Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Jaguar F-Type Project 7 se představí v Goodwoodu u příležitosti 60. výročí závodního Jaguaru D-Type, který byl inspirací pro jeho design.
Jaguar vyrobí tento exkluzivní model v limitované edici 250 kusů. Výrobu bude mít na starosti tým divize Jaguar Land Rover Special Operations. Dvoumístný roadster je plně homologován pro silniční provoz a zůstává zcela věrný designovému konceptu, který byl představen v loňském roce. Ten byl vytvořen na počest sedmi vítězství Jaguaru v Le Mans.
První vozy k zákazníkům dorazí v polovině příštího roku.
Jaguar F-Type Project 7 vzdává hold jednomu z nejikoničtějších modelů Jaguaru D-Type, který se stal trojnásobným vítězem Le Mans. Tento model letos slaví 60. výročí. Výkon modelu zajišťuje pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválcový motor s 575 koňmi a točivým momentem 680 N.m. Vůz dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy díky celohliníkové karosérii a váze 1 585 kg. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h. Vůz je přitom plně homologován pro běžný provoz. Model má odnímatelnou střechu a zavazadlový prostor o objemu 196 litrů.
Výkon je posílán na zadní kola přes osmistupňovou samočinnou převodovku Jaguar Quickshift a druhou generaci elektronicky řízeného aktivního diferenciálu (EAD). Karbon-keramické brzdové kotouče (CCM), které jsou u F-Typu R Coupé za příplatek, jsou u F-Typu Project 7 součástí standardní výbavy a poskytují silné, rovnoměrné brzdění bez vadnutí brzdného účinku. Další prvkem standardní výbavy je systém vektorování točivého momentu za pomoci brzd (TVbB), který pracuje v součinnosti s EAD a zajišťuje tak velmi přesné ovládání.
Model je také vybaven vypínatelným aktivním výfukovým systémem se čtyřmi koncovkami s matně černou keramickou povrchovou úpravou. Systém využívá elektronicky ovládané ventily v zadní části výfuku, které jsou nastaveny tak, aby se otevíraly v závislosti na celé řadě parametrů, a také mění vedení výfukových plynů do otevřené větve výfukového systému. Snižují tak zpětný tlak a vylepšují zvukový projev.
Mezi klíčové prvky designu patří i D-Typem inspirovaný aerodynamický kryt bezpečnostního oblouku za hlavou řidiče, snížené čelní okno, nový přední nárazník a úpravy zvyšující aerodynamický přítlak včetně karbonového předního splitteru, nástavců prahů, zadního difuzoru a nastavitelného zadního křídla. Nicméně koncept jednomístného vozu byl transformován do dvoumístného provedení, takže součástí designu jsou bezpečnostní oblouky jak za hlavou řidiče, tak i spolujezdce.
Vůz jezdí na 20" kolech Storm z lehkých slitin v lesklé černé barvě, které si mohou zákazníci nechat za příplatek obout do vysoce výkonných pneumatik Continental ForceContact.
Systém Adaptive Dynamics aktivně ovládá vertikální pohyby karoserie a její naklánění díky neustálému sledování zásahů řidiče a poloze vozu na silnici. Až 500krát za sekundu je tomu přizpůsobována charakteristika tlumení tak, aby bylo dosaženo optimální stability. Ovládací software systému Adaptive Dynamics byl přenastaven na míru pro F-Type Project 7. Systém kontroly dynamické stability (DSC) má také nové specifické nastavení. Aktivace dynamické režimu přináší lepší kontrolu nad pohyby karoserie díky tužšímu nastavení tlumičů, zvýšený odpor v řízení, rychlejší změnu převodových stupňů a ostřejší reakce na pohyby plynového pedálu. Dynamický režim je možné konfigurovat prostřednictvím 8" dotykového displeje na středové konzole a řidič si tak může navolit a uložit své oblíbené nastavení.
JAGUAR F-TYPE PROJECT 7: TECHNICKÁ SPECIFIKACE
(všechny údaje jsou odhadem automobilky a před zahájením výroby budou oficiálně potvrzeny)
MOTOR & PŘEVODOVKA |
|
Objem motoru [cm3] |
5 000 |
Počet válců |
8 |
Počet ventilů na válec |
4 |
Kompresní poměr |
9,5:1 |
Vrtání/zdvih [mm] |
92,5/93,0 |
Převodovka |
osmistupňová Quickshift |
JÍZDNÍ VÝKONY |
|
0-100 km/h [s] |
3,9 |
Maximální rychlost [km/h] |
300, elektronicky omezená |
Výkon [kW; 1/min] |
423; 6 500 |
Točivý moment [N.m; 1/min] |
680; 2 500-5 500 |
Kola |
20“ Storm z lehkých slitin, v lesklé černé barvě |
Pneumatiky - rozměr |
255/35 R 20 (vpředu) 295/30 R 20 (vzadu) |
Pneumatiky - výrobce Standardní: Za příplatek: |
Pirelli P Zero Continental ForceContact |
ROZMĚRY |
|
Délka [mm] |
4 519 |
Šířka bez zrcátek [mm] |
1 923 |
Výška bez střechy [mm] |
1 277 |
Rozvor [mm] |
2 622 |
Objem palivové nádrže [l] |
72 |
Hmotnost [kg] |
1 585 |
Závodní Jaguar D-Type byl představen v roce 1954. Jaguar v prestižním čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans zvítězil celkem sedmkrát a drží rekord mezi britskými automobilkami: v roce 1951, 1953 (v obou případech s modelem C-Type), 1955, 1956, 1957 (vše s modelem D-Type), 1988 (XJR-9) a 1990 (XJR-12).