Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Podle výroční zprávy poradenské společnosti London Economics má Hyundai Motor významný přínos pro evropské hospodářství.
Zpráva odhalila významný přínos Hyundai Motor pro evropskou ekonomiku, ať už jde o rozvoj infrastruktury, snižování nezaměstnanosti či prodejní výkon značky a s tím související daňové odvody. Publikace s názvem "Ekonomické a sociální výhody vyplývající z přítomnosti Hyundai v Evropě" například uvádí meziročně se zvyšující počet pracovních míst, které jsou spojeny s činností automobilky. Mezi roky 2013 a 2014 byl nárůst 20%. Ať už přímo ve výrobních závodech, nebo nepřímo u dodavatelů, Hyundai v roce 2014 vytvářel 155 000 pracovních míst, přičemž o rok dříve to bylo „jen“ 129 000.
Daňové odvody v jednotlivých evropských státech včetně cel, daní z příjmu a prodeje dosáhly v roce 2014 výše 870 milionů EUR. Hyundai postupně zvyšuje své vazby s evropskými dodavateli, zejména v regionech svých výrobních závodů v České republice a Turecku. V roce 2014 z celkového objemu zakázek v hodnotě 3,4 miliardy EUR bylo 74 % pořízeno v rámci Evropy, což představuje dvouprocentní nárůst oproti předchozímu roku. Studie London Economics konstatuje, že celková výše přidané hodnoty napříč odvětvími výroby, dodávek, výzkumu a vývoje, prodeje a distribuce činila 2,4 miliardy euro. Jen v České republice zaplatil Hyundai na daních za rok 2014 přes 1,6 miliardy korun.
Thomas A. Schmid, provozní ředitel Hyundai Motor Europe, řekl: „Hyundai Motor investuje do Evropy s cílem vypracovat zde celý hodnotový řetězec od výzkumu a vývoje až po distribuci. To nám umožní vyvíjet stále lepší produkty a služby pro naše zákazníky. Strategie regionalizace znamená velký přínos pro ekonomiku, jak ukazuje nová zpráva London Economics. Evropa zůstává pro Hyundai klíčovým a strategickým regionem pro další rozvoj značky."
V roce 2015 Hyundai Motor prodal v Evropě 458 100 vozů, což představuje nárůst o 9,8 % oproti předchozímu roku. 90 % všech zde prodaných modelů bylo vyvinuto a vyrobeno v evropském regionu.
Český výrobní závod v Nošovicích má kapacitu 300 tis. vozů a 600 tis. převodovek ročně. Spolu s 200 tis. vozy z tureckého závodu má Hyundai Motor roční výrobní kapacitu půl milionu vozů určených zejména pro evropské zákazníky.
Foto:Hyundai