Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Novou modelovou řadu Insignia zanedlouho doplní model Country Tourer, který bude mít světovou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v září tohoto roku.
Zatímco nová Insignia Sports Tourer je rodinné kombi, nový model Insignia Country Tourer vyzařuje touhu po dobrodružství. Cena Insignie Country Tourer, jejíž výbava odpovídá špičkovému stupni „Cosmo“, začíná na částce 783 900 Kč za verzi s motorem 2.0 CDTI/120 kW s manuální šestistupňovou převodovkou, pohonem všech kol 4x4 a systémem „Start Stop“.
Univerzální automobil se zvýšenou světlou výškou poskytuje svému majiteli svobodu nad rámec městských ulic a asfaltovaných cest. Vizuálně rozlišujícími prvky jsou ochranné prvky pod předním i zadním nárazníkem kombinované s nápadnými plastovými lemy podběhů kol a ochrannými obklady spodní části karoserie. Vše doplňuje dvojice výrazných koncovek výfuků. Nejmodernější systém pohonu všech kol zaručuje maximální trakci a ovladatelnost za všech jízdních podmínek. Nabídka výkonných, turbodmychadlem přeplňovaných motorů obsahuje pohonné jednotky, jakými jsou např. zážehový čtyřválec 2.0 SIDI Turbo s přímým vstřikováním paliva o výkonu 184 kW (250 k) nebo výkonný vznětový čtyřválec 2.0 BiTurbo CDTI – oba tyto agregáty se chlubí působivým točivým momentem až 400 N.m.
„Senzační úspěch našeho modelu Opel Mokka v segmentu sub-kompaktních SUV jasně demonstroval popularitu crossoverů,” říká Duncan Aldred, výkonný viceprezident automobilky Opel odpovědný za podej, marketing a poprodejní služby. „Novým modelem Insignia Country Tourer nyní vyplňujeme tuto mezeru na trhu i v segmentu vozů střední třídy. Díky Insignii Country Tourer můžeme zákazníkům nabídnout další alternativu, kterou Opel dosud nikdy neměl ve své nabídce. Nyní tedy můžeme okořenit vysokou kvalitu naší vlajkové lodi i silnou dávkou dobrodružství. Jsme přesvědčení, že atletický vzhled modelu Insignia Country Tourer přitáhne k naší značce nové zákazníky.”
Základem elektronicky ovládaného systému pohonu všech kol 4x4 je multilamelová hydraulická spojka systému Haldex, která je umístěna ve společné skříni s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem zadní nápravy. Tato konfigurace garantuje optimální trakci jak na asfaltu, tak i na nezpevněném povrchu. Spojka plynule mění rozdělení točivého momentu motoru mezi jednotlivé nápravy podle převažujících podmínek od 0 do 100 procent, elektronicky ovládaný diferenciál s lamelovou uzávěrkou přebírá stejnou funkci při rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola zadní nápravy. Výhodou kompletně elektronicky ovládaného systému je, že ke změně rozdělení točivého momentu dojde ještě dříve, než začne příslušné kolo prokluzovat v důsledku snížené adheze, například na mokré nebo zasněžené silnici. V kombinaci s elektronicky regulovaným adaptivním podvozkem FlexRide vytváří systém pohonu všech kol značky Opel nové standardy co do reakční doby a ovladatelnosti vozu. Když je to třeba, lamelová spojka přenese větší podíl točivého momentu na zadní nápravu. Senzory plynule zásobují řídicí jednotky systému pohonu všech kol 4x4 informacemi o stáčivém momentu vozu kolem svislé osy, zrychlení v podélném směru, úhlu natočení volantu, otáčkách jednotlivých kol, poloze pedálu plynu, otáčkách a točivém momentu motoru. Na základě těchto informací rozděluje řídicí jednotka lamelové spojky točivý momentu plynule mezi jednotlivé nápravy.
Maximální dynamickou stabilitu zaručuje elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál zadní nápravy eLSD (Electronically-controlled Limited Slip Differential). Diferenciál reguluje rozdělování točivého momentu mezi kola zadní nápravy podle jejich adheze, a to tak, že na kolo s lepší adhezí se přenáší vyšší část točivého momentu. Sofistikovaná konstrukce systému pohonu všech kol 4x4 zaručuje nejvyšší míru aktivní bezpečnosti a ovladatelnosti vozu ve všech situacích. Opel Insignia Country Tourer pokračuje vpřed i tehdy, pokud tři kola ztratí na nezpevněném nebo kluzkém povrchu adhezi a jen jedno zadní kolo zůstává v záběru. Adaptivní systém pohonu všech kol podporuje řidiče i v ne vysloveně kritických situacích. V zájmu snížení třecích ztrát a spotřeby paliva se systém automaticky přepne do režimu pohonu předních kol, pokud při jízdě po silnici s dobrou adhezí není potřeba žádných zásahů ke zlepšení trakce.
Turbodmychadlem přeplňované motory
Výkonné, turbodmychadlem přeplňované motory ladí s pohonem 4x4 modelu Insignia Country Tourer. Na špičce nabídky motorů je zážehový čtyřválec 2.0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo o výkonu 184 kW (250 k). Motor s přímým vstřikováním benzinu dosahuje maximálního točivého momentu 400 N.m. Také výkonný turbodiesel 2.0 BiTurbo CDTI poskytuje točivý moment až 400 N.m. Čtyřválec o výkonu 143 kW (195 k) má díky sekvenčnímu přeplňování dvojicí turbodmychadel různé velikosti optimální průběh točivého momentu. Základní pohonnou jednotkou je turbodiesel 2.0 CDTI (při pohledu z vnějšku snadno identifikovatelný podle jediné koncovky výfuku) o výkonu 120 kW (163 k). Tento motor dosahuje maximálního točivého momentu 350 N.m, resp. krátkodobě až 380 N.m díky funkcii „Overboost“. Motory 2.0 SIDI Turbo a 2.0 CDTI se standardně kombinují se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek se montuje šestistupňová automatická převodovka. Pro motor 2.0 BiTurbo CDTI je vyhrazena šestistupňová automatická převodovka.
Při jízdě po asfaltu profituje nový Opel Insignia Country Tourer z většího formátu pneumatik, vyšší světlé výšky a pohonu všech kol. Světlá výška je oproti standardnímu modelu zvětšená o 20 mm, což umožňuje jízdu po nezpevněném povrchu i v náročnějším kopcovitém terénu.
S typickou maskou chladiče modelů Opel, která je nyní širší a nižší, má přední část karoserie energický výraz. Horizontální chromovaná lišta masky s logem značky Opel ve středu je vymodelovaná do tvaru křídla s vnějšími konci zalomenými vzhůru. Ochranný plastový panel v leskle stříbřité úpravě se zdvihá zpod motorového prostoru a vytváří prominentní stylistický prvek, který se opakuje i na zadní části karoserie. Zadní ochranný panel po bocích lemují dvě lesklé koncovky výfuků, které avizují výkon motorů. Dalším charakteristickým prvkem jsou ochranné plastové obklady antracitové barvy dveřních prahů, spodní části karoserie a lemů podběhů kol, které vizuálně rozšiřují karoserii. Stylistickou tečkou jsou výrazné světlomety a zadní koncová světla. Tmavě tónované přední reflektory se zabudovanými chromovanými vnitřními prvky obsahují LED světla pro denní svícení ve tvaru křídla (podle stupně výbavy). Tento stylistický prvek se opakuje i u zadních skupinových světel, která obsahují koncová a brzdová světla z LED diod.