Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Ženy kupují ojetá auta nejčastěji v Praze a ve středních Čechách. Představují zde téměř třetinu všech kupujících (30,25 %).
Nejméně žen naopak nakupuje ojetiny na Vysočině (23,41 %), v Olomouckém kraji (24,9 %) a zbytku Moravy. Solidní zájem o koupi ojetin projevují ženy rovněž v Plzeňském a Karlovarském kraji. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO, kterou zpracovalo podle místa bydliště kupujících.
Podíl prodejů ojetých aut ženám v síti autocenter AAA AUTO
Hlavní město Praha |
30,63 % |
Středočeský kraj |
29,87 % |
Jihočeský kraj |
27,29 % |
Plzeňský kraj |
28,69 % |
Karlovarský kraj |
28,14 % |
Ústecký kraj |
27,71 % |
Liberecký kraj |
26,08 % |
Královéhradecký kraj |
26,19 % |
Pardubický kraj |
26,62 % |
Vysočina |
23,41 % |
Jihomoravský kraj |
25,99 % |
Olomoucký kraj |
24,90 % |
Zlínský kraj |
24,36 % |
Moravskoslezský kraj |
25,29 % |
V uplynulých třech letech se rovněž solidně vyvíjí prodej větších a výkonnějších aut právě ženám. I když segmentu prodejů ojetin ženám stabilně dominují vozy do 50 kW, mírně roste i podíl prodaných aut v kategoriích 100 kW a více. V roce 2010 dokonce celorepublikové nákupy ojetých aut nad 200 kW realizovaly z víc jak 30 procent právě ženy. Z osmi výkonnostních kategorií aut představují tyto supersilné vozy mezi ženami hned třetí nejoblíbenější kategorii.
„Během několika málo let definitivně přestalo platit, že ženy kupují malé vozy – vesměs jako druhé auto do rodiny určené na pojížďky po blízkém okolí. Ženy za volantem se výrazně vyhranily ve svých požadavcích na komfort, robustnost a výkon aut, které kupují,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. „Platí to zejména o střední a jihozápadní části naší republiky, kde stále více žen přímo kupuje nebo aspoň výrazně ovlivňuje nákup auta,“ dodala Topolová.
Prodeje SUV ženám v letech 2010-2012 představovaly přibližně 23 % všech prodejů SUV. Vozů kategorie MPV, tedy víceúčelových aut, se ženám ve srovnání s muži prodalo dokonce o procento více. Vozy kombi vykazovaly stabilní podíl prodejů ženám kolem 22 %.