MotorInfo

Hyundai boduje i mezi ojetinami

16.3.2015 08:18
Hyundai boduje i mezi ojetinami

Hyundai podle posledních údajů společnosti Cebia míří mezi nejprodávanější vozy i v segmentu ojetých aut. Mezi vozy do tří let stáří je v současnosti u českých zákazníků již třetí nejžádanější značkou.

Hyundai je v posledních dvou letech rychle rostoucí značkou mezi tříletými ojetými vozy v České republice. Zatímco v roce 2013 činil tržní podíl značky Hyundai v tomto segmentu 5,7 %, loni to již bylo 7,8 % a odstup od druhého Volkswagenu se snížil z 3,7 % v roce 2013 na loňských 0,4 procenta. „Automobily Hyundai jsou mezi zákazníky ojetin oblíbené pro svou vysokou spolehlivost. A u tříletých ojetin je určitě nepopiratelnou výhodou i stále platná pětiletá záruka bez omezení najetých kilometru,“ říká Miloš Adámek, tiskový mluvčí společnosti Hyundai Motor Czech.

Údaje společnosti Cebia, která statisticky zpracovává prodejnost ojetých vozů v Česku již několik let, naznačují v porovnání s rokem 2013 i další trendy, které tento segment vozů provází, respektive čeká. A to, že přes proklamovaná vysoká čísla zde některé automobilky prodávají nová auta pouze „na papíře“, jelikož jejich vozy s odstupem času nefigurují mezi mladými ojetinami. Potvrzuje se tak skutečnost, že auta některých značek jsou v Česku ve velkém množství registrována pouze účelově a nikdy zde nebyla uvedena do silničního provozu.

2014 – ojeté vozy stáří do 3 let

1. Škoda                     24,2 %                      

2. Volkswagen              8,2 %                         

3. Hyundai                    7,8 %                         

4. Ford                         6,4 %                         

5.-6. Toyota                  5,3 %                         

5.-6. Renault                 5,3 %

7. Citroën                     4,7 %

 8. Kia                          4,6 %

9. Peugeot                   4,4 %

10. Opel                      2,6 %

Ostatní                      26,5 %

 

Zdroj:Cebia; Hyundai
Foto:Hyundai