MotorInfo

Hyundai Motor v roce 2013

27.1.2014 13:30
Hyundai Motor v roce 2013

Společnost Hyundai Motor oznámila obchodní výsledky za celý rok 2013.

Nárůst výnosů pramenil z vyššího prodeje na zahraničních trzích, zatímco zisk mírně poklesl kvůli ztrátám ve výrobě a stagnujícímu prodeji v Koreji. Negativní vliv měly rovněž fluktuace směnných kurzů.

Za celý rok 2013 vzrostly výnosy z prodeje meziročně o 3,4 procenta na 87,3 bilionu wonů (1,639 bilionu korun; automobily: 71,54 bilionu wonů (1,344 bilionu korun)/financování a ostatní: 15,77 bilionu wonů (296,2 miliardy korun)) díky vyššímu objemu prodeje na zahraničních trzích. Provozní zisk poklesl o 1,5 procenta na 8,32 bilionu wonů (156,2 miliardy korun) a čistý zisk se snížil o 0,7 procenta na 8,99 bilionu wonů (168,8 miliardy korun; včetně minoritních podílů).

Hyundai prodal v minulém roce po celém světě 4 732 366 vozů (Korea: 640 698 vozů/zahraniční trhy: 4 091 668 vozů), což znamená meziroční nárůst o 7,3 procenta. Zatímco prodej vozů společnosti Hyundai Motor v Koreji poklesl meziročně o 4,0 procenta na 640 698 vozů, vzrostl prodej na trzích mimo Koreu o 9,3 procenta na 4 091 668 vozů (export: 1 179 447 vozů/zahraniční závody: 2 912 221 vozů).

„Dlouhodobým cílem společnosti Hyundai je posilování svých silných stránek a zajišťování budoucí konkurenceschopnosti. Jde hlavně o zvyšování hospodárnosti vyráběných vozidel a vývoj takzvaných chytrých vozů, které kombinují čistou energii a pokrokové technologie,“ vysvětlil Miloš Adámek, Senior PR manažer Hyundai Motor Czech, s tím, že pro rok 2014 má společnost cíl prodat po celém světě 4,9 milionu vozů (Korea: 682 000 vozů/zahraniční trhy: 4 218 000 vozů). To by mělo být o 3,6 procenta více než v uplynulém roce. Hyundai pro dosažení tohoto cíle plánuje podpořit efektivitu ve svých zahraničních výrobních závodech a uvést na trh nové modely, jako je zcela nový Genesis a nová generace modelové řady Sonata.