Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Se zavedením motoru s točivým momentem 3 500 N.m a výkonem 730 koní je řada motorů Euro 6 Scania V8 kompletní.
Verze 520 koní a 580 koní byly představeny na začátku tohoto roku a nyní vstupuje na scénu nejvýkonnější V8 motor. Scania tak nyní nabízí tři motory V8 plnící normu Euro 6. Jedná se tak o jediná vozidla Euro 6 V8 na trhu. Zákazníci, kteří si vyberou V8, upřednostňují funkce jako je výkon, ekonomika provozu a životnost. Legendární Scania V8, která byla poprvé představena v roce 1969, získala jedinečnou pozici na trhu po celém světě a je žádána také ve verzi Euro 6.
Všechny tři motory Scania V8 jsou postaveny na platformě s objemem 16,4 litru, kterou společnost představila v roce 2010 spolu s motorem 730 koní. V zájmu splnění normy se v motorech Scania Euro 6 V8 používá vodou chlazený systém EGR s technologií SCR a turbodmychadlo s proměnnou geometrií. Tlumicí jednotka je jen o něco větší než v případě šestiválcových řadových motorů Scania, které jsou považovány za nejlepší ve své kategorii. Díky tomu zůstane na podvozku dostatek místa pro palivovou nádrž a nádrž na přísadu AdBlue.
Nákladní vozidla Scania s motorem V8 dokážou splnit i ty nejnáročnější úkoly. Model s výkonem 520 koní může být ideální volbou pro zákazníky, kteří pracují v dálkové přepravě, protože jsou spolehlivé a snadno zvládnou úrovňové rozdíly, přičemž spotřeba paliva zůstane na přijatelné úrovni. Motory s výkonem 580 koní poskytují výkonnostní úroveň dřívějších motorů o výkonu 620 koní, které odpovídaly normě Euro 5.
Model s výkonem 730 koní byl navržen pro nadprůměrné přepravní úkoly. Dopravní soupravy s celkovou hmotností 60 t na přepravu kulatiny v severoevropských zemích, těžká nákladní doprava v Německu nebo všeobecné přepravní úkoly v Norsku jsou oblastmi, kde motory Scania V8 s výkonem 730 k dokážou splnit všechny požadavky.
Mimořádný točivý moment nyní v ještě širším rozsahu
520 koní, 2 700 N.m při 1 000 - 1 300 1/min, EGR + SCR
580 koní, 2 950 N.m při 1 000 - 1 350 1/min, EGR + SCR
730 koní, 3 500 N.m při 1 000 - 1 400 1/min, EGR + SC
Inženýři Scanie připravili u nového motoru širší křivku točivého momentu, což znamená, že maximální točivý moment je k dispozici již od 1 000 až do 1 400 1/min. Pro ovládání dostupné síly tvoří automatická převodovka Scania Opticruise součást základního vybavení. Motory Scania V8 lze objednat jen se špičkovou kabinou Scania série R. K motorům Scania V8 lze zvolit různé převodovky, zadní nápravy s jednoduchými nebo s nábojovými redukcemi či tandemové nápravy.
Základní údaje o motorech V8 (Euro 6)
|
R 520 |
R 580 |
R 730 |
Typmotoru |
DC16 101 520 |
DC16 102 580 |
DC16 103 730 |
Norma |
Euro 6 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Uspořádání |
90° V8 |
90° V8 |
90° V8 |
Zdvihový objem |
16,4 l |
16,4 l |
16,4 l |
Pořadí zapalování |
1-5-4-2-6-3-7-8 |
1-5-4-2-6-3-7-8 |
1-5-4-2-6-3-7-8 |
Počet válců |
8 |
8 |
8 |
Počet ventilů na válec |
4 |
4 |
4 |
Vrtání x zdvih |
130 x 154 mm |
130 x 154 mm |
130 x 154 mm |
Kompresní poměr |
17 : 1 |
17 : 1 |
17,4 : 1 |
Systém vstřikování paliva |
Scania XPI |
Scania XPI |
Scania XPI |
Systém řízení emisí |
Scania EGR + SCR |
Scania EGR + SCR |
Scania EGR + SCR |
Výkon |
520 k (382 kW) |
580 k (427 kW) 1 900 1/min |
730 k (537 kW) |
Točivý moment |
2 700 N.m |
2 950 N.m |
3 500 N.m |
Max. výkon motorové brzdy |
320 kW |
320 kW |
320 kW |
Objem oleje |
43 l |
43 l |
43 l |