Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Představitelé aglomerace Mulhouse Alsace převzali hybridní vozidlo pro svoz komunálního odpadu vyvinuté společností Renault Trucks.
Klíče k vozidlu Premium Distribution Hybrys Tech předal obchodní ředitel společnosti Renault Trucks Francie Eric Gabas předsedovi aglomerace Mulhouse Alsace Jean-Marie Bockelovi Toto hybridní vozidlo v konfiguraci pro svoz komunálního odpadu (BOM) s pohonem 6x2, celkovou hmotností 26 t a výkonem 340 koňských sil splňuje normu Euro V a je opatřeno elektromotorem o největším výkonu 120 kW a trvalém výkonu 70 kW. Vůz bude využíván pro svoz komunálního odpadu ze šestnácti z dvaatřiceti obcí aglomerace. Nasazováno bude jak na pěších zónách v centru Mulhouse, tak i v blízkých předměstských čtvrtích. Cílem města je ověřit schopnosti tohoto hybridního vozidla v různých konfiguracích a rozhodnout o eventuálním nákupu dalších kusů.
Hybridní technologie je společností Renault Trucks testována již po tři roky. V roce 2009 uvedl výrobce do zkušebního provozu v reálných podmínkách ulic lyonské aglomerace prototyp vozidla pro svoz komunálního odpadu. Tento zkušební provoz trval po dobu téměř jednoho roku. Během zhruba 500 hodin provozu vozidlo najelo více než 5 000 kilometrů a odvozilo 550 tun odpadků. Díky zkušenostem získaným v průběhu testování tohoto prototypu mohli inženýři společnosti Renault Trucks provést na vozidlech další generace modifikace, z nichž dnes těží i svozový vůz předaný do aglomerace Mulhouse Alsace. Model Premium Distribution Hybrys Tech bude prvním vnitropodnikově komerčně využívaným hybridním vozidlem pro svoz komunálního odpadu.
Hybridní technologie je zvláště adaptována pro rozvoz zboží nebo svoz komunálního odpadu v městském či příměstském prostředí. Vedle úspory paliva až o 25 % je při využívání vozu pro svoz komunálního odpadu v plně elektrickém módu výrazně redukován hluk obtěžující obyvatele města. Díky vozidlu Premium Distribution Hybrys Tech bude uhlíková bilance aglomerace Mulhouse Alsace vykazovat roční úsporu v řádu 10 tun CO2.
Princip hybridní technologie vyvinuté společností Renault Trucks je velmi jednoduchý: Kinetická energie vozidla je při brždění nebo během fází decelerace rekuperována za účelem její transformace na elektřinu. Tato elektrická energie je ukládána do trakčních akumulátorů, které tak fungují zcela nezávisle a nevyžadují dobíjení. Následně je elektrické energie využito v elektromotoru. Vozidlo se rozjíždí v elektrickém módu. Při dosažení rychlosti zhruba 20 km/h se spouští dieselový motor, který je tak využíván pouze ve fázích kdy je jeho provoz nejúspornější, tj. mimo fázi rozjezdu.