MotorInfo

Hyundai prodal ve třetím čtvrtletí přes milion sto tisíc vozů

25.10.2014 08:23
Hyundai prodal ve třetím čtvrtletí přes milion sto tisíc vozů

Hyundai Motor prodal ve třetím čtvrtletí po celém světě 1 128 999 vozů. Za prvních devět měsíců roku 2014 bylo prodáno více než 3,62 milionu aut.

Výnosy z prodeje dosáhly částky 65,68 bilionu wonů (1,358 bilionu Kč) a čistý zisk 5,99 bilionu wonů (123,8 miliardy Kč).

Společnost Hyundai Motor Company, největší jihokorejský výrobce automobilů, oznámila obchodní výsledky za 3. čtvrtletí 2014. V uvedeném období došlo k dalšímu zvýšení prodeje, a to jak díky postavení na globálních trzích, tak také díky uvedení nových modelů, včetně zcela nových sedanů Genesis a Sonata.

Během prvních devíti měsíců roku 2014 dosáhly výnosy z prodeje částky 65,68 bilionu wonů (1,358 bilionu korun); automobily: 53,33 bilionu wonů (1,102 bilionu korun), financování a ostatní: 12,35 bilionu wonů (255,3 miliardy korun)), což odpovídá meziročnímu nárůstu o 0,5 procenta. Od začátku ledna do konce září letošního roku prodal Hyundai Motor na celém světě celkem 3 624 837 vozů (Korea: 501 184 vozů/zahraniční trhy: 3 123 653 vozů), to je o 3,6 % více než ve stejném období předchozího roku. Odbyt v Koreji vzrostl meziročně o 4,7 procenta, zejména díky silnému prodeji nových modelů a modelů SUV, zatímco prodej mimo Koreu vzrostl meziročně o 3,4 procenta.

V samotném třetím čtvrtletí vzrostly výnosy z prodeje o 2,2 procenta na 21,28 bilionu wonů (439,9 miliardy korun); z toho automobily: 17,14 bilionu wonů (354,3 miliardy korun), financování a ostatní: 4,14 bilionu wonů (85,6 miliardy korun)), přičemž po celém světě bylo prodáno 1 128 999 vozů.

Úsilí společnosti Hyundai Motor v oblasti řízení kvality bylo potvrzeno oceněními od řady nezávislých agentur. Například v nárazových testech, organizovaných americkým institutem IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), byly nové modely Hyundai Genesis a Hyundai Sonata hodnoceny jako jedny z nejbezpečnějších vozidel v USA. Pokrok v oblasti řízení značky dokládá dosud nejlepší umístění na 40. místě v žebříčku 100 nejlepších globálních značek v roce 2014, který sestavuje konzultační společnost Interbrand. Hodnota značky Hyundai vzrostla meziročně o 15,6 procenta na 10,4 miliardy USD (227,2 miliardy Kč).

 

Foto:Hyundai