MotorInfo

Hyundai Motor oznámil obchodní výsledky za rok 2014

26.1.2015 22:51
Hyundai Motor oznámil obchodní výsledky za rok 2014

Hyundai Motor prodal v roce 2014 na celém světě 4,96 milionu vozů a zaznamenal výnosy z prodeje ve výši 89,26 bilionu wonů (asi 1,98 bilionu Kč) a čistý zisk 7,65 bilionu wonů (asi 170,4 miliardy Kč).

Objem prodejů vzrostl díky velké poptávce po nových modelech (včetně zcela nových generací modelů Genesis a Sonata), zatímco výše zisků poklesla, převážně v důsledku nepříznivých vnějších faktorů, jako je například posilující won.

Za celý rok 2014 vzrostly výnosy z prodeje meziročně o 2,2 % na 89,26 bilionu wonů (asi 1,98 bilionu korun); automobily: 72,31 bilionu wonů (cca 1,61 bilionu korun), plus financování a ostatní: 16,95 bilionu wonů (cca 377,5 miliardy korun). Provozní zisk však poklesl o 9,2 % na 7,55 bilionu wonů (asi 168,12 mld. korun) a čistý zisk se snížil o 14,9 % na 7,65 bilionu wonů (cca 170,4 mld. korun; včetně minoritních podílů), navzdory nárůstu prodeje a vylepšenému produktovému mixu.

Hyundai Motor prodal v roce 2014 po celém světě 4 961 877 vozů (Korea: 683 532 a zahraniční trhy: 4 278 345 vozů), což znamená meziroční nárůst o 4,8 %. Prodej vozů společnosti Hyundai Motor v Koreji vzrostl meziročně o 6,7 % a na trzích mimo Koreu se loni prodalo o 4,6 % více vozů než v roce 2013.

V samotném čtvrtém čtvrtletí vzrostly výnosy z prodeje meziročně o 7,5 % na 23,57 bilionu wonů (cca 524,9 mld. korun; automobily: 18,97 bilionu wonů (cca 422,5 mld. korun), financování a ostatní: 4,60 bilionu wonů (cca 102,4 mld. korun), přičemž po celém světě bylo prodáno 1 337 040 vozů. Nicméně provozní zisk se meziročně snížil o 7,6 % na 1,88 bilionu wonů (asi 41,9 mld. korun).

Společnost Hyundai Motor na základě rostoucích geopolitických rizik na rozvíjejících se trzích a zpomalující poptávce předpovídá, že ekonomické nejistoty v automobilovém průmyslu budou i v letošním roce nadále přetrvávat. Zároveň se pravděpodobně zintenzívní konkurence na globálním automobilovém trhu. Hyundai Motor se v podmínkách ekonomické nejistoty zaměří na vylepšování produktové konkurenceschopnosti a zvyšování spokojenosti zákazníků, zatímco Hyundai Motor Group bude úspěšně realizovat své rozsáhlé investiční plány, zveřejněné začátkem letošního roku.

Cílem společnosti pro rok 2015 je prodat po celém světě 5,05 milionu vozů (Korea: 690 000 a zahraniční trhy: 4 360 000 vozů). V této souvislosti je naplánováno uvedení na trh několika nových modelů, dále společnost bude reagovat ještě aktivněji na potřeby zákazníků a urychlí vývoj inovativní techniky včetně ekologických vozidel. Hyundai Motor bude i nadále posilovat spolupráci s dodavateli, aktivně realizovat cíle v oblasti korporátní sociální odpovědnosti a poskytovat ještě vyšší hodnotu pro zákazníky i akcionáře.

 

Foto:Hyundai