 17 100), což je o 7 600 vozů víc než v roce 2013. To je nejlepší výsledek od roku 2008. SEAT v České republice dosáhl historicky nejlepšího výsledku a tento trh se stal největším odbytištěm (6 800 předaných vozů) v regionu, po němž následují Polsko (6 300 vozů), Slovensko (2 500 vozů) a Maďarsko (2 500 vozů).

V Turecku, deváté zemi, k níž došlo k nárůstu prodeje, bylo dodáno 12 000 vozidel, o 8,9 % více než v roce 2013. Izrael vzrostl o 2,9 % na 6 100 vozů. Mexiko (21 300 vozů) a Alžírsko (16 300 vozů) si udržely své postavení pátého, resp. šestého největšího trhu na světě pro vozy značky SEAT.

 

Počty vozů dodaných zákazníkům v roce 2014

(podle modelu, absolutní hodnota a meziroční změna v %)

SEAT Mii (25 300; -12,3 %)

SEAT Ibiza (150 000; -2,7 %)

SEAT Toledo (18 600; -2,3 %)

SEAT Leon (154 100; +49,9 %)

SEAT Altea (19 300; -18,8 %)

SEAT Alhambra (23 100; +15,6 %)

 

Foto:SEAT