Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Škoda Auto vyrobila ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi jedenáct milionů vozů.
V Mladé Boleslavi v současné době z linek sjíždí šest modelů značky: Octavia, Octavia Combi, Fabia, Fabia Combi, Rapid a Rapid Spaceback. V rámci největší modelové ofenzívy v historii podniku automobilka svá výrobní zařízení v uplynulých třech letech podstatně modernizovala a rozšířila.
„Mladá Boleslav je srdcem celosvětové výrobní sítě značky Škoda,“ říká člen představenstva společnosti zodpovědný za výrobu Michael Oeljeklaus. „Jedenáct milionů vyrobených vozů dokazuje sílu a význam tohoto závodu pro podnik. Více než 50 procent všech vyrobených vozů značky Škoda sjelo z linek v Mladé Boleslavi, z toho jeden milion v posledních dvou letech. V tomto závodě a v tomto městě bije srdce značky Škoda. Celý tým je na 11 milionový rekord velice hrdý. V následujících letech bude Škoda díky největší modelové ofenzívě v historii společnosti dále růst. A důležitým pilířem je náš hlavní výrobní závod,“ dodává Oeljeklaus.
Závod v Mladé Boleslavi je z pohledu výroby hlavním pilířem modelové ofenzívy, kterou česká automobilka zahájila zhruba před třemi lety. Zhruba 10 000 zaměstnanců zde vedle aktuální verze modelu Fabia vyrábí i novou generaci modelu Octavia i nové modely Rapid a Rapid Spaceback. Pro výrobu nových modelů iniciovala automobilka jeden z nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření závodu. Jádrem investic bylo rozšíření kapacity montážní linky I z 800 na 1 200 vozů denně. Navíc byla instalována také nová svařovna a plně automatické lakování vnitřních částí karoserií. Navíc byla vybudována i nová ekologická lisovací linka.
Mladoboleslavský závod na ulici Václava Klementa je ztělesněním značky jako takové a je počátkem úspěšné historie automobilky dlouhé 118 let. V bezprostřední blízkosti dnešních výrobních hal zahájili v roce 1895 oba průkopníci, pánové Václav Laurin a Václav Klement, nejprve výrobu jízdních kol, poté motocyklů a od roku 1905 pak konečně i výrobu automobilů.
Kromě hlavního výrobního závodu provozuje Škoda Auto v České republice dva další výrobní závody: Kvasiny a Vrchlabí. V Kvasinách z linky sjíždí modely Yeti, Superb a Roomster. Závod ve Vrchlabí v současné době vyrábí dvouspojkové převodovky DQ200 pro koncern Volkswagen. Pro výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 170 milionů euro.
Vedle domácí produkce sází Škoda v rámci mezinárodní růstové strategie stále více na lokální kapacity na nejdůležitějších růstových trzích, především v Číně a v Rusku. V Číně vyrábí česká značka ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen (SVW) v závodech An-tching, I-čeng a Ning-po. Dosud tam bylo vyrobeno více než milion vozů pro čínský trh. Koncem prvního pololetí roku 2014 se rozběhne výroba nové generace modelu Octavia pro čínský trh. V Rusku se vozy vyrábějí v závodech Nižní Novgorod a Kaluga. V Kaluze byla před několika týdny zahájena montáž modelu Rapid pro ruský trh.
Vybrané milníky ve výrobě společnosti Škoda Auto:
- 19. březen 2014: 11 milionů vozů značky Škoda v závodě Mladá Boleslav
- 26. srpen 2013: 4 miliony vozů Octavia
- 9. červenec 2013: 1 milion vozů značky Škoda v Číně od roku 2007
- 5. únor 2013: 15 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
- 30. leden 2012: 14 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
- 12. říjen 2011: 10 milionů vozů značky Škoda v závodě Mladá Boleslav
- 8. duben 2009: 12 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
- 13. červenec 2006: 10 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
- 1991: 5 milionů vozů značky Škoda od roku 1905