MotorInfo

Honda SH300i pro rok 2016

15.6.2015 20:50
Honda SH300i pro rok 2016

Model SH300i byl výrazně inovován tak, aby se zlepšila jeho akcelerace při současném snížení spotřeby paliva, a získal ostřeji řezaný vzhled díky přepracované kapotáži a osvětlení LED.

Dále se zvýšila jeho praktičnost díky klíčovému systému Honda SMART Key, standardně montovanému ABS a vnitřnímu prostoru pro integrální přilbu. Přepracovaný motor je první jednotkou značky Honda, která splňuje normu Euro 4.

V Evropě se během uplynulých 30 let prodalo více než milion skútrů řady SH. Tato dvě písmena se stala synonymem špičkového výkonu a prvotřídního designu, podtrženého pověstnou konstrukční kvalitou a spolehlivostí firmy Honda. Model SH300i se svým kompaktním designem s rovnou podlahou, otevřeným rámem a 16" koly vpředu i vzadu má všechny charakteristické rysy rukopisu SH, a přináší i něco navíc – výkonný motor pro maximální odezvu při jízdě po městě i dálnici. Model SH prošel v roce 2015 výrazným vývojem a přináší spojení svěžích moderních linií s rychlejší reakcí motoru od volnoběhu a nižší spotřebou paliva, a ještě jednodušší univerzální využití posilující jeho postavení skutečné moderní klasiky.

„První model SH300i přinesl do našeho portfolia SH vzrušující vlastnosti, velmi rychlou akceleraci a výkon pro agilní dynamiku. Proto byli vývojáři potěšeni, když jej jeden novinář označil za „dokonalou zbraň do Říma“. Nejnovější model je ještě elegantnější, pohodlnější, agilnější a stylovější. A má navíc lepší akceleraci,“ říká Michio Atsuchi, vedoucí projektu (LPL) SH300i.

Nový SH300i staví na osvědčeném základu řady SH a přináší úplně nový ocelový rám s trochu delším rozvorem kol, a to při zachování charakteristického ovládání skútrů SH. Nyní však nabízí objemnější prostor pod sedlem, který pojme integrální přilbu.

Kapalinou chlazený jednoválec se zdvihovým objemem 279 cm3 a elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI modelu SH300i, který si svou pověst získal díky skvělému výkonu za jakýchkoli podmínek a pružné odezvě na plyn, má nyní vyšší točivý moment pro okamžitou akceleraci při nízkých až středních otáčkách. Je to silné, ochotně se vytáčející a dobře vyvážené hnací ústrojí, dokonalé pro hustý městský provoz i pro příjemné, dlouhé vyjížďky mimo město. Pro rok 2015 došlo také k výraznému snížení spotřeby paliva díky technologii zajišťující nižší tření. Přepracovaný motor je první jednotkou značky Honda, která splňuje normu Euro 4.

Díky drobným změnám je nyní poloha jezdce trochu víc vzpřímená a neutrální, umožňující snadný došlap na vozovku. Nový model je oproti tomu předchozímu o 1 kg lehčí, což přispívá k lehkosti a čipernosti skútru, který je nyní standardně vybaven i dvoukanálovým systémem ABS.

V roce 2015 přináší zatím poslední verze designové koncepce modelu SH300i, vyjádřené heslem „síla a důstojnost“, nové linie a detaily, které podporují jeho prémiovou a sportovní pozici. Výrazná přední část dává okamžitě najevo příslušnost k řadě SH, zatímco kapotáž prošla přepracováním pro dosažení pevnějšího vzhledu. Přední a zadní LED světla působí ostře a osobitě. S novým vzhledem se pojí i vyšší praktičnost. Zdokonalený úložný prostor pod sedlem, do kterého se nyní vejde i integrální přilba, zvyšuje pohodlnost každodenního popojíždění se skútrem. Využitelnost i bezpečnost modelu SH300i pak zvyšuje vybavení systémem Honda SMART Key. Kompaktní klíč (který má řidič u sebe) funguje ve spojení s voličem režimů, jenž se nachází na pravé vnitřní straně krycího panelu, a spíná zapalování a umožňuje uvolnění sedadel, pokud se jezdec nachází ve vzdálenosti do dvou metrů od stroje.

Sedlo ve výšce 805 mm (jen o 5 mm výše než u modelů SH125/150) umožňuje snadnou ovladatelnost a standardní rovná podlaha řady SH (o šířce 435 mm) usnadňuje převážení nákladu i nastupování a sestupování jezdce. Jízdní pozice vyhovuje řidičům nejrůznější postavy a zajišťuje uvolněné, vzpřímené držení těla s dobrým výhledem všemi směry. Celková délka skútru je 2 131 mm, šířka činí 728 mm a výška je 1 193 mm. Minimální světlá výška obnáší 130 mm.

SH300i se bude pro modelový rok 2016 vyrábět v šesti barvách - Bílá perleťová „Cool“; Černá perleťová „Nightstar“; Matná šedá metalická „Cynos“; Stříbrná metalická „Moondust“; Červená perleťová „Sienna“; Modrá perleťová „Pacific“.

Pro majitele modelu SH300i je připravena řada originálního příslušenství Honda, díky němuž si mohou vytvořit svého dokonalého partnera na dlouhé dojíždění. Jedná se například o barevně sladěný horní box o objemu 35 litrů, štít proti větru, chrániče řídítek, vyhřívané rukojeti, alarm a U-zámek. 

Nový rám z ocelových trubek zahrnuje celou řadu detailů umožňujících zvýšení přepravní kapacity, a to při současném zachování hbitosti a agility modelu SH300i. Vedle rozvoru kol o délce 1 438 mm (což je o 16 mm více než u předchozího modelu) byl o 1° snížen úhel uložení motoru a u zadního tlumiče je nyní použit 44 mm zdvih (oproti dřívějším 52 mm). Spojovací systém Oleo, montovaný pod motorem, zlepšuje pocit z řízení a pohlcuje rázy.

Odsazení vidlice a závlek činí 27°30’/98 mm a řídítky lze ze středové polohy otáčet v úhlu 45°. Přední teleskopické vidlice žehlí nerovnosti a přitom umožňují bezpečné řízení s přesnou odezvou, zatímco zadní kyvné rameno z hliníkové slitiny zajišťuje stabilitu a klidnou jízdu. Hmotnost (vč. provozních kapalin) byla snížena na 169 kg.

Přední pneumatika má rozměr 110/70-16, zadní pak 130/70R16 a standardně montované dvoukanálové ABS ovládá 256 mm jednokotoučové brzdy vpředu i vzadu.

Nová pohonná jednotka modelu SH300i s nízkými emisemi je prvním motorem značky Honda, který splňuje normu EURO 4. Motor je osazen čtyřventilovou hlavou s rozvodem SOHC s vrtáním a zdvihem 75 x 68,5 mm a kompresním poměrem 10,5:1. Maximálního výkonu 18,5 kW motor dosahuje při 7 500 1/min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 25,5 N.m při 5 000 1/min. Ve srovnání s výběhovým modelem bylo obětováno něco málo výkonu ve vyšších otáčkách ve prospěch vyššího točivého momentu v nízkém až středním pásmu a větší síly pro rozjezdy a pružné zrychlení v husté dopravě. Současně se podařilo zlepšit o 8,8 % úspornost motoru na hodnotu 33,3 km/l paliva (v režimu WMTC) díky použití ložisek s nízkým třením a přepracovanému profilu vačky, interním nastavením upravujícím tlak oleje a díky sníženému výkonu alternátoru (vzhledem k osvětlení pomocí LED) – z 22,5 A na hodnotu 20,5 A. Na 9 l nádrž lze ujet 280 km.

Technické parametry 

MOTOR

 

Typ

Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec s rozvodem SOHC; splňující normu Euro 4

Zdvihový objem

279,1 cm3

Vrtání ´ zdvih

72 x 68,5 mm

Kompresní poměr

10,5:1

Maximální výkon

18,5 kW při 7 500 1/min.

Max. točivý moment

25,5 N.m při 5 000 1/min.

Olejová náplň

1,7 l

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

Karburace

Elektronické vstřikování paliva PGM-FI

Objem palivové nádrže

9,0 l

Spotřeba paliva

3,0 l/100 km (režim WMTC)

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Startér

elektrický

Kapacita baterie

12 V – 11,6 AH

Výkon alternátoru

240W

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

Typ spojky

Automatická, odstředivá

Typ převodovky

V-Matic

Stálý převod

Klínový řemen

RÁM

 

Typ

Rám z ocelových trubek

PODVOZEK

 

Rozměry (D´Š´V)

2 131 x 728 x 1 193 mm

Rozvor kol

1 438 mm

Úhel přední vidlice

27° 30'

Závlek

98 mm

Výška sedla

805 mm

Světlá výška

130 mm

Pohotovostní hmotnost

169 kg (vpředu: 65 kg; vzadu: 104 kg)

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Typ vpředu

35  mm teleskopická vidlice

Typ vzadu

Kyvné rameno s duálními tlumiči

KOLA

 

Typ Přední

U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny

Typ Zadní

U-profil, 6 paprsků, z hliníkové slitiny

Velikost ráfku Přední

16 x MT2,75

Velikost ráfku Zadní

16 x MT3,50

Pneumatika vpředu

110/70-16

Pneumatika vzadu

130/70-16 (61S)

BRZDY

 

Systém ABS, Typ

ABS

Typ vpředu

256 mm x 4,5 mm hydraulická kotoučová s dvoupístovými třmeny; odvrtaný rotor s polymerovými destičkami; ABS

Typ vzadu

256 mm x 5 mm hydraulická kotoučová s jednopístovým třmenem, polymerovými destičkami a ABS

PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA

 

Přístrojový panel

Rychloměr, palivoměr a ukazatel teploty, ukazatel ručičkového typu, hodiny, dvě denní počítadla kilometrů, ukazatel spotřeby paliva, indikátor systému Honda SMART Key.

Světlomet

LED

Poziční osvětlení

LED

Zadní světlo

LED

 

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.

 

Foto:Honda