MotorInfo

Hyundai IONIQ je pětihvězdičkový

1.12.2016 08:34
Hyundai IONIQ je pětihvězdičkový

Nový model IONIQ společnosti Hyundai Motor obdržel od nezávislé zkušební organizace Euro NCAP nejvyšší hodnocení bezpečnosti s pěti hvězdičkami. 

IONIQ v testu získal nejlepší známky ve čtyřech kategoriích: ochrana dospělých cestujících, ochrana dětí, ochrana chodců a bezpečnostní asistenční systémy. 

Všechny verze modelu se mohou v oblasti aktivní bezpečnosti pochlubit dlouhým seznamem prvků standardní výbavy, včetně autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) s detekcí chodců, asistenčních funkcí pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning) a LKA (Lane Keeping Assist) a chytrého tempomatu SCC (Smart Cruise Control). Hyundai jako první automobilka nabízí vůz, u něhož mají zákazníci na výběr tři elektrifikované druhy pohonu: hybridní pohon, elektrický pohon a hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení.

Organizace EuroNCAP došla po testech k závěru, že pro model IONIQ standardně dodávaný systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) se vyznačuje celkově vynikajícími funkčními vlastnostmi. Systém upozorňuje řidiče na nebezpečné situace a v případě potřeby autonomně brzdí. AEB používá radarové a kamerové senzory vpředu a řidiče upozorňuje ve třech krocích. Po prvním akustickém a vizuálním upozornění řidiče aktivuje brzdy v závislosti na míře rizika kolize a v bezprostředním okamžiku před kolizí vyvíjí maximální brzdnou sílu. Systém se aktivuje, jakmile zaznamená vozidlo nebo chodce před vozem a pracuje při rychlosti 8 km/h nebo vyšší. Zabraňuje kolizím nebo minimalizuje rozsah poškození, pokud je kolize neodvratitelná.

Standardní bezpečnostní výbavu modelu IONIQ rozšiřují asistenční funkce pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) a LDW (Lane Departure Warning). Řidiče akusticky a vizuálně upozorní, začne-li vůz přejíždět podélné značení na vozovce bez zapnutých ukazatelů směru, a mírným natočením volantu podpoří řidiče ve snaze o bezpečný návrat do původního jízdního pruhu. Systém byl důkladně testován organizací Euro NCAP a úspěšně absolvoval všechny zkoušky.

Chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) ve standardní výbavě všech verzí modelu IONIQ rovněž přispěl k pětihvězdičkovému hodnocení. Automatickým přibrzďováním popřípadě intenzivním brzděním, nebo zrychlováním, udržuje konstantní rychlost jízdy a bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Vyspělý chytrý tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) ve výbavě modelu IONIQ Electric nabízí navíc funkci automatické akcelerace a brzdění až do úplného zastavení v popojíždějící koloně.

Kromě vyspělých systémů testovaných organizací Euro NCAP nabízí IONIQ také systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) a funkci upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert). Tyto systémy upozorňují řidiče na vozidla v blízkém okolí, chodce nebo jiné objekty, s nimiž by mohlo dojít ke kolizi při couvání. Jedná se o další příspěvek k mimořádné bezpečnosti modelu IONIQ.

Lehká a zároveň odolná karoserie je z hlediska pasivní bezpečnosti u celé modelové řady IONIQ výsledkem vyspělé konstrukce, pokrokových výrobních metod a inovativních materiálů. Skelet karoserie s 53% podílem vyspělých vysokopevnostních ocelí se vyznačuje tuhostí, která má pozitivní vliv na ovladatelnost s pohotovými reakcemi. Je maximálně bezpečná díky vysoké míře pohlcování nárazové energie a minimálnímu narušení prostoru pro cestující. Tím je zaručena optimální ochrana cestujících v případě kolize. Vylepšení skeletu karoserie doplňuje zadní nárazník vyztužený vlákny s vysokou pevností, aby byla zaručena odolnost všech verzí modelové řady IONIQ. V interiéru modelu IONIQ je rozmístěno celkem sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče – to je další důležitý faktor, který se pozitivně projevil v úspěšných výsledcích testů Euro NCAP.

IONIQ Hybrid a IONIQ Electric se na evropských trzích již prodávají. IONIQ Plug-in bude uveden na trh v roce 2017.

 

Foto:Hyundai