Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Od března 2018 se k modelové řadě Honda Civic připojí kompletně zmodernizovaný vznětový motor i-DTEC 1,6 litru o výkonu 120 koní.
Nový motor je jednou z prvních jednotek, které budou oficiálně přezkoušeny v souladu s novým celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), který slouží k měření spotřeby paliva a produkce emisí a který nabývá účinnosti v letošním roce. Zatímco údaje zkoušek známých pod názvem „Nový evropský jízdní cyklus“ (New European Driving Cycle – NEDC) vycházejí z teoretického jízdního profilu, cyklus WLTP byl vyvinut za použití reálných jízdních údajů shromážděných z celého světa. Je tedy navržen tak, aby přinášel výsledky, které budou lépe odrážet skutečné jízdní podmínky.
Společnost Honda provedla výrazná vylepšení motoru a výfukového systému s cílem maximalizovat výkon v reálných podmínkách. Zlepšením hospodárnosti provozu nového motoru Honda Civic i-DTEC podle údajů výrobce by měla být spotřeba paliva od 3,7 l/100 km a emise CO2 99 g/km (v souladu s cyklem WLTP).
K vylepšením nového vznětového motoru patří snížení tření ve válci díky pístům vyrobeným z vysoce odolné slitiny chromu a molybdenu a také tzv. „super plateau honování“ vrtání, které umožňuje hladší pohyb pístů. Motor o objemu 1 597 cm3 využívá stejný moderní systém vstřikování paliva Bosch jako dříve a je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR a vysokým průtokem v sání, který zajišťuje výrazné víření směsi ve válcích. Pevná a lehká kliková hřídel a otevřený celohliníkový blok motoru odlévaný pod vysokým tlakem minimalizují hmotnost motoru. U nového motoru i-DTEC byla k bloku válců přidána další litá žebra za účelem zvýšení konstrukční pevnosti (a v důsledku toho i zlepšení omezení hluku, vibrací a otřesů).
Nový motor i-DTEC společnosti Honda je také jedním z prvních motorů, u kterého budou hodnoty emisí NOx a částic oficiálně testovány podle postupu měření emisí v reálném provozu (Real Driving Emission – RDE). Hnací ústrojí vznětového motoru je vybaveno novým systémem přeměny oxidů dusíku (NOx Storage Converter – NSC) s většími katalyzátory a vyšším obsahem vzácných kovů (stříbra, platiny a neodymu), které uchovávají oxidy dusíku až do regeneračního cyklu. Snímač sazí přesně detekuje, kdy je zapotřebí regenerační cyklus a prodlužuje tak životnost součástí výfukového systému.
S motorem i-DTEC 1,6 litru , který dosahuje výkonu 120 koní při 4 000 1/min. a 300 N.m točivého momentu při 2 000 1min., dokáže model Civic zrychlit z nuly na 100 km/h za 10,4 sekundy. Modernizovaný motor je montován ve výrobním závodě Honda v britském Swindonu a bude k dispozici u čtyřdveřové i pětidveřové varianty nového modelu Civic desáté generace. V polovině roku 2018 bude nabídka variant hnacího ústrojí vozu Civic dále rozšířena o devítistupňovou automatickou převodovku, která tak bude poprvé použita u vozu s pohonem dvou kol.
Foto:Honda