MotorInfo

Leon posílil prodej značky SEAT v prvním čtvrtletí 2014

9.4.2014 14:38
Leon posílil prodej značky SEAT v prvním čtvrtletí 2014

SEAT zvýšil prodej během prvního čtvrtletí letošního roku o 7,3 %. Španělská značka dodala celkem 93 400 vozů, o 6 300 více než ve stejném období roku 2013.

Leon byl s nárůstem o 60,1 % hlavní hnací silou pozitivního vývoje prodeje značky. V prvních třech měsících bylo dodáno 34 600 vozů Leon, o 13 000 více než v prvním čtvrtletí 2013 (21 600 vozů). Kombi Leon ST, které je na trhu od konce uplynulého roku, zaznamenalo 8 000 dodaných vozů. K nárůstu prodeje přispěl rovněž vyšší prodej modelu Toledo (+28,1 %; celkem 4 700 vozů) a Alhambra (+14,1 %; celkem 5 200 vozů).

Prodej značky SEAT v západní Evropě v prvním čtvrtletí vzrostl o 7,8 % (73 300 vozů; 68 000 vozů v 1. čtvrtletí 2013), což znamená tržní podíl ve výši 2,3 %. Na svém hlavním trhu, v Německu, dodal SEAT 19 000 vozů (2013: 16 600 vozů), o 14,8 % více, a patří na něm mezi deset nejprodávanějších značek. SEAT rostl rovněž ve Španělsku (+0,4 %; celkem: 17 200 vozů) a ve Velké Británii, kde v uplynulém roce dosáhl nejvyššího prodeje ve své historii. Celkem 13 900 vozů, prodaných na britských ostrovech v prvním čtvrtletí (2013: 11 500 vozů), představuje enormní nárůst o 21,0 %. SEAT vylepšil své prodejní statistiky také ve Francii (+4,6 %; celkem: 6 000 vozů) a téměř zdvojnásobil svůj odbyt v Portugalsku (+88,6 %; celkem: 1 300 vozů).

Ve střední a východní Evropě stoupl prodej značky SEAT v prvním čtvrtletí o 85,6 % na 5 700 vozů (2013: 3100 vozů). Hlavním trhem v této oblasti je Česká republika, kde bylo dodáno 1 750 vozů (+123,5 %).

Rodina modelů Leon se i nadále rozrůstá

V letošním roce se bude nabídka vozů dále rozrůstat především v rámci rodiny Leon. CUPRA, nejvýkonnější model v historii značky, je po svém představení na autosalonu v Ženevě již v prodeji a v dubnu se u prodejců objeví Leon ST 4Drive s pohonem všech kol. Koncem roku přijde na trh Leon X-PERIENCE, rodinná verze ve stylu crossoveru. Ve druhém čtvrtletí začnou prodejci nabízet Mii by MANGO, speciální verzi městského vozu, vytvořenou ve spolupráci s barcelonskou módní značkou.