MotorInfo

Honda PCX125 2014 v prodeji

11.4.2014 18:05
Honda PCX125 2014 v prodeji

Populární model v segmentu 125 cm3 skútrů, kterého se od jeho prvního uvedení na trh v roce 2010 v České republice prodalo přes 2 400 kusů, přichází k autorizovaným prodejcům Honda.

Modelový ročník 2014 prošel řadou změn. Mezi klíčové změny u ročníku 2014 patří ještě nižší spotřeba paliva, kdy na jeden litr paliva lze ujet 47,4 km a také větší palivová nádrž (8L), na kterou lze dojet přes 375 km. Levá kapsa je oproti předchozí generaci zvětšena a snadno pojme láhev vody a také se zde nachází 12V adaptér pro dobití mobilního telefonu. Motor o objemu 125 cm3 se vstřikováním paliva disponuje automatickým vypínáním při zastavení skútru - tento systém je možné libovolně zapnout či vypnout. Zcela nový design s duálním LED světlometem dodávají modelu moderní, atraktivní vzhled.

Skútr lze řídit s řidičským průkazem skupiny B, což představuje příležitost pro široké spektrum jezdců, kteří uvítají jednostopého společníka do ucpaných ulic měst či jen pro občasnou vyjížďku.

PCX125 je nabízen v šesti atraktivních barevných variantách, jeho doporučená cena je stanovena na 69 900 Kč včetně DPH a první kusy se na showroomech autorizovaných prodejců objeví 17. 4. 2014. Model bude také možné vyzkoušet u jednotlivých prodejců v rámci předváděcích jízd. Také je možné jej vybavit širokou nabídkou příslušenství, například vyšším předním štítem, praktickým kufrem a řadou doplňků, které podtrhují osobitý design skútru.

HONDA PCX125, modelový rok 2014

Model PCX125 poslední dva roky dominoval evropským statistikám prodejů motocyklů. Za jeho úspěchem stojí recept, který značka Honda zdokonaluje již řadu let. Svým výrazným a moderním designem stroj elegantně zapadne do náročného životního stylu mladých obyvatel měst, zatímco díky svým kompaktním rozměrům se tento motocykl neztratí v rušném městském provozu a umožní vždy snadné zaparkování. A co je možná nejdůležitější, PCX125 představuje skvělou hodnotu za vynaložené peníze, a to nejen z hlediska pořizovací ceny, ale také svými nízkými provozními náklady. Za to vděčí konkurenceschopné cenové politice značky a výkonnému motoru s nízkou spotřebou paliva.

Před dvěma lety byl tento model prvním skútrem Honda, který získal motor s nízkým třením, označovaný jako eSP: „enhanced Smart Power“. Ani pro rok 2014 inženýři značky Honda pod vedením Yamaguchi-sana neusnuli na vavřínech a osvědčený recept ještě dále vylepšili. Jejich nový skútr PCX125 nabízí více stylu, ještě nižší spotřebu a přináší celou řadu drobných vylepšení, jež usnadní život na cestách rušným městským prostředím.

Sportovní vzhled, nezměněné rozměry, ale vyšší komfort - to byly klíčové faktory při návrhu nového skútru PCX125. Konstruktéři chtěli u nového modelu zvýšit také hodnotu a praktičnost; řada drobných zlepšení byla provedena v reakci na zpětnou vazbu od majitelů. Veškeré osvětlení je nyní tvořeno LED diodami, které snižují zatížení motoru. Přidáno bylo výstražné tlačítko, hodiny v přístrojovém panelu, či integrovaná 12V zásuvka.

Pravděpodobně nejdůležitějším vylepšením u nového modelu PCX125 je nyní ještě nižší spotřeba paliva, která bez systému Idling Stop (v režimu WMTC) činí pouhých 2,1 l/100 km, a to zejména díky novým pneumatikám s nižším valivým odporem či dalším opatřením na snížení tření uvnitř motoru. Větší osmilitrová palivová nádrž (oproti předchozím 5,9 litru) znamená dojezd na jedno natankování přes 375 kilometrů. 

PCX: Personal Comfort ‘X’ level

Dynamický vzhled modelu PCX125 pro rok 2014 odráží moderní technologie, které byly při jeho výrobě použity. Přináší také řadu drobných změn, které zvyšují jeho užitnou hodnotu a komfort. Stroj si přesto zachoval své kompaktní rozměry, které mu dodávají špičkovou ovladatelnost v městském provozu. Pozice jezdce zůstává vzpřímená a bezpečná; opěradlo spolujezdce bylo kvůli větší svobodě pohybu odstraněno.

Kompaktní duální LED světlomety dodávají stroji sportovní charakter a poskytují distribuci světla v uspořádání tlumená - dálková - tlumená. Ukazatele směru, zadní světlo a osvětlení registrační značky jsou rovněž složeny z LED diod, které svým nižším proudovým odběrem snižují zatížení motoru. Nově byla přidána funkce výstražných světel. Schránka v levé části kapotáže je větší a bez problému se do ní vejde láhev s vodou nebo plechovka s nápojem. Nachází se v ní také 12V zásuvka pro nabíjení mobilního telefonu – užitečný a praktický doplněk. Pod sedlem se nachází odkládací schránka pro integrální přilbu a stupňovité sedlo je nově opatřeno úchytem s pružinou, díky které zůstane po otevření držet ve zvolené poloze. Výška sedla dosahuje velmi příznivých 760 mm, zatímco výška potřebná pro obkročení stroje je pouhých 540 mm. Jak sedlo, tak víčko palivové nádrže lze otevřít jednoduchými tlačítky, otvor pro klíč zapalování je vybaven závěrkou.

Všechny údaje na přístrojovém panelu jsou zobrazovány v úhledném a promyšleném formátu. Jako ukazatel rychlosti slouží podsvícená ručička pohybující se kolem LCD panelu, v němž se nachází otáčkoměr, počítadlo ujetých kilometrů, ukazatel stavu paliva, ukazatel spotřeby a hodiny.

Lehký a kompaktní kapalinou chlazený dvouventilový motor SOHC se zdvihovým objemem 125 cm3, který model PCX125 pohání, se vyznačuje odolností, vynikajícím výkonem i akcelerací (0-50 m za 5,4 s) a v neposlední řadě také tichým, hladkým chodem a nízkými emisemi CO2. Nejdůležitějšími rysy jsou spotřeba paliva a snížení vnitřního tření motoru – nižší elektrický odběr a zabudované palivové čerpadlo. To, spolu s nižším valivým odporem pneumatik znamená, že Honda PCX125 se bez systému Idling Stop (v režimu WMTC) vyznačuje spotřebou 2,1 l/100 km. Koncepce motoru je založena na škále technologií s nízkým třením, které se navzájem doplňují. Posunutý válec snižuje tření způsobené kontaktem mezi pístem a stěnou válce, čímž přispívá k efektivnímu přenosu energie spalovacího procesu na klikový hřídel. Kompaktní spalovací komora spolu s elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI optimalizují účinnost spalování i chladicí výkon a upravují charakteristiku točivého momentu v závislosti na otáčkách motoru typických pro jezdce na 125 cm3 skútru. Optimalizované časování zapalování společně s efektivním chlazením spalovacího prostoru pomáhá zlepšit odolnost motoru vůči „klepání“. Katalyzátor se 400 komorami je umístěn ve výfuku. „Zubatá“ litinová vložka s drobnými povrchovými výstupky eliminuje případné deformace a změny průměru vrtání válce. Toto řešení snižuje napětí v pístních kroužcích, čímž dochází ke zmenšení tření. Pro hřídel vahadla slouží jehlové ložisko skořepinového typu, zatímco malá a lehká válečková ložiska fungují v součinnosti s profilem vačky a zatížením ventilové pružiny.

Kompaktní chladič s vysokou účinností, který je integrován do vnější pravé strany klikové skříně, využívá malý a lehký ventilátor, jenž zmenšuje ztráty třením a snižuje aerodynamický odpor. Valivý odpor uvnitř převodového ústrojí klesl díky použití tří hlavních ložisek s nízkým třením, která jsou konstruována tak, aby zvládala zátěž přenášenou na každé z nich. Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.

Volitelná funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi. Pro rok 2014 systém Idling Stop nově nabízí funkci sledování stavu baterie, která umožní vypnutí systému s cílem předejít jejímu nadměrnému vybíjení. Baterie samotná je navíc větší a vyznačuje se dlouhou životností (YTZ8V namísto YTZ7S).

Převodovka V-Matic s variátorem využívá tichý a odolný hnací řemen vyrobený z nově vyvinuté a vysoce elastické pryže, který zajišťuje účinný přenos síly na zadní kolo.

Honda PCX125 musí nabízet dostatečně citlivé ovládání, které jezdci umožní proplétat se dopravní zácpou, ale které bude zároveň dostatečně stabilní a komfortní k tomu, aby jezdec i spolujezdec měli vždy potřebné pohodlí. Odolný trubkový rám, krátký rozvor kol 1 315 mm a geometrie řízení – sklon vidlice 27° a závlek 86 mm – zůstaly nezměněny a společně vytvářejí platformu, která výše uvedené požadavky plně uspokojí. Pohotovostní hmotnost je 130 kg. Poloměr otáčení je 2 m, což umožňuje snadné manévrování na stísněných místech, zatímco pětipaprsková 14” kola z hliníkové slitiny zvyšují stabilitu a dodávají jezdci jistotu. Stroj je obut do speciálních pneumatik Dunlop se směsí navrženou s důrazem na nízký valivý odpor, které společně s úsporným LED osvětlením významně přispívají k nižší spotřebě paliva. Rozměry pneumatik jsou 90/90-14 vpředu a 100/90-14 vzadu. Se zdvihem 100 mm je 31mm teleskopická vidlice schopna pohltit množství nerovností a dále přispívá k jistotě jezdce; dva zadní tlumiče poskytují hliníkovému kyvnému rameni zdvih 75 mm. Kombinovaná brzdová soustava Honda (CBS) rozděluje brzdnou sílu mezi přední 220 mm kotouč s třípístovým třmenem a 130 mm zadní bubnovou brzdu. Při sešlápnutí páky zadní brzdy je část brzdného účinku přenášena i na přední kolo, což brzdám dodává hladký a progresivní charakter.

K dispozici bude celá řada příslušenství, včetně zámku s alarmem Honda, štítu, zadního nosiče, šestadvacetilitrového horního boxu, plotny pro horní box, U-zámku, venkovní krycí plachty, lišty na výfuk či samolepek na kola.

Technické parametry

MOTOR

 

Typ

kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec s rozvodem SOHC a se 2 ventily

Zdvihový objem

125cm3

Vrtání ´ zdvih

52,4 x 57,9mm

Kompresní poměr

11:1

Maximální výkon

8,6kW při 8 500 1/min.

Max. točivý moment

12,0 Nm při 5 000 1/min.

Olejová náplň

0,9 litru

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

Karburace

Elektronické vstřikování paliva PGM-FI

Objem palivové nádrže

8,0 litru

Spotřeba paliva

2,1 l/100 km (bez funkce Idling Stop, režim WMTC)

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Startér

elektrický

Kapacita baterie

12V/6AH (10H)

Výkon alternátoru

329W

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

Typ spojky

Automatická, odstředivá, suchá

Typ převodovky

V-Matic

Stálý převod

11,27

RÁM

 

Typ

Rám z ocelových trubek

PODVOZEK

 

Rozměry (D´Š´V)

1 930 x 740 x 1 100 mm

Rozvor kol

1 315 mm

Úhel přední vidlice

27°

Závlek

86 mm

Výška sedla

760 mm

Světlá výška

135 mm

Pohotovostní hmotnost

130 kg

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Typ Přední

31 mm teleskopická vidlice, zdvih 100 mm

Typ Zadní

kyvná vidlice se dvěma tlumiči, zdvih 75 mm

KOLA

 

Typ Přední

pětipaprskové z lehké slitiny

Typ Zadní

pětipaprskové z lehké slitiny

Velikost ráfku Přední

14M/C x MT1,85

Velikost ráfku Zadní

14M/C x MT2,15

Pneumatika vpředu

90/90-14M/C (46P)

Pneumatika vzadu

100/90-14M/C (57P)

BRZDY

 

Typ Přední

220 mm hydraulická kotoučová s kombinovaným třípístovým třmenem

Typ Zadní

130 mm kombinovaná úběžná/vlečná bubnová

PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÉ SYSTÉMY

 

Světlomet

12 V, 5,4 W x 1 (potkávací) /9,6 W x 1 (dálkový)

Zadní světlo

12V, 2,2 W x 1