Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Jaguar uvedl na autosalonu v Los Angeles svou novou supervýkonnou novinku Jaguar XFR-S. Tento vůz společně se starším sourozencem Jaguarem XKR-S patří mezi nejvýkonnější vozy této značky a stává se tak druhým vozem této exkluzivní značky schopným dosáhnout rychlosti až 300 km/h.
Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 4,6 sekund a pod kapotou skrývá osmiválcový přeplňovaný pětilitrový motor. Výkon a točivý moment osmiválcového přeplňovaného motoru 5,0 l se zvýšil na 550 koní a točivý moment na 680 N.m – o 40 koní a 55 N.m více oproti modelu XFR, a to bez jakéhokoli negativního dopadu na spotřebu a emise. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h.
„Při vývoji vozu XFR-S představovalo největší technickou výzvu zdokonalení dynamických vlastností charakteristických pro řadu XF jako celku. Byly to právě speciální úpravy podvozku, motoru a karoserie, jež nám umožnily dosáhnout tohoto cíle a které kromě vysokého výkonu dávají vozu i dravý vzhled,“ dodal Andrew Whymanm, Chief Programme Engineer, Jaguar.
Při vývoji modelu XFR-S byly zkombinovány prvky modelu XKR-S a nového dvousedadlového sportovního vozu Jaguaru F-TYPE. Vývojem modelu XFR-S pověřila společnost Jaguar Land Rover svou specializovanou divizi ETO, jejíž zakázkové úpravy motoru, podvozku a karosérie jí umožnily u nového vozu opět posunout výkonnostní hranice. Vyššího výkonu a točivého momentu bylo dosaženo revizemi řídicího systému a optimalizací proudění vzduchu z a do motoru. Velká pozornost byla věnována právě proudění vzduchu. Výsledné konstrukční úpravy tak vozu kromě maximalizace výkonu motoru přinesly i zdokonalenou aerodynamiku a tím dodávají vozu sebevědomý vzhled, jehož linie se zvedají od hlubšího předního nárazníku s většími a níže položenými přívody vzduchu a předním spoilerem z uhlíkových vláken. Hlubší podélníky a prahové lišty vedou plynule vzduch podél vozu a následně jej stáčí ke stranám zadního nárazníku, zatímco zadní difuzor redukuje vztlak. Přítlak vozu pak posiluje zadní spoiler. Ve výsledku je vztlak zredukován o 68 %.
Jaguar XFR-S dostal dvacetipalcová odlehčená kola Varuna z kované slitiny. Tato kola jsou širší vepředu i vzadu a obuta jsou pneumatikami Pirelli, které byly speciálně vyvinuty pro tento vůz. Díky zvýšení přilnavosti je vůz stabilnější.
Jaguar XFR-S si budou moci zákazníci objednat u svých dealerů JLR již v lednu příštího roku. První dodávky vozů se dostanou k zákazníkům v květnu. Základní cena tohoto prémiového vozu je 2 844 710 Kč včetně DPH.