Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Největší český prodejce ojetých vozidel AAA AUTO sestavil statistiku porovnávající preference mužů a žen při koupi ojetého vozidla.
V roce 2016 mezi jeho zákazníky výrazně převládali muži, kterých bylo 73 %, nicméně skutečnost, že ženy tvoří více než čtvrtinu zákazníků, dokazuje, že se jedná o významnou skupinu, která má při nákupu ojetého vozu své specifické požadavky.
V minulém roce tvořily ženy 27 % zákazníků společnosti AAA AUTO. Zatímco muži preferovali spíše motory silnější (nejčastěji objem 2,0 l a průměrný výkon 83,8 kW), ženy kupovaly většinou auta slabší (nejčastěji s objemem motoru 1,2l a průměrným výkonem 76,6 kW). Ženy si ve více než 62 % případů vybraly automobil s benzinovým motorem. Muži ve výběru paliva neměli tak jasno, o čemž svědčí čísla - 51,5 % mužů zvolilo benzin, 48,4 % naftu. „Co se týče karoserie, tak u žen zcela jasně zvítězila varianta hatchback, kterou si vybralo 44,5 % zákaznic, u mužů se stejné oblibě těší varianty hatchback (31,9 %) a kombi (31,1 %). Pohon všech kol pak volilo téměř 14 % mužů, v případě žen jen cca 8 %,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová.
„V otázce značky kupovaného ojetého vozu se zákazníci, bez ohledu na to, jestli se jedná o muže či ženy, většinou shodnou,“ doplňuje Karolína Topolová. Nejžádanější jsou vozidla značky Škoda, které si v roce 2016 koupilo 29 % mužů a 27,2 % žen. Ženy na druhém místě dávaly přednost vozům značky Volkswagen, muži pak upřednostnili značku Ford, přičemž situace na třetím místě byla přesně opačná. Nejoblíbenějšími barvami u obou pohlaví se staly šedá, následovaná modrou. Rozdíl mezi muži a ženami se projevil až u třetí nejoblíbenější barvy, kterou je u žen červená a u mužů černá. Pokud se podíváme na cenu auta, zjistíme, že muži jsou ochotni za své vozidlo průměrně zaplatit až o 15 000 Kč více než ženy, které jsou naopak těmi, které volí automobil s menším počtem najetých kilometrů – v průměru o 9 tisíc km méně než muži.
„Odlišnost názorů souvisí s rozdílností představy o funkčnosti, kterou zákazník od svého vozidla očekává,“ shrnuje Karolína Topolová. „Právě proto by auto, které budou využívat muž i žena společně, měli vybírat oba, aby očekávání, která obě strany mají, byla co nejvíce naplněna.“
Foto:AAA AUTO