Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Automobilka Audi vytvořila v roce 1996 s modelem A3 segment prémiových kompaktních vozů. Nyní přichází na start třetí generace této modelové řady.
Nové Audi A3, které oslaví premiéru na ženevském autosalonu 2012, je technicky vyspělým automobilem s inovacemi ve všech oblastech. V současnosti navíc probíhá vývoj verzí s hybridní jednotkou a dalšími alternativními pohony, jako jsou motor na zemní plyn nebo Audi e-gas. Ještě v roce 2012 se na trhu objeví verze s úsporným turbodieselem 1.6 TDI, který spotřebuje 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 99 g/km.
Třídveřová karoserie s délkou 4,24 metru se může díky technologii lehké konstrukce Audi ultra pochlubit nízkou hmotností. V porovnání s předchůdcem je nové Audi A3 až o 80 kilogramů lehčí. Harmonicky nastavený podvozek se vyznačuje sportovní charakteristikou. Motory jsou výkonné a zároveň úsporné, v interiéru vládne atmosféra stylové dynamiky. Co se týče asistenčních, informačních a zábavních systémů, nabízí nové Audi A3 portfolio technologií, které definují nová měřítka v tomto segmentu.
Design dává jasně najevo sportovní charakter nového Audi A3. Ostré hrany a linie rozdělují napjatě klenuté plechové plochy. Rozvor vzrostl na 2,60 metru při vnější délce, která zůstala na úrovni předchůdce, a střešní sloupky C jsou skloněné podobně jako u kupé. Přídi dominuje pro vozy značky Audi charakteristická maska chladiče Singleframe. Audi dodává na přání světlomety xenon plus včetně světlometů LED pro denní svícení; v tomto případě jsou i zadní světlomety osazeny světelnými diodami. Později nabídku rozšíří světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce, což bude premiéra v segmentu kompaktních vozů.
Přísně dodržovaný princip lehké konstrukce Audi ultra vedl k tomu, že nové Audi A3 1.4 TFSI má hmotnost pouhých 1 175 kilogramů. Přední blatníky a kapota motoru jsou vyrobeny z hliníku a ve struktuře karoserie jsou hojně zastoupeny oceli nejvyšších stupňů pevnosti společně s ocelovými komponenty tvářenými za tepla včetně tvrzení.
Kompletně nově uspořádaný interiér modelu Audi A3 zaujme posádku zdánlivě se vznášející přístrojovou deskou s horizontálními liniemi, kvalitou materiálů a zpracování, stejně jako jasnou ergonomií. Mezi další nepřehlédnutelné prvky v interiéru patří čtyři kulaté výdechy ventilační soustavy, elegantní ovládací panel sériově dodávané klimatizace a přístrojové vybavení. Barevný displej informačního systému řidiče (sériová výbava linií Ambition a Ambiente) prezentuje provozní údaje ve vysoce detailně zpracovaném 3D zobrazení.
Elektricky výsuvný monitor MMI, který má v nejvyšší verzi úhlopříčku sedm palců, je tenký jen jedenáct milimetrů. Nová elektromechanická parkovací brzda vytvořila na konzole středového tunelu místo pro terminál na přání dodávaného ovládacího systému MMI. V plné verzi systému MMI navigation plus včetně MMI touch má horní strana otočného tlačítka podobu touchpadu, což je další inovace na poli ergonomie. Řidič může zadávat písmena a číslice prstem, stejně jako ve vozech Audi vyšší třídy. Audi dává zájemcům o novou modelovou řadu A3 na výběr výbavové linie Attraction, Ambition a Ambiente nabízející zákazníkům charakter vozidla podle jejich přání. Designéři vyvinuli pro všechny varianty atraktivní barvy a materiály. Zákazníci si mohou zvolit také mnoho sportovních a komfortních prvků výbavy na přání včetně systému adaptive light, podvozku magnetic ride a panoramatického skleněného střešního okna.
Další oblastí techniky, v níž nové Audi A3 posiluje svou vedoucí pozici, jsou nové, vysokovýkonné asistenční systémy. Nabídka zahrnuje adaptivní tempomat adaptive cruise control na bázi radaru, Audi side assist, Audi active lane assist, rozpoznávání dopravního značení, parkovacího asistenta a bezpečnostní systém Audi pre sense basic. Také v oblasti informační a zábavní techniky postavené na inovativním modulovém konceptu existuje celá stavebnice komponentů. Mezi ně patří zvuková aparatura Bang & Olufsen a MMI navigation plus. Jejich ideálním doplňkem je zařízení autotelefon bluetooth online včetně hotspotu WLAN, který umožňuje spolucestujícím za jízdy přístup k internetu. Řidičovi přináší tento systém individuálně přizpůsobené online služby nabízené pod hlavičkou programu Audi connect.
Nové Audi A3 přichází na start se třemi čtyřválci, které jsou od základu nově vyvinuté. Motory TFSI mají zdvihový objem 1,4 litru, resp. 1,8 litru, a dosahují největšího výkonu 90 kW (122 k), resp. 132 kW (180 k). Vznětová jednotka TDI poskytuje z dvoulitrového objemu největší výkon 105 kW (143 k). V porovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva nového A3 v průměru o cca 12 procent, přičemž u některých agregátů je úspora ještě větší.
Motor 1.8 TFSI spolupracuje sériově se sedmistupňovou převodovkou S tronic, zatímco jednotky 1.4 TFSI a 2.0 TDI jsou spojeny se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Ve všech případech je hnací síla přenášena na přední kola. Během následujících měsíců bude nabídka rozšířena o trvalý pohon všech kol quattro a další motory, mezi nimiž nebude chybět agregát 1.4 TFSI s pokrokovou technologií vypínání válců cylinder on demand.
Podvozek nového A3 kombinuje potěšení ze sportovní jízdy s dobrým komfortem a stabilitou. Základním předpokladem pro jízdní vlastnosti je vyspělé zavěšení kol a citlivé řízení s posilovačem vybaveným vysoce účinným elektromechanickým pohonem. Do stabilizačního systému ESP je integrována elektronická uzávěrka předního diferenciálu, díky níž je průjezd zatáčkou na hranici fyzikálních limitů ještě plynulejší a bezpečnější.
Řidič si může zážitek z jízdy přizpůsobit vlastnímu gustu prostřednictvím systému Audi drive select (na přání, resp. sériově u linie Ambition), který mění po stisknutí tlačítka charakteristiku důležitých komponentů, jako je řízení, pedál plynu a převodovka S tronic. Systém zahrnuje také na přání dodávané adaptivní tlumiče využívající technologii Audi magnetic ride. Průměr kol sahá od 16 do 18 palců.
Prodej nové modelové řady Audi A3 bude zahájen na podzim tohoto roku. Základní cena na českém trhu nebyla dosud stanovena.