MotorInfo

Honda nabídne novou generaci modelu Jazz

26.2.2015 08:44
Honda nabídne novou generaci modelu Jazz

Třetí generace modelu Jazz vychází z globálního podvozku Honda pro automobily nižší třídy a přináší novou pohonnou jednotku, vylepšení interiéru i nové systémy. K zákazníkům v Evropě dorazí letos v létě.

Ačkoli si novinka od Hondy zachovává klasickou siluetu modelu Jazz, vyznačuje se moderním stylingem včetně působivého vzhledu a silných linií. Díky využití nového globálního podvozku Honda pro automobily nižší třídy je nejnovější model Jazz větší uvnitř. Systém Honda Magic Seats nabízí pro vnitřní prostor univerzálnost a zároveň velký objem zavazadlového prostoru. Kvalitní materiály s měkkým povrchem a důmyslný design interiéru vytvářejí sofistikované prostředí. Sedmipalcový dotykový displej Honda Connect uprostřed palubní desky umožňuje přístup k novému infotainmentovému systému vozu s přístupem k internetu, aktuálním zprávám, dopravním informacím a informacím o počasí a k velkému množství internetových hudebních stanic.

Nový model Jazz bude vybaven novým výkonným a úsporným benzinovým motorem o objemu 1,3 litru z řady Honda Earth Dreams Technology. Výkon motoru je 75 kW (102 k) při otáčkách 6 000 1/min Pohodlnější jízdu doplňuje citlivější řízení a nový tužší a lehčí podvozek a přepracované zavěšení náprav.

Balíček systémů podpory řidiče, který využívá kameru a radar se středním dosahem, zahrnuje ucelenou nabídku nových pokročilých bezpečnostních technologií, z nichž některé se objeví v nové produktové nabídce Honda v průběhu roku 2015.

Nový podvozek Honda pro automobily nižší třídy se vyznačuje efektivními individuální prvky. Patří sem centrálně umístěná palivová nádrž se sníženým profilem, díky které se zvýšila výška vnitřního prostoru. Delší o 95 mm z venku a rozvorem náprav větším o 30 mm - nový model Jazz nabízí pozoruhodný vnitřní prostor pro cestující s dostatečným prostorem pro nohy, ramena hlavu na předních a zadních sedadlech. Co se týče převážení zavazadel, má Jazz zavazadlový prostor o objemu 354 litrů (metodika VDA), když jsou používána zadní sedadla, respektive 884 litrů (metodika VDA), když jsou zadní sedadla sklopená. Každé ze zadních sedadel Magic Seats, která jsou dělená v poměru 60:40, lze přizpůsobit v celé řadě konfigurací pro dosažení maximální univerzálnosti interiéru. V režimu „Utility“ se opěrák zadního sedadla sklopí dopředu, sedák se sníží a vznikne dlouhá a rovná podlaha. V režimu „Tall“ je sedák zadního sedadla zajištěn ve svislé poloze pro zachování prostoru od podlahy po strop. V režimu „Long“ se přední sedadlo spolujezdce a zadní sedadlo sklopí dopředu do vodorovné polohy. Díky širokému otvoru zadních výklopných dveří a nízké nakládací hraně lze snadno přistupovat do zavazadelníku a čtyři upínací oka v zavazadelníku umožňují bezpečně převážet náklad.

Díky novému globálnímu podvozku pro automobily nižší třídy je nový model Jazz lehčí než jeho předchůdce. Vylepšené a lehčí součásti zavěšení – vzpěry MacPherson na přední nápravě a torzní nosník průřezu H na zadní nápravě – v kombinaci s delším rozvorem zajišťují jízdní stabilitu přirozeným omezováním náklonu. Nové systémy tlumení rovněž vylepšují kvalitu jízdy všech cestujících a omezují přenášení otřesů z vozovky do kabiny; nový systém řízení s elektrickým posilovačem poskytuje lepší zpětnou vazbu pro řidiče. Nová geometrie předního zavěšení zajišťuje stabilnější a vyrovnanější řízení, které přispívá k přesnějšímu, přirozenějšímu a dynamičtějšímu chování nového modelu Jazz při zatáčení.

Důkladné odhlučnění přináší další vylepšení, zejména omezení hluku motoru, vozovky a větru. Při snahách o omezení pronikání hluku byla věnována zvláštní pozornost přední příčce karosérie; aerodynamické kryty pod karosérií omezují hluk proudícího vzduchu a zároveň snižují aerodynamický odpor.

Nový design karosérie modelu Jazz je charakteristický pro kompletní nabídku nových a aktualizovaných modelů Honda pro rok 2015. Novou podobu symbolizuje motiv „plovoucího křídla“ na masce a světlometech, který je společný pro celou produktovou řadu Honda 2015. Mohutná čelní strana ve tvaru písmene X, stoupající okolo dolního okraje předních světlometů, přes kapotu a podél střešní linie k zadnímu střešnímu spojleru a spadající k dolnímu okraji nárazníku, vytváří ojedinělý profil vozu. Dvojitá linie na boční straně karosérie vystupuje z podběhu předního kola a při jízdě vytváří dopředu směřující výraz. Spojler na výklopných zadních dveřích a téměř svislé zadní okno vytvářejí silný estetický dojem, zatímco zadní sdružená světla zdůrazňují mohutný design.

Uvnitř poskytuje kabina všem cestujícím pocit vzdušného prostoru díky velkému čelnímu oknu se širokým výhledem. Společně s velkými bočními vyklápěcími okny před zrcátky předních dveří zajišťuje vynikající výhled vpřed a přivádí spoustu světla do kabiny. Ovládací prvky na volantu umožňují snadný přístup k nejčastěji používaným funkcím a umožňují řidiči přepínat různá zobrazení informací na displeji na středové konzole – podle verze výbavy se jedná o pětipalcový multiinformační LCD displej nebo sedmipalcový infotainmentový dotykový displej Honda Connect. Intuitivní uživatelské rozhraní infotainmentového dotykového displeje Honda Connect lze ovládat přitahováním prstů, potahováním a klepáním, podobně jako u chytrých telefonů. Tento systém, který využívá operační systém Android, umožňuje rychlý a snadný přístup k internetovým službám, včetně procházení internetu, dopravních informací v reálném čase, zpráv a informací o počasí, sociálních médií a internetových hudebních stanic. Prostřednictvím speciální služby Honda App Centre lze instalovat další aplikace, které rozšiřují uživatelům možnosti využití připojení a infotainmentu a k dispozici je rovněž integrovaná navigace Garmin. Na dotykovém displeji Honda Connect se rovněž zobrazují informace o vozu – například denní počítadlo kilometrů, údaje o úspoře paliva a délce jízdy. Kromě toho lze systém Honda Connect synchronizovat s chytrými telefony a dalšími multimediálními zařízeními prostřednictvím rozhraní MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI a USB.

Podobně jako všechny nové vozy Honda prodávané v Evropě je i model Jazz vybaven celou řadou technologií aktivní  a pasivní bezpečnosti. Komplexní systémy aktivní bezpečnosti kombinují data z radarových snímačů z kamery. Nabídka bezpečnostních technologií Honda, která je označována jako pokročilý systém podpory řidiče, varování před čelní kolizí, varování při opuštění jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravního značení a systém přepínání dálkových a potkávacích světel a bude k dispozici volitelně k základní výbavě nebo standardně s vyššími verzemi výbavy. Protikolizní systém Honda bude u modelu Jazz k dispozici v základní výbavě. Pasivní bezpečnost modelu Jazz 2015 začíná vlastní konstrukcí karosérie Advanced Compatibility Engineering (ACE) společnosti Honda, která vylepšuje ochranu cestujících v případě čelní srážky. Síť propojených strukturních prvků distribuuje energii nárazu rovnoměrněji přední částí vozu, omezuje síly přenášené do prostoru spolujezdce. Technologie ACE rovněž pomáhá minimalizovat riziko zaklínění pod jiné vozidlo či najetí na jiné vozidlo, ke kterému může dojít při čelní srážce nebo nepřímém čelním nárazu do velkého nebo menšího vozidla.

 

Foto:Honda