MotorInfo

Jak ženy kupují ojeté automobily?

27.8.2013 14:58
Jak ženy kupují ojeté automobily?

Ženy kupují ojetá auta nejčastěji v Praze a ve středních Čechách. Představují zde téměř třetinu všech kupujících (30,25 %).

Nejméně žen naopak nakupuje ojetiny na Vysočině (23,41 %), v Olomouckém kraji (24,9 %) a zbytku Moravy. Solidní zájem o koupi ojetin projevují ženy rovněž v Plzeňském a Karlovarském kraji. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO, kterou zpracovalo podle místa bydliště kupujících.

Podíl prodejů ojetých aut ženám v síti autocenter AAA AUTO

 

Hlavní město Praha

30,63 %

Středočeský kraj

29,87 %

Jihočeský kraj

27,29 %

Plzeňský kraj

28,69 %

Karlovarský kraj

28,14 %

Ústecký kraj

27,71 %

Liberecký kraj

26,08 %

Královéhradecký kraj

26,19 %

Pardubický kraj

26,62 %

Vysočina

23,41 %

Jihomoravský kraj

25,99 %

Olomoucký kraj

24,90 %

Zlínský kraj

24,36 %

Moravskoslezský kraj

25,29 %

V uplynulých třech letech se rovněž solidně vyvíjí prodej větších a výkonnějších aut právě ženám. I když segmentu prodejů ojetin ženám stabilně dominují vozy do 50 kW, mírně roste i podíl prodaných aut v kategoriích 100 kW a více. V roce 2010 dokonce celorepublikové nákupy ojetých aut nad 200 kW realizovaly z víc jak 30 procent právě ženy. Z osmi výkonnostních kategorií aut představují tyto supersilné vozy mezi ženami hned třetí nejoblíbenější kategorii.

„Během několika málo let definitivně přestalo platit, že ženy kupují malé vozy – vesměs jako druhé auto do rodiny určené na pojížďky po blízkém okolí. Ženy za volantem se výrazně vyhranily ve svých požadavcích na komfort, robustnost a výkon aut, které kupují,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. „Platí to zejména o střední a jihozápadní části naší republiky, kde stále více žen přímo kupuje nebo aspoň výrazně ovlivňuje nákup auta,“ dodala Topolová.

Prodeje SUV ženám v letech 2010-2012 představovaly přibližně 23 % všech prodejů SUV. Vozů kategorie MPV, tedy víceúčelových aut, se ženám ve srovnání s muži prodalo dokonce o procento více. Vozy kombi vykazovaly stabilní podíl prodejů ženám kolem 22 %.