MotorInfo

Hyundai prodal v Evropě přes 6 milionů vozů

31.3.2014 18:46
Hyundai prodal v Evropě přes 6 milionů vozů

Hyundai pokořil v Evropě hranici 6 milionů prodaných vozů. Tempo prodeje automobilů v evropském regionu se od příchodu na trh v roce 1977 stále zvyšuje.

Prodat první milion aut trvalo výrobci 19 let, poslední milion pokořil Hyundai za pouhé 2 roky. Vedle výrazného obchodního úspěchu bodoval Hyundai i na poli designu, když získal hned dvojí prestižní ocenění red dot.

Poptávku po vozech Hyundai podporují vedle kvality samotných automobilů též rozsáhlé investice do místní infrastruktury. Za dobu svého působení Hyundai v Evropě investoval vice než 3 miliardy euro. 95 % všech aut, které Hyundai v Evropě prodává, navrhuje a vyvíjí ve svém Evropském technickém centru v Rüsselheimu a 90 % je následně zkonstruováno v jedné ze dvou továren, v České republice a Turecku. V Nošovicích se nyní vyrobí 300 000 vozů ročně, turecká továrna má roční kapacitu o sto tisíc nižší.

Hyundai vytvořil v Evropě více než 152 000 pracovních míst (v roce 2012), která jsou přímo i nepřímo navázána na automobilku, přičemž také toto číslo rok od roku stoupá. Daně, které Hyundai v roce 2012 v Evropě zaplatil, činily 1,3 miliardy euro. Automobilka zároveň ve stejné době odebrala od evropských dodavatelů díly v celkové hodnotě 2 miliardy euro.

Allan Rushforth, Senior Vice President a výkonný ředitel Hyundai Motor Europe, řekl: “Evropa je jeden z nejnáročnějších automobilových trhů na světě. Pro Hyundai je to strategické místo a nezbytná součást našeho globálního úspěchu. V regionu tedy budeme i nadále investovat.”

Během následujících čtyř let se Hyundai v Evropě chystá uvést 22 nových modelů a derivátů, což by mělo společnosti zajistit 5% podíl na trhu do roku 2020.

Dvojí ocenění „red dot“ novým verzím Genesis a i10

Významný ekonomický úspěch v evropském regionu automobilka oslavila mj. ziskem prestižní ceny za design, a to hned dvakrát: ocenění red dot získaly nový Genesis a i10 nové generace. Tato mezinárodně uznávaná anketa oceňuje estetiku tvarů a inovativní nápady. Oba vítězné vozy Hyundai byly vybrány ze 4 815 aut z 53 zemí.

Byung Seob Lee, viceprezident designérského centra Hyundai, k tomu uvedl: „Osobitý design nám pomáhá oslovovat nové zákazníky a navazovat s nimi silné spojení. Je to také nejlepší vyjádření toho, co Hyundai nabízí – vozy, které se dobře řídí a skvěle vypadají.“

V letošní porotě ankety red dot zasedlo 37 odborníků z 24 zemí – nezávislí designéři, univerzitní profesoři nebo uznávaní novináři. Letos se mezi ně poprvé zařadil také designér Jimmy Choo. Zcela nový Hyundai Genesis a nová generace i10 jsou prvními sériově vyráběnými vozy Hyundai, jimž bylo ocenění red dot uděleno.

Klíčové milníky Hyundai v Evropě

1977:   První Hyundai dovezený do Evropy

1997:   První továrna mimo Koreu, v Tureckém Izmitu

2000:   Založena Hyundai Motor Europe GmbH

2003:   Otevření R&D and Design Centre v Rüsselsheimu, Německo

2006:   Otevření Hyundai Motor Europe centrály v Offenbachu, Německo

2008:   První i30 vyrobený v Nošovicích, Česká republika

2013:   Otevření testovacího centra Hyundai na Nürburgringu, Německo

Otevření Hyundai Motorsport GmbH v Alzenau

Nové investice přivádějí novou generaci i10 do Evropy