MotorInfo

Koncept SEAT Leon Cross Sport

15.9.2015 09:02
Koncept SEAT Leon Cross Sport

SEAT Leon SC Cross Sport nabízí výkony kompaktního sportovního vozu a siluetu ve stylu dvoudveřového kupé.

Koncept SEAT Leon Cross Sport přebírá sportovní geny od modelu Leon CUPRA. Dvoulitrový motor poskytuje nejvyšší výkon 221 kW/300 k, který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Radost z jízdy i na trase, která zahrnuje skutečně špatné silnice, zaručuje elektronicky řízený pohon všech kol s elektronickou uzávěrkou diferenciálu a světlá výška, která je o 41 milimetrů vyšší než v modelu CUPRA.

„Sportovní charakter má pro nás mnoho tváří. Leon Cross Sport enormně rozšiřuje možnosti modelu CUPRA. Díky pohonu všech kol a podvozku pro jakékoli cesty nebudou pro řidiče modelu Cross Sport existovat prakticky žádná omezení – a vůbec žádná omezení, co se týče radosti z každodenní jízdy,“ říká Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, S.A., zodpovědný za výzkum a vývoj. „Leon Cross Sport je vybaven veškerými technologiemi Leonu, od výjimečně kultivovaných jízdních vlastností, přes rozsáhlou nabídku asistenčních systémů, až po zcela novou úroveň konektivity se systémem SEAT FullLink.“

Nový koncept má kompaktní a působivý vzhled. K tomu přispívá i zvýšení světlé výšky o 41 milimetrů. Devatenáctipalcová kola v exkluzivním designu s paprsky ve tvaru písmene Y mají dvoubarevnou povrchovou úpravu s leštěnými prvky na černém podkladu. Celek doplňují dominantní, výrazně rozšířené podběhy kol a rozšířené prahy. Na přídi a zádi jsou ještě více zdůrazněny charakteristické prvky modelů CUPRA, jako je například charakteristická mřížka masky chladiče. Potenciál podtrhují velké otvory pro přívod vzduchu, čtyři koncovky výfukové soustavy a velký střešní spoiler na zádi. Světlomety LED konceptu Cross Sport dodávají přídi rozhodný výraz a řidiči zajišťují maximální viditelnost.

Koncept Leon Cross Sport je lakován v odstínu oranžová ultra – stejné barvě jako studie SEAT 20V20, která byla představena v březnu 2015 na autosalonu v Ženevě. A to není zdaleka jediná společná vlastnost obou koncepčních vozů – oba vozy jsou ukázkou směru, jímž se SEAT bude ubírat v následujících několika letech, kdy vstoupí do segmentů crossoverů a SUV s novými produkty.

Také interiér konceptu Leon Cross Sport září barvou inspirovanou barcelonským sluncem – oranžová zvýrazňuje sofistikované prošívání kůží čalouněných sedadel a obšití přístrojové desky i volantu, ale také oživuje prostřední plochy sedadel a výplní dveří. Kombinace kůže s oranžovou Alcantarou a velmi lesklým černým lakem demonstruje kvalitu a pozornost věnovanou detailům, které jsou součástí DNA značky SEAT. Přístrojová deska působí lehkým, beztížným dojmem a je důsledně zaměřena na řidiče – stejně jako v každém modelu Leon.

Vůz je vybaven nejmodernějšími systémy v oblasti konektivity. Chytré telefony mnoha různých výrobců s různými platformami (Apple iOS, Android, MirrorLink) lze snadno a prakticky propojit s informačním a zábavním systémem vozidla prostřednictvím systému SEAT FullLink a následně ovládat na dotykovém displeji. A díky exkluzivní aplikaci SEAT ConnectApp postačí několik jednoduchých, individuálně definovaných gest pro aktivaci funkcí, jako je navázání telefonního spojení s přítelem, navigace nebo vyhledání čerpací stanice. SEAT ConnectApp předčítá příchozí zprávy, zatímco odpovědi lze diktovat prostřednictvím systému hlasového ovládání. Řidič se může zcela soustředit na řízení.

Nejmodernější dvoulitrový motor TSI konceptu Leon Cross Sport způsobil pozdvižení již v modelu Leon CUPRA, jemuž dopomohl mimo jiné k rekordním časům na Severní smyčce Nürburgringu. Tento sportovní motor s velmi pohotovými reakcemi je pro koncept Leon Cross Sport vyladěn na nejvyšší výkon 221 kW/300 k a maximální točivý moment 380 N.m poskytuje již od 1 800 1/min. Dvouspojková převodovka DSG řadí rychle a precizně.

Pro trvalý pohon všech kol modelu Leon Cross Sport je použita nově vyvinutá vícelamelová spojka s hydraulickým ovládáním a elektronickým řízením. Pátá generace mezinápravové spojky Haldex reaguje rychle na všechny myslitelné změny provozních podmínek a poskytuje výrazně vyšší úroveň bezpečnosti a ovladatelnosti.

Dynamická ovladatelnost je doplněna nejmodernějšími elektronicky řízenými bezpečnostními a asistenčními systémy. Progresivní řízení a speciálně nastavený elektronicky řízený stabilizační systém optimalizují ovladatelnost a zvyšují radost z jízdy. Adaptivní tempomat se systémem Front Assist, asistent pro rozpoznávání dopravních značek a asistent pro jízdu v jízdním pruhu jsou rovněž velmi užitečnými pomocníky pro jízdu v městské džungli.

 

Foto:Seat