Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Ingenium je zcela nová řada kompaktních, lehkých přeplňovaných vznětových a zážehových motorů s nízkými emisemi.
Společnost Jaguar Land Rover vyvinula vlastní řadu vysoce výkonných vznětových a zážehových motorů Ingenium (jméno Ingenium je odvozeno z latinského slova pro motor) s pokročilými technologiemi a nízkým třením, které reagují na rostoucí nároky zákazníků na nižší spotřebu paliva a provozní náklady bez nutnosti dělat kompromisy v oblasti výkonu.
Inženýři Jaguar Land Roveru konstruovali novou řadu motorů tak, aby byla konfigurovatelná a flexibilní a umožnila bezproblémové použití v nových modelových řadách Jaguaru a Land Roveru; lehce upravitelná, aby bylo možné v budoucnu vytvořit varianty s menším nebo větším zdvihovým objemem; schopná fungovat s různým uspořádáním pohonu, včetně pohonu zadních a všech čtyř kol; kombinovatelná s přímo řazenými a samočinnými převodovkami, stejně tak jako s elektrifikovanými hybridními systémy; připravená na budoucí použití nových technologií.
Extrémně pevné a kompaktní hlinkové bloky, navržené ve vývojových centrech ve Whitley a Gaydonu, jsou základem pro vznětový i zážehový motor. Bloky mají stejné vrtání, zdvih, rozteč válců a objem 500 cm3 každého válce. To propůjčuje řadě motorů Ingenium konfigurovatelnost a flexibilitu, na níž je možné rychle a efektivně vyvinout motory s menším nebo větším zdvihovým objemem.
Všechny varianty vznětových a zážehových motorů řady Ingenium budou osazeny nejmodernějšími turbodmychadly, což zlepší výkonové parametry, především v nízkých otáčkách, a napomůže ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Dále bude ve válcích centrálně umístěné přímé vstřikování paliva. Součástí bude i variabilní časování ventilů a stop-start systém.
„Zákazníci po celém světě stále více vyžadují ekologičtější provoz a vyšší efektivitu, přičemž u svých robustních terénních vozů a sportovních automobilů očekávají zachování nebo dokonce zvýšení výkonových parametrů. Naše motory řady Ingenium tyto požadavky plní na zcela nové úrovni,“ říká Dr. Wolfgang Ziebart, ředitel vývoje společnosti Jaguar Land Rover.
Technologie Powerhouse
Řada motorů Ingenium přichází s inovacemi, které se vyznačují výjimečným zátahem v nízkých otáčkách, nenásilnou akcelerací a ve své třídě nejnižšími emisemi a spotřebou paliva. K dosažení těchto parametrů se inženýři Jaguar Land Roveru zaměřili na snížení vnitřního tření.
U prvního sériově vyráběného motoru řady Ingenium ‒ dvoulitrového dieselu označovaného jako AJ200D ‒ je ve srovnání se současným motorem tření sníženo o 17 %. To napomáhá učinit z něj jeden z nejefektivnějších a nejlépe reagujících dvoulitrových dieselů v daném segmentu.
Vznětové motory řady Ingenium využívají šesti klíčových technologií, jejichž kombinace vede ke snížení tření, větší kultivovanosti a lepším výkonovým parametrům. Jsou to:
Motory řady Ingenium přijdou na trh jako jedny z vůbec nejvíce testovaných a prověřovaných motorů společnosti Jaguar Land Rover. Motory za sebou budou mít testování odpovídající osmi letům nejtvrdšího a nejnáročnějšího testování. Tyto zkoušky zahrnují širokou škálu testů integrity a odolnosti, včetně více než 72 000 hodin na motorové brzdě a 3,2 milionu kilometrů reálného testování v provozu.
Důležitá role ve snižování hmotnosti vozu
Inženýři společnosti Jaguar Land Rover se zaměřili na snížení hmotnosti tak, že optimalizovali každou součástku systému motoru. Přestože mají více funkcí a vyšší výkon, váží motory řady Ingenium až o plných 80 kg méně než srovnatelné současné motory.
„Motory řady Ingenium naplňují naši snahu nabídnout našim zákazníkům jedny z nejpokrokovějších motorů v jedněch z nejlehčích vozů segmentu prémiových SUV a výkonných vozů,“ říká Ron Lee, ředitel vývoje pohonných jednotek společnosti Jaguar Land Rover.
„Byli jsme schopni motory řady Ingenium navrhnout tímto způsobem, protože jsme měli ojedinělou příležitost začít s čistým listem papíru. Nebyli jsme omezeni žádnými obvyklými restrikcemi, které vždy návrh tlačí ke kompromisům, protože jsme neměli žádnou existující výrobní linku, která by diktovala parametry konstrukce, žádnou stávající architekturu motoru, kterou bychom museli převzít a přizpůsobit, a ani žádný existující výrobní závod, který bychom upravovali,“ doplňuje Lee.
Moderní centrum výroby motorů nedaleko Wolverhamptonu je prvním závodem společnosti Jaguar Land Rover, který byl postaven na zelené louce. Představuje investici ve výši přesahující 500 milionů liber a ve chvíli, kdy závod dosáhne své plné výrobní kapacity, vytvoří téměř 1 400 nových pracovních míst.