Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Infiniti Q50 je vůz se skvělou pamětí na jména. Ale také na obličeje, polohy sedadel, teploty v kabině a trasy domů – a dokonce i na to, jakou klávesnici jeho řidič preferuje.
Nový exkluzivní sedan dokáže, v závislosti na verzi a výbavě, řidiče nejen přivítat jménem, ale také třeba zobrazit fotografie rodiny a přátel na jedné ze dvou dotykových obrazovek.
Model Infiniti Q50, který bude uveden na trh v letošním roce, přivádí myšlenku vozu s pamětí na zcela novou úroveň, jaká v exkluzivní střední třídě nemá obdoby. Až 96 volitelných nastavení deseti různých funkcí nabízí nespočet kombinací přizpůsobení a zaručuje optimální propojení vozu s řidičem podle jeho preferencí. Dokáže si zapamatovat osobní nastavení až čtyř lidí, tří registrovaných uživatelů a jednoho hosta, které mají vliv na prostředí v interiéru, dynamiku výkonu a funkci bezpečnostních technologií. Koncepci skrývající se za tímto špičkovým digitálním řešením označuje výrobce slovy „Můj vůz mne zná“ (My car knows me).
Základním prvkem koncepce je moderní inteligentní klíč Infiniti i-Key. Každý z těchto dvou klíčů, které jsou s každým vozem dodávány, uchovává osobní nastavení dvou různých řidičů. Informace se ukládají automaticky a lze je snadno aktualizovat nebo odstranit na dotykových obrazovkách. Jako součást přizpůsobení osobních profilů lze nahrát až 16 fotografií. I když se paměťové funkce v různých zemích a u různých verzí modelu Q50 liší, nabídka motorů a převodovek (včetně nového voliče jízdního režimu Infiniti Drive) je stejná. Volič jízdního režimu je ovládán přepínačem na středovém panelu a nabízí možnosti dynamiky jízdy: standardní, sportovní, ekonomickou (mimo dieselové motory), na sněhu (pouze s automatickou převodovkou) a osobní. Pomocí osobního nastavení si řidič (v závislosti na zemi a verzi vozu) může nastavit jízdní vlastnosti podle svých představ. To se týká nejen motoru a řazení, ale u vozů vybavených systémem přímého adaptivního řízení (DAS – Direct Adaptive Steering) také síly a odezvy řízení.
Vůz si také dokáže zapamatovat preference jednotlivých řidičů u řady špičkových technologií, které sice nejsou na pohled viditelné, ale přispívají k pohodlí a bezpečnosti jízdy. Pokud tyto systémy umožňují nastavení – od pouhého zapnutí či vypnutí až například po požadovanou úroveň elektronického zásahu – jsou tato nastavení ukládána a automaticky aktivována pokaždé, když příslušný řidič usedne za volant. To zaručuje, že elektronické systémy vozu (včetně těch, které jsou součástí bezpečnostní koncepce Safety Shield) jsou vždy přesně nastaveny podle požadavků řidiče, který nemusí složitě mačkat tlačítka nebo procházet nabídky. Klid a pohodlí, které tato funkce přináší, jsou neocenitelné také vzhledem k tomu, že systém Safety Shield je u modelu Q50 komplexnější než kdy dříve. Mezi jeho součásti patří systém prediktivního varování před čelní srážkou (FCW – Forward Collision Warning), který díky nejmodernějším technologiím senzorů dokáže reagovat nejen na rychlost a vzdálenost vozidla jedoucího před vámi, ale také toho, které jede před ním.
Mezi další systémy, z nichž mnohé umožňují přesné uživatelské přizpůsobení podle řidiče a cesty, patří (v závislosti na verzi a zemi) prevence srážky při couvání (BCI – Back-Up Collision Intervention), inteligentní brzdový asistent (IBA – Intelligent Brake Assist), zdokonalení příčné stability (LSE – Lateral Stability Enhancement), aktivní řízení trakce (ATC – Active Trace Control), adaptivní tempomat (ICC – Intelligent Cruise Control), asistent kontroly vzdálenosti (DCA – Asistent Distance Control), automatický přepínač dálkových světel (HBA – High Beam Assistant), systémy sledování slepého úhlu (Blind Spot Intervention and Warning) nebo aktivní řízení jízdy v pruhu (ALC – Active Lane Control), další systém, který s pomocí přímého adaptivního řízení (je-li jím vůz vybaven) udržuje vůz ve středu jízdního pruhu na dálnici.
Prostředí interiéru pak nabízí ještě více možností přizpůsobení, která vůz opět automaticky nastaví, když řidič usedne za volant. V závislosti na verzi lze nastavit a uložit polohu místa řidiče (včetně sedadla, sloupku volantu a venkovních zrcátek), nastavení klimatizace, trasy a možnosti navigace a předvolby komunikačních, informačních a zábavních funkcí systému Infiniti InTouch. Každý řidič si také může vybrat obsah obrazovek, jazyk komunikace, barvy, fotografie a ovládací zkratky. Systém si dále pamatuje, zda preferujete údaje o spotřebě v litrech na 100 km či v mílích na galon, teplotu ve stupních Fahrenheita nebo Celsia a analogové nebo digitální hodiny.
Infiniti Q50 je nejnovější přírůstek v segmentu prémiové střední třídy, navržený s cílem konkurovat vozům, jako je Audi A4 a BMW řady 3. V modelu Infiniti Q50 se spojují motivy hladkých linií koncepčních vozů značky s přívětivým interiérem inspirovaným nejmodernějšími technologiemi i tradičním řemeslným uměním. Čtyřdveřový sedan s pohonem zadních nebo všech kol je k dispozici se dvěma motory: dieselovým 2,2 litru s výkonem 170 k a točivým momentem 400 N.m (114 g/km; 4,4 l/100 km) a hybridním 3,5 litru s výkonem 360 k (144 g/km; 6,2 l/100 km).
Model Infiniti Q50 bude uveden na náš trh ve druhé polovině roku 2013 za cenu od 861 160 Kč.