MotorInfo

Koncern Deutsche Post DHL dosáhl v roce 2015 prognózovaných tržeb

13.3.2016 11:10
Koncern Deutsche Post DHL dosáhl v roce 2015 prognózovaných tržeb

Koncern Deutsche Post DHL, přední světová poštovní a logistická společnost, zvýšil v roce 2015 své tržby a dosáhl prognózované výše provozního zisku.

Po velmi úspěšném čtvrtém čtvrtletí, které bylo z provozního hlediska nejúspěšnějším čtvrtletím v historii společnosti, dosáhl konsolidovaný ukazatel EBIT (zisk před zdaněním a úroky) za celý rok 2015 výše 2,41 miliardy EUR. Koncern si stanovil cíl dosáhnout EBIT minimálně 2,4 miliardy EUR. Divize Post - e Commerce - Parcel (PeP) se na celkové výši EBIT podílela částkou 1,1 miliardy EUR, v souladu s prognózou, a divize DHL vytvořily provozní zisk 1,66 miliardy EUR. Snížení EBIT za celý rok v porovnání s předchozím rokem (2014: 2,97 miliardy EUR) bylo způsobeno jednorázovými náklady a investicemi včetně výdajů spojených s novým směřováním obnovy IT v obchodní jednotce Global Forwarding. Koncern upravil svou prognózu výnosů v říjnu 2015 kvůli jednorázovým výdajům.

Strukturální a provozní vylepšení v obchodních divizích společně s mírným ekonomickým růstem jsou faktory, které podle očekávání přispějí k výraznému nárůstu tržeb v letošním roce. Koncern Deutsche Post DHL proto pro rok 2016 opět potvrdil svou prognózu EBIT ve výši mezi 3,4 a 3,7 miliardy EUR. Divize PeP se bude podle prognóz podílet na výnosech v roce 2016 částkou více než 1,3 miliardy EUR a divize DHL dosáhne EBIT od 2,45 do 2,75 miliardy EUR. Koncern také trvá na svých cílech pro období po roce 2016. Deutsche Post DHL i nadále předpovídá zvyšování provozního zisku průměrně o více než 8 % ročně během období let 2013 až 2020 (CAGR – složená roční míra růstu). Divize DHL přispějí k lepším výsledkům průměrným růstem EBIT o 10 % ročně. Provozní zisk divize PeP se bude podle očekávání zvyšovat v průměru o 3 % ročně. Koncern navíc plánuje náklady na sídlo společnosti a ostatní náklady ve výši méně než 0,5 % konsolidovaných výnosů do roku 2020.

Foto:DHL