Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Honda letos slaví 40. výročí modelu Civic, který byl poprvé představen v roce 1972. Od této doby překročil počet prodaných vozů tohoto modelu 20 milionů kusů na celém světě.
Toto číslo a devět úspěšných generací jej historicky řadí mezi nejúspěšnější a nejprodávanější modely nižší střední třídy. Model Civic je populární svou dostupností, pohodlím a zábavností při řízení, vždy vynikal kvalitou a spolehlivostí a byl na předním místě ve vývoji technologií a motorů představujících technický průlom.
1. generace (1972-1979)
Model Civic byl na trh uveden jako vize dostupného, ale přesto komfortního a z řidičského hlediska atraktivního vozu značky Honda. První automobil na světě, který splnil požadavky amerického zákona o čistotě ovzduší a čtyři roky po sobě dosáhl nejnižší spotřeby v hodnocení americké agentury pro životní prostředí.
2. generace (1979-1983)
Počet prodaných vozů Civic překročil 2,5 milionu. Na všech hlavních trzích se prodávaly třídveřové, čtyřdveřové a pětidveřové verze s motory o objemu od 1,3 do 1,5 litru. Kvůli vyšší účinnosti spalování byl motor CVCC dále upraven a vůz byl vybaven katalyzátorem.
3. generace (1983-1987)
"Zázračný Civic" vznikl na základě designového konceptu nazvaného "Man-Maximum, Machine Minimum", kdy v centru pozornosti byl zákazník, a automobil mu měl sloužit.
4. generace (1987-1991)
V této generaci byly u všech verzí použity motory se čtyřmi ventily v každém válci. Poprvé bylo u tohoto modelu použito zavěšení předních i zadních kol se dvěma příčnými rameny převzaté z modelů Accord a Prelude, které zajistilo vynikající stabilitu a ovladatelnost. DOHC VTEC se stal prvním motorem na světě vybaveným elektronickým řízením časování i zdvihu ventilů.
5. generace (1991-1995)
Aerodynamika a snižování spotřeby byly hlavními kritérii při vývoji 5. generace modelu Civic. Nabídka motorů zahrnovala agregáty 1,3 l, 1,4 l, 1,5 l a 1,6 l. Špičková technologie VTEC byla použita také u motoru s rozvodem SOHC, čímž se dále podařilo zlepšit rovnováhu mezi spotřebou paliva a výkonem. Další vývoj představoval systém VTEC-E, který směřoval k dalšímu snižování spotřeby paliva. Během tohoto období přesáhl počet vyrobených vozů Civic hodnotu 10 milionů.
6. generace (1995-2000)
Tento Civic byl nejlépe prodávaným vozem tohoto jména – celkem se prodalo přes 3,2 milionu kusů. Pro varianty se dvěma, třemi, čtyřmi a pěti dveřmi 6. generace byl poprvé k dispozici také dvoulitrový dieselový motor. K dispozici byly také benzinové motory se zdvihovým objemem 1,3, 1,4, 1,5, 1,6 a 1,8 litru. Motor s třífázovým systémem VTEC jasně prokázal možnost zvýšení výkonu bez zvyšování spotřeby paliva. Převodovka CVT poprvé nabídla možnost plynulého automatického řazení.
7. generace (2000-2005)
V letech 2000 - 2005 byly vyrobeny 2 miliony vozů Civic 7. generace. Vůz se vyznačoval prostornějším interiérem, zcela novou rovnou podlahou a řadicí pákou umístěnou na palubní desce. Spojením technologií VTEC a VTC (proměnlivé časování ventilů) konstruktéři vytvořili výkonnější motory. Rostoucí ohleduplnost k životnímu prostředí vedla k vytvoření verze Civic IMA (Integrated Motor Assist). Elektromotor spojený s úsporným motorem i-DSI dosáhl unikátního výsledku: motor 1,3 l nabídl spotřebu srovnatelnou s litrovým motorem, ale zároveň disponoval výkonem srovnatelným s motorem o objemu 1,6 litru. V této generaci byl představen první model Civic Hybrid, který byl poháněn motorem 1,3 l. Pokud jde o bezpečnost, model Civic obdržel od organizace EuroNCAP historicky nejvyšší hodnocení za ochranu chodců (podle starého způsobu testování).
8. generace 2006-2011
V 8. generaci společnost Honda rozdělila model mezi dvě různé platformy: jednu určenou primárně pro domácí a pro severoamerický trh a druhou určenou pro evropský trh. Evropská verze byla vybavena motorem 1,8 l i-VTEC, motorem 1,4 l i-DSI a motorem 2,0 l Type R i výkonným a úsporným naftovým 2,2 l motorem. Vůz se vyznačoval souladem mezi dobrou ovladatelností a výkonem, prostorným interiérem a mimořádně nízkou spotřebou paliva.
V roce 2009 byl vzhled modelu mírně inovován a byl představen nový, úsporný motor 1,4 l i-VTEC a nová automatická převodovka.
9. generace od roku 2012 do současnosti
Po představení na frankfurtském autosalonu v září 2011 je 9. generace nejnovějším modelem Civic, který je vybaven motory 2,2 i-DTEC, 1,8 i-VTEC a 1,4 i-VTEC. Pětidveřový model Civic byl vyhodnocen jako jedno z nejbezpečnějších vozidel v Evropě, a to podle nového nezávislého testování nárazů od Euro NCAP, v němž model Civic získal maximální hodnocení 5 hvězdiček. Kromě toho organizace Euro NCAP oznámila, že ocenění Advanced NCAP, které již značka Honda obdržela za svůj systém pro zmírňování následků kolize CMBS, rozšiřuje i na nový Civic.
Od roku 1972 bylo ve světě prodáno přes 20 milionů vozů Civic.
Akční nabídka „40. výročí Civic“
Při příležitosti 40. výročí modelu Civic, připravila Honda Česká republika novou akční nabídku. Civic 5D ve výbavě 1.4 Comfort je nabízen za akční cenu 349 900 Kč. Při využití zvýhodněného financování Honda Finance mohou zákazníci získat zimní pneumatiky zdarma nebo zvolit některý ze způsobů financování bez navýšení (s 0% navýšením, 50:50 bez navýšení, třetiny bez navýšení). Záruku 5 let lze k této výbavě dokoupit za akční cenu 7 777 Kč. Ostatní výbavy kromě 1.4 Comfort a výbav „S“ lze pořídit s bonusem 25 000 Kč a pětiletou zárukou zdarma. Také u této nabídky mohou zákazníci využit zvýhodněného financování Honda Finance a získat zimní pneumatiky zdarma nebo zvolit některý z výše uvedených způsobů financování.