Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na Autotecu se budou moci návštěvníci setkat nejen s novinkami společnosti IVECO, ale také pobavit v duchu novozélandského ragbyového týmu All Blacks.
Společnost IVECO tým od roku 2007 sponzoruje. V České republice zatím nejsou tito šampióni tolik populární jako po celém zbytku světa, ale i u nás si tento novozélandský ragbyový tým svou pozornost určitě zaslouží. A nejen proto, že IVECO a All Blacks nyní patří do jednoho týmu, který uznává společné hodnoty: výkon, síla, dpovědnost, spolehlivost a hlavně týmového ducha. Do očí budou bít návštěvníky vozy „potetované" maorskými znaky.
Hlavním tématem bude také 30. výročí populární řady lehkých užitkových vozů Iveco Daily. Věk úspěchu, síly a zkušenosti, ale také hravosti a chuti se líbit. V pavilonu G1 představí Iveco návštěvníkům několik novinek. Hlavní bude následovník jednoho z nejpopulárnějších vozů střední váhy - nové EuroCargo. Dalšími novinkami budou nová off-road vozidla Iveco - Massif a Daily 4x4, které kompletují off-road řadu vozidel Iveco. „Zkušenosti IVECO v technologiích na zemní plyn bude reprezentovat Daily CNG," říká Aleš Konrád, ředitel zastoupení užitkových vozů Iveco v České republice. „Těžkou váhu" pak tahač Stralis s motorem Euro 5, dodává Konrád.
Iveco bude letos společně s Irisbusem a Fiat Professional součástí společného stánku společnosti Fiat Group, který se řadí se svou rozlohou 3 000 m2 mezi největší na veletrhu.
Pojďme se podívat na nabídku vozového parku Iveco trochu blíže.
IVECO MASSIF - OFF-ROAD TĚLEM I DUŠÍ
Společnost IVECO představí v České republice poprvé kompletní řadu užitkových vozů s pohonem na všechna čtyři kola. Lehký užitkový vůz Daily 4x4, střední EuroCargo 4x4 a těžký Trakker doplní o opravdový off-road Massif. S novým třítunovým vozem Massif proniká italská společnost do segmentu lehkých off-road vozů. Oddělený rám vozu zajišťuje trvanlivost karoserie při jízdě v terénu a zvyšuje životnost vozu. Exteriér i interiér navrhoval slavný italský designér Girgetto Giugiaro. Off-road je k dispozici v mnoha variantách, které mohou být ušity doslova na míru zájemce. Dva motory a čtyři verze lze přizpůsobit různým požadavkům. Ve verzi s delším rozvorem náprav (2 768 mm) se nabízí jako pětidveřové kombi, pick-up a kabina s podvozkem. Verze s kratším rozvorem (2 452 mm) je v třídveřovém provedení. Vůz je k dispozici až pro sedm cestujících. Pod kapotou Massifu se nachází zatím poslední generace třílitrového motoru EGR s výkonem 146 k a maximálním točivým momentem 350 Nm. Vůz je v nabídce i se silnějším motorem o výkonu 176 k s proměnlivou geometrií lopatek turbodmychadla.
DAILY 4X4
DISTRIBUCE V TERÉNU
Nový model Daily 4x4 byl sice poprvé představen odborné veřejnosti v minulém roce, ale teprve letos se na český trh dostávají první modely. Vozidlo navazuje na tradici z roku 1985, kdy společnost IVECO vyrobila první off-roadové verze užitkového vozidla Daily. Současná verze je však postavena na novém podvozku od italské společnosti SCAM v kombinaci s motorem, převodovkou a kabinou z IVECA. Daily 4x4 je velmi elegantním a technicky zajímavým vozem moderní a přísně účelové konstrukce. Vůz má rámovou koncepci s motorem uloženým vpředu podélně a trvalým pohonem všech kol, tuhými nápravami a odpružením listovými pružinami. Vozidlo je koncipováno i s ohledem na využití v bezpečnostních a požárních složkách, údržbě komunikací a sítí, v lesnictví a zemědělství, či jako nosič speciálních nástaveb apod. K pohonu slouží motor IVECO 3.0 HPT, který se osvědčil již v silničních verzích Daily. Vůz je připraven pro snadnou instalaci nástaveb jak standardních, tak i speciálních, například sněhového pluhu. Podvozek je koncipován tak, že umožňuje průjezd vodou až do výšky hladiny 700 mm.
NOVÉ EUROCARGO - ZMĚNA NEJEN VE FACELIFTU
Premiéru na Autotecu zažije zatím poslední generace vozů střední řady EuroCargo. Vozidlo navazuje na svého předchůdce z roku 1991. První věcí, které na novém EuroCargu zaujme, je kompletně přepracovaný interiér a exteriér kabiny. I přes to si vůz zachovává typickou tvář automobilky Iveco. Kabina je pohodlnější, průchodnější a nabízí nyní lepší pracovní komfort. Všechny ovládací prvky na palubní desce jsou dobře viditelné a na dosah ruky řidiče. Nová generace se může pochlubit i modernějším a účelnějším designem interiéru Širokou nabídku modelů doplňuje zdokonalená řada pětistupňových, šestistupňových a devítistupňových pneumaticky řazených a pětistupňových, šestistupňových automatických převodovek. Novinkou je automatizovaná šestistupňová převodovka. Ve voze Eurocargo došlo k rozšíření pasivní bezpečnosti. Jsou zde k dispozici systémy ASR (protiprokluzový systém), ESP (elektronický stabilizační systém) a Hill Holder (pro snadný rozjezd do svahu). Inovací prošla brzdová soustava, která zaručuje vyšší bezpečnost jízdy při optimalizovaných nákladech na údržbu.
VE ZNAMENÍ TŘICETILETÉHO VÝROČÍ IVECO DAILY
Lehké užitkové vozy Iveco Daily čerstvě oslavily 30 let od svého uvedení na trh. Po celém světě se prodalo již více než 2 miliony vozů. V České republice bylo za 15 let působení na trhu prodáno přes 8 200 kusů. Daily je na trhu dostupná ve hmotnostních kategoriích 3,5-6,5 tuny. Posledními designovými úpravami prošla řada Iveco Daily v září roku 2006, na faceliftu se rovněž podílel světoznámý automobilový designér Giorgetto Giugiaro.
„Nejprodávanějším vozem v Česku je model 3,5 tuny furgon (kompaktní skříň) v rozměrech nákladového prostoru 14-15 m3 se silnějšími motory 140-160 koní," říká Martin Čech, obchodní manažer Iveco Daily. Poprvé se Iveco Daily objevilo v roce 1978. Od počátku své existence se vozy Iveco Daily odlišují od konkurence konstrukcí posazenou na žebřinovém rámu, díky kterému mají vozy vyšší životnost. Právě vysoká životnost spolu s výkonnými a hospodárnými motory je jedním z důvodů velkého úspěchu řady Daily. „Svoji roli tu sehrály i výkonné a hospodárné motory," dodává Martin Čech.
TĚŽKÁ ŘADA STRALIS
Ve stánku společnosti IVECO budete moci obdivovat vlajkovou loď společnosti - Iveco Stralis. Vůz má maximální nosnost v rozmezí od 18 do 80 tun. Zatím poslední inovací v roce 2007 prošla hlavně kabina vozu. Široké úložné prostory jsou nyní na obou stranách a mají větší dvířka. Boky karosérie zajišťují snížení odporu kabiny a vnitřní užitný prostor se zvětšil. Řada Stralis se hodí pro celé spektrum úkolů. Existují tisíce možných řešení se širokými možnostmi pro skvělou adaptabilitu vozidla; manuální převodovky, automatizované a automatické; volitelný poměr zadní nápravy pro co nejlepší volbu mezi rychlostí a tažnou silou. Řada obsahuje tři motory (po 8, 10 a 13 litrech), tři kabiny (Active Day, Active Time, Active Space) s různými výškami střech. Spotřebu paliva snižuje motor Cursor Euro 5 se vstřikovacími jednotkami a turbínou s proměnlivou geometrií, o zdvihovém objemu od 8 do 13 litrů, výkonem od 310 do 560 k a maximálním točivým momentem od 1 300 do 2 500 Nm.
NA PLNÝ PLYN S DAILY CNG
Současná vozidla společnosti IVECO s pohonem na CNG jsou konstruována na základě rozsáhlých zkušeností společnosti IVECO v technologiích využívajících zemní plyn. Během posledních dvanácti let IVECO vyrobilo celkem přes devět tisíc autobusů, nákladních vozidel, dodávek a motorů poháněných CNG. V minulém roce přišlo IVECO s novým modelem Daily CNG, jehož výkon výrazně vzrostl - z 78 kW (106 k) u předchozího motoru 2,8litrového 8149 na 100 kW (136 k) u stávajícího třílitrového motoru F1C. Daily CNG je k dispozici jako podvozek s kabinou, či furgon, s celkovou hmotností od 3,5 do 6,5 tuny. Nový motor lze použít v kombinaci s AGile automatizovanou převodovkou, kapacita nádrží může být od 220 až do 302 litrů. Hlavními výhodami pohonu na stlačený zemní plyn je úspora nákladů a nižší emise. Výkon motoru je srovnatelný s motory poháněnými naftou. Navíc dobrou zprávou pro provozovatele těchto vozidel je skutečnost, že síť čerpacích stanic na stlačený zemní plyn se neustále rozšiřuje. Od minulého roku se ke stlačenému zemnímu plynu neúčtuje daň z přidané hodnoty, což znamená úsporu dalších 2,30 Kč/m3. Celková úspora nákladů na CNG oproti naftě je při roční spotřebě čtyři tisíce litrů nafty více než třetinová. Pořizovací cena vozidel Daily CNG je sice vyšší než u vozidel s motory poháněnými naftou, avšak návratnost této investice je v průměru pouhých 3,5 roku.