MotorInfo

Hyundai Genesis v předpremiéře

26.10.2013 07:30
Hyundai Genesis v předpremiéře

Společnost Hyundai Motor Company představila v předpremiéře ve výzkumném a vývojovém středisku zcela nový model Genesis.

Účelem předpremiéry bylo podpořit uvedení modelu Genesis na domácí trh, k němuž dojde ještě před koncem letošního roku. Po světové premiéře v Koreji čeká na zcela nový Genesis během příštího roku debut na hlavních globálních trzích. Projekt nového modelu, realizovaný s celkovou investicí 500 miliard wonů (8,8 miliardy Kč) a jehož vývoj trval čtyři roky, si vytkl za cíl nabídnout náročným zákazníkům prémiový sedan s pohonem zadních kol. Mezi jeho hlavní přednosti patří osobitý design, konstrukce podvozku, úroveň jízdních vlastností a ovladatelnost srovnatelná s prémiovými evropskými značkami, jakož i nejmodernější prvky bezpečnostní a komfortní výbavy.

Nový Genesis má zaujmout emocionálním nábojem, jenž vyjadřuje identitu značky Hyundai, založené na moderním prémiovém pojetí a vysoké produktové konkurenceschopnosti ve své třídě. K tomu přispěl i bezpočet testů na různých místech po celém světě, včetně jízdních zkoušek na okruhu Nürburgring v Německu.

Designérská filozofie značky Hyundai, založená na fluidních tvarech, se od svého uvedení v roce 2009 posunula na novou úroveň. Zcela nový Genesis je prvním modelem, který přichází s druhou generací tohoto stylu. Nové pojetí fluidních tvarů zachovává esenci původní filozofie a je definováno klíčovými prvky - jednoduchým a harmonickým designem s fluidními tvary, moderním vzhledem značky Hyundai s osobitou šestiúhelníkovou maskou chladiče, srozumitelným a sympatickým designem s atraktivními barvami a materiály a dokonalým řemeslným zpracováním celého vozu. Nový Genesis, navržený na základě této nové filozofie, přitahuje pozornost svým vzhledem prémiového sportovního sedanu s estetickým ztvárněním „vozu v pohybu“. Prémiová šestiúhelníková maska chladiče s jednoduchým rámečkem dává přídi odvážnou tvář, zatímco fluidní tvary a oblé plochy završují linie siluety. Design zádě se vyznačuje pečlivě zpracovanými plochami, z nichž vyzařuje charakter high-tech.

Na exteriér plynule navazuje design interiéru. Promyšlené detaily plně odrážejí požadavky na ergonomii a intuitivní ovládání. Prémiový image posilují na míru střižené specifikace všech materiálů a úroveň řemeslného zpracování. Spínače jsou pro snadnější ovládání rozmístěny v závislosti na jejich funkci. Symboly jsou standardizovány, aby je bylo možné intuitivně rozpoznávat, a zároveň byl vylepšen hmatový vjem při ovládání jednotlivých prvků. Budoucí modely, které přijdou po zcela novém Genesisu, budou navrženy na základě druhé generace designu s fluidními tvary a jejich ovládací prvky budou postaveny na stejných principech jako v modelu Genesis.

Tuhost ve zkrutu a ohybu byla zvýšena rozsáhlejším využitím ultravysokopevnostní oceli, dílů tvářených za tepla, struktur s dvojitým profilem v konstrukci přídě, odolnými přepážkami mezi motorovým prostorem a interiérem a vylepšením podlahových struktur v jejich zadní části a uprostřed vozu. Bezpečnost cestujících rovněž zvýšila aplikace vyspělých funkcí bezpečnostních pásů, mezi něž patří systém přitažení bezpečnostních pásů v nouzové situaci EFD (Emergency Fastening Device), který v případě nehody stabilizuje tělo sedící osoby, a bezpečnostní pásy Pre-Safe, které s předstihem upozorňují na nebezpečí přitažením bezpečnostního pásu.

Genesis nabízí, díky vylepšenému zavěšení a použití řady různých nejmodernějších technologií, prvotřídní jízdní vlastnosti, komfort a výbornou ovladatelnost. Výrazně zvýšená příčná tuhost zavěšení předních a zadních kol a rozložení hmotnosti přispívají ke stabilnímu chování vozu. Použití elektronicky řízených podvozkových asistenčních systémů, jako je systém vyspělého řízení trakce při průjezdu zatáčkou ATCC (Advanced Traction Cornering Control), zvyšuje stabilitu v zatáčkách. Kromě toho byl poprvé u modelu s variabilním převodem řízení použit elektrický posilovač uložený na hřebenové tyči řízení R-MDPS (Rack-mounted Motor Driven Electric Power Steering). Toto řešení poskytuje stabilitu ve vysokých rychlostech a přímé reakce na pohyby volantu při nízkých a středních rychlostech.

Nový Genesis se bude poprvé dodávat také se systémem pohonu všech kol Hyundai HTRAC. Systém HTRAC elektronicky řídí rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách. Výsledkem je větší stabilita na kluzkém povrchu a v zatáčkách. Řidič si může zvolit jízdní režimy podle vlastních preferencí.