Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nový model Honda Civic desáté generace je dynamický pětidveřový sportovní hatchback. Pro společnost Honda představuje zásadní posun v segmentu nižší střední třídy, protože má za sebou nejdelší globální program vývoje jednoho modelu v historii společnosti.
Civic je klíčový model Hondy v Evropě. Pro mnohé evropské zákazníky je model Civic synonymem značky Honda. Z tohoto důvodu se konstruktéři zaměřili na dynamickou renesanci tohoto modelu, díky které hraje Civic vlastní ligu.
„Vytvoření desáté generace modelu Civic představuje nejrozsáhlejší a nejambicióznější vývoj nového modelu, který kdy společnost Honda zrealizovala,“ uvedl Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu. „Kromě nebývalého podílu oddělení výzkumu a vývoje se realizace týkala prodejních a výrobních kapacit na celém světě, od Severní Ameriky a Japonska po Evropu, Jižní Ameriku a Asii. V segmentu kompaktních vozů stanoví tento dosud nejsportovnější model Civic nové standardy z hlediska dynamických jízdních vlastností, úspornosti ve spotřebě paliva, prostornosti, bezpečnosti a kvality interiéru.“
Aby bylo možné udržet přední pozici v daném segmentu vozů a zároveň splnit nároky na prodejní cenu, úsporu paliva a vyrobitelnost, bylo zapotřebí nové myšlení a nové přístupy k tvaru karoserie, aerodynamice vozu a konstrukci podvozku. Pro dosažení čisté účelnosti se konstruktéři drželi klíčového hesla projektu „otokomae“. Otokomae vyjadřuje pocit půvabu a elegance a zároveň vnitřní krásy. Při stanovování cílových vlastností ohledně jízdy, ovladatelnosti, řízení a úrovně hluku, vibrací a otřesů (NVH) a zároveň kvality a celkového vylepšení interiéru nového modelu Civic provedli konstruktéři rozsáhlé srovnávací testy v reálných podmínkách, včetně testování evropských luxusních vozů.
Model staví na čtyřicetileté tradici a zůstává věrný původnímu konceptu Civic: „automobil pro všechny, automobil pro celý svět“. Vyznačuje se harmonií výrazného a sportovního designu a všestranné praktičnosti – se staronovým zaměřením na atraktivní jízdní dynamiku.
Sportovní charakter pětidveřového modelu Civic hatchback sebevědomě vyjadřuje jeho cílevědomá silueta. Zcela nový Civic je širší, delší a nižší než jeho předchůdci. Krátké přesahy a přesné linie prozrazují vysokou úroveň aerodynamiky. Ostrá a agresivní maska, výrazné podběhy kol a vymodelované přední a zadní otvory pro vstup vzduchu zdůrazňují sportovní charakter modelu Civic.
Nový Civic byl od základu technicky přepracován tak, aby mohl nabídnout živou a atraktivní dynamiku. Lehká a velmi tuhá karoserie, která je výsledkem moderních vývojových a konstrukčních postupů, doplňuje nízké těžiště a nový propracovaný systém zavěšení a přímo se podílí na strhující a atraktivní jízdní dynamice.
Nová širší a delší platforma nabízí špičkový vnitřní prostor. Zcela nový interiér se vyznačuje jednoduchým a střídmým uspořádáním, novými technologiemi, výjimečným vyladěním a velmi kvalitními materiály. Hlavní změnou oproti deváté generaci vozu je nižší poloha sezení, která přináší řidiči pocit lepšího propojení s vozem. K tomuto pocitu rovněž přispívá výrazně vylepšený výhled směrem dopředu. Nový Civic pokračuje v tradici modelu tím, že kombinuje bezkonkurenční prostor pro cestující a zavazadla s univerzální a praktickou užitností. Druhá generace multimediálního systému Honda integruje aplikace Apple CarPlay a Android Auto.
Objem zavazadlového prostoru (478 litrů) zůstává jedním z největších v dané třídě. Prostor je snadno přístupný a univerzální. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 60:40, hrana má nízkou výšku (679 mm) a zavazadlový prostor má široký otvor (1 120 mm). V kombinaci s rovnou plochou zavazadlového prostoru lze snadno naložit těžké, široké a dlouhé předměty. Skrytá schránka pod podlahou (u všech modelů kromě modelu S, Sport a Sport Plus) nabízí další bezpečný úložný prostor. Moderní roleta s bočním posunem rozšiřuje všestrannost a snadné používání zavazadlového prostoru. Navíjecí roletu lze rychle a snadno vytáhnoutz úchytu po straně. Při nakládání dlouhých předmětů lze roletu jednoduše odepnout a nechat navinout zpět do kazety. Díky tomu není nutné při převážení větších předmětů demontovat a uložit (uvnitř nebo vně vozu) pevnou odkládací polici za zadními sedadly. Podle potřeby lze kompaktní kazetu s roletou přemístit z jedné strany zavazadlového prostoru na druhou nebo zcela vyjmout.
Nový Civic je prvním modelem, který společnost Honda nabízí v Evropě s litrovým tříválcovým a 1,5 litrovým čtyřválcovým benzinovým přeplňovaným motorem. Technická invence značky Honda již v historii přinesla řadu nejoceňovanějších a velmi výkonných motorů v oboru. Konstrukce těchto nových hnacích jednotek VTEC TURBO je zaměřena především na dynamické jízdní vlastnosti a podporu oduševnělého a radostného charakteru nového modelu Civic. Zároveň dosahují velmi konkurenceschopné úspory paliva a účinnosti. Oba motory budou k dispozici buď s nově zkonstruovanou šestistupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou CVT.
Během vývoje pohonu pro nové motory VTEC TURBO byly využity zkušenosti získané při vývoji vůbec prvního 2,0 litrového motoru VTEC TURBO Honda o výkonu 310 k, který byl premiérově nasazen v modelu Civic Type R 2015. Nové 1,0 a 1,5 litrové benzinové motory VTEC TURBO vycházejí přímo ze svého 2,0 litrového předchůdce a jsou rovněž vybaveny technologiemi, které zvyšují výkon a úspornost. Některé z těchto technologií mají původ v programech Honda pro motoristický sport. Přeplňované hnací jednotky modelu Civic jsou konstruovány tak, aby vyvíjely výkon a točivý moment mnohem větších motorů. Jsou vybaveny přímým vstřikováním, kompaktním jednospirálovým turbodmychadlem s nízkou setrvačností, elektronickou klapkou rozvodu výfukových plynů, technologií Honda i-VTEC (Intelligent-Variable Timing and Lift Electronic Control) a duálním variabilním časováním ventilů (Dual-VTC). Výsledkem je dvojice nových VTEC TURBO motorů, které nabízejí atraktivní provoz a oduševnělý vysoký specifický výkon při maximálním točivém momentu a síle. Zároveň nabízejí ekologický provoz v souladu s normou Euro 6. Díky většímu točivému momentu při nízkých a středních otáčkách motoru nabízí tříválcová 1,0 litrová benzinová hnací jednotka VTEC TURBO pozoruhodné vylepšení při každodenním provozu a také úsporu paliva v porovnání s 1,8 litrovým motorem VTEC předchozí generace modelu Civic. Maximální točivý moment 200 N.m s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici při 2 250 1/min. S převodovkou CVT je maximální točivý moment 180 N.m k dispozici od 1 700 do 4 500 1/min. Maximální výkon je 129 k (95 kW) při 5 500 1/min. Oficiální emise CO2 jsou 106 g/km u modelu vybaveného převodovkou CVT při spotřebě paliva v kombinovaném cyklu NEDC od 4,7 l/100 km (60,1m/g).
Větší čtyřválcový 1,5 litrový benzinový motor VTEC TURBO nabízí podstatně větší výkon a točivý moment než 1,8 litrový motor VTEC předchozího modelu Civic. Maximální výkon je 182 k (134 kW) při 5 500 1/min. (při 6 000 1/min. s převodovkou CVT). Maximální točivý výkon 240 N.m s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici od 1 900 do 5 000 1/min. Maximální točivý výkon 220 N.m s převodovkou CVT je k dispozici od 1 700 do 5 500 1/min. Oficiální emise CO2 činí 133 g/km u modelu s šestistupňovou manuální převodovkou při kombinované spotřebě paliva (kombinovaný cyklus NEDC) 5,8 l/100 km (48,7m/g).
Nový model Civic bude k dispozici v sedmi barvách karoserie: v odstínu Rallye Red, v metalízách Lunar Silver, Polished Metal a Brilliant Blue a v perleťových odstínech White Orchid, Crystal Black a Sonic Grey.
Zájemci o 1,5 litrový motor VTEC TURBO si budou moci vybrat z verzí „Sport“, „Sport Plus“ nebo „Prestige“. Ke každé z těchto verzí jsou k dispozici exkluzivní doplňky karoserie. Verze Sport a Sport Plus mají výraznější přední a zadní spojler, doplňky bočních prahů a 17" litá kola exkluzivního designu. Tyto verze jsou rovněž vybaveny LED světlomety a předními mlhovkami. Vzadu se vyznačují uprostřed umístěným dvojitým výfukem s chromovými koncovkami.
Honda SENSING je systém technologií rozšířené bezpečnosti a podpory řidiče, který je k dispozici standardně pro celou modelovou řadu a zajišťuje, že tento vůz patří mezi nejbezpečnější ve své třídě.
Nový pětidveřový model Civic hatchback se bude vyrábět v britském výrobním závodu společnosti Honda, odkud se bude vyvážet do celého světa.
Foto:Honda