Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Pro modelový rok 2013 představila společnost Jaguar dva nové benzinové motory.
Jedná se o třílitrový kompresorem poháněný benzinový šestiválec a dvoulitrový turbodmychadlem poháněný benzinový čtyřválec. Nový třílitrový kompresorem přeplňovaný benzinový šestiválec staví na technologii pětilitrového osmiválce, který za svoji technologii získal několik cen po celém světě. Motor 3l V6 S/C bude nabízen ve dvou verzích s rozdílným seřízením: 380 koní/460 N.m a 340 koní/450 N.m se systémem Stop/Start. Ve verzi s 380 koňmi dosahuje 3l V6 S/C výkonu téměř 127 koní na litr, což představuje největší měrný výkon ze všech motorů, které společnost Jaguar uvedla na trh. Dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec poskytne výkon 240 koní s točivým momentem 340 N.m. Dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec nahradí třílitrový nepřeplňovaný benzinový motor ve vozech Jaguar XF a Jaguar XJ. Oba nové motory využívají osmistupňovou automatickou převodovku s plynulým řazením.
Při vývoji nového třílitrového kompresorem přeplňovaného benzinového šestiválce stavěli inženýři společnosti Jaguar na pětilitrovém osmiválci. Tento celoslitinový motor získal řadu ocenění po celém světě, ať již jako pohon u limuzín s dlouhým rozvorem kol či super rychlých kabrioletů. Nový 3l V6 S/C přavzal od staršího osmiválce řadu klíčových technologií, mimo jiné přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a hliníkovou konstrukci. Ve verzi 340 koní/450 N.m nabízí 3l V6 S/C motor elegantní řízení a výkon, vlastnosti šité přímo na míru sedanům značky Jaguar, zatímco verze 380 koní/460 N.m vypovídá o „divokosti“ charakteristické pro nový sportovní vůz Jaguar F-TYPE. V obou verzích zajistí motor 3l V6 S/C výkon na úrovni mnohem větších jednotek, ale zároveň také vyšší úspornost a nižší emise.
Dvoulitrové turbodmychadlem přeplňované benzinové čtyřválce budou usazeny do vozů Jaguar XF a Jaguar XJ, ve kterých bude motor uložen podélně. Výkonu 240 koní a točivého momentu 340 N.m dosahuje tento motor díky třem inovacím: turbodmychadlu s nízkou setrvačností, přímému vstřikování paliva a variabilnímu časovaní sací a výfukové vačkové hřídele.
Ve vozech Jaguar XF pro modelový rok 2013 nahradí na všech trzích 3l V6 S/C původní nepřeplňovaný pětilitrový motor V8. Ve vozech Jaguar XJ pro modelový rok 2012 nahradí 3l V6 S/C původně nepřeplňovaný pětilitrový motor V8 na většině trhů.
Technické parametry:
3 l kompresorem přeplňovaný benzinový motor V6 340
Typ motoru: V6, benzinový, přeplňovaný kompresorem
Objem (cm3): 2 995
Vrtání/zdvih (mm): 84,5/89
Maximální výkon (k / při 1/min): 340/6 500
Maximální točivý moment (N.m/lb ft/ při 1/min): 450/332 / 1 800 - 4 000
0-60 mil/h (sek): 5,7 (u vozů XF a XJ)
Maximální rychlost (mil/h): 155 mil/h (omezovač, vozy XF a XJ)
3 l kompresorem přeplňovaný benzinový motor V6 340 (pouze pro F-TYPE)
Typ motoru: V6, benzinový, přeplňovaný kompresorem
Objem (cm3): 2 995
Vrtání/zdvih (mm): 84,5/89
Maximální výkon (k / při 1/min): 380 / 6 500
Maximální točivý moment (Nm/lb ft / při 1/min): 460/339 / 1 800 - 4 000 1/min
0-60 mil/h (sek): zatím nedostupné
Maximální rychlost (mil/h): zatím nedostupné
Dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový motor I4 240
Typ motoru: čtyřválcový s válci v řadě, benzinový, přeplňovaný turbodmychadlem
Objem (cm3): 1 999
Vrtání/zdvih (mm): 87,5/83,1
Maximální výkon (k / při 1/min): 240 / 5 500
Maximální točivý moment (Nm/lb ft / při 1/min): 349/251 / 1 800 - 4 000
0-60 mil/h (sek): 7,5 (u vozů XF a XJ)
Maximální rychlost (mil/h): 150 mil/h (u vozů XF a XJ)