MotorInfo

Leon ST CUPRA s rekordním časem v Mostě

14.4.2015 18:54
Leon ST CUPRA s rekordním časem v Mostě

Petr Fulín zajel se sériovým vozem SEAT Leon ST CUPRA nejrychlejší oficiální čas mezi sériovými kombi na mosteckém okruhu.

Petr Fulín, dvojnásobný šampion v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, usedl na mosteckém okruhu za volant sériově vyráběného modelu SEAT Leon ST CUPRA a hned ve druhém kole zajel čas, který všem přítomným vyrazil dech. S hodnotou 1:57,236 min je SEAT Leon ST CUPRA nejrychlejším sériově vyráběným kombi, které kdy bylo na závodním okruhu v Mostě oficiálně změřeno. Ani Petr Fulín nečekal, že sériové kombi SEAT Leon ST CUPRA předvede na mosteckém okruhu tak vynikající výkon. Ambiciózním cílem celé akce bylo zajet čas pod dvě minuty, ale Petr Fulín byl na začátku velmi skeptický – jeho odhad byl 2:05 min.

„I zaměstnanci sportovního úseku autodromu si klepali na čelo, když jsme je seznámili s naším záměrem. Dvě minuty totiž může v Mostě pokořit jen opravdu rychlé auto,“ popisuje Petr Fulín výchozí situaci. „Na Leonu ST CUPRA jsme nedělali žádné úpravy, dokonce jsme ani nevyndali náhradní kolo, abychom měli co nejnižší hmotnost. Vůz jel na standardních pneumatikách a jako palivo jsme použili běžně prodávaný stooktanový benzin Shell V-Power Nitro+ Racing.“

Petr Fulín měl na zajetí nejlepšího času na mosteckém okruhu tři měřená kola. Nejlepší český okruhový jezdec současnosti se dostal pod hranici dvou minut hned v prvním měřeném kole, v němž dosáhl času 1:59,372 min. Tento už sám o sobě skvělý výsledek dokázal hned v následujícím kole snížit o více než dvě sekundy na hodnotu 1:57,236 min.

„V prvním kole jsem ještě hledal brzdné body a netrefil úplně ideálně šikanu na konci cílové rovinky. I tak se mi ale podařilo dostat pod dvě minuty. Druhé kolo bylo mnohem lepší, ale když se na displeji zařízení Racelogic ukázalo 1:57, nemohl jsem tomu uvěřit. Leon ST CUPRA se na okruhu řídí skvěle. Je stabilní v rychlých zatáčkách a nabízí mimořádnou přilnavost na výjezdech z těch pomalejších. Karoserie kombi je krásně vyvážena. Tohle auto má obrovský potenciál. Myslím si, že při použití ‚semislicků‘ a ještě lepších brzdových destiček pro jízdu na okruhu by bylo možné čas snížit tak o 3 až 4 sekundy,“ komentoval Petr Fulín nečekaný výkon sportovního rodinného kombi španělské značky bezprostředně po rekordní jízdě.

O tom, jak výjimečný je na okruhu Leon ST CUPRA už ve své sériové podobě, svědčí porovnání s čistokrevnými závodními vozy. SEAT Leon Cup Racer, s nímž Petr Fulín za dva týdny nastoupí do prvních bojů o titul v Evropském poháru cestovních vozů ETCC, zvládne mostecký okruh za 1:42 min. Sériové rodinné kombi zaostává tedy za svým závodním sourozencem o pouhých 15 sekund, přestože má o 37 kW (50 k) nižší výkon, o 50 N.m nižší maximální točivý moment a o cca 300 kg vyšší hmotnost.

 

Foto:SEAT