MotorInfo

Hodnota značky Hyundai se zvyšuje

4.10.2012 16:45
Hodnota značky Hyundai se zvyšuje

Společnost Hyundai Motor Company zaznamenala v žebříčku 100 nejlepších globálních značek v roce 2012, sestavovaném poradenskou společností Interbrand, meziroční nárůst hodnoty své značky o 24,4 %, na 7,5 miliardy USD.

Hyundai je zařazován mezi 100 nejlepších globálních značek nepřetržitě již osm let a letos se umístil mezi 100 značkami na 53. místě, což je nejlepší umístění společnosti Hyundai v historii po průběžném zlepšování z 84. pozice v roce 2005.

„Nedávné investice značky Hyundai do globálních kampaní a skvělý design nových produktů odpovídají emocionálním potřebám zákazníků,“ uvedla společnost Interbrand ve svém prohlášení. „Povědomí o značce Hyundai se během krátké doby fenomenálně zvýšilo a bude zajímavé sledovat, jakým směrem se bude tato značka v budoucnosti vyvíjet.“

Meziroční nárůst o 24,4 procenta v letošním roce je výrazně vyšší, než průměrný růst o 11,2 % v rámci automobilového průmyslu. I mimo automobilový průmysl patří Hyundai mezi hodnotově nejrychleji rostoucí značky na světě, v těsném závěsu za takovými značkami, jako jsou Apple Inc., Google Inc. a Amazon.com.

Kromě průběžného zaměření na kvalitu přisuzuje Hyundai výsledky svému úsilí o vnímání značky. Hyundai prezentoval svůj nový značkový koncept „Modern Premium“ na Detroitském autosalonu 2011 včetně svého nového směru a značkového sloganu. Hyundai letos zahájil svou první globální kampaň na podporu značky pod názvem „Live Brilliant“.

„Výrazný růst hodnoty značky, navzdory globálním ekonomickým nesnázím a tvrdé konkurenci, ukazuje neustálé zlepšování postavení naší značky,“ řekl Won-Hong Cho, ředitel marketingu společnosti Hyundai Motor v Soulu. „Budeme i nadále zvyšovat naše úsilí, abychom se stali nejoblíbenější značkou, poskytováním větší protihodnoty, která přesahuje očekávání zákazníků.“

Pořadí v žebříčku společnosti Interbrand je sestavováno na základě finančních účetních výkazů společností v kombinaci s marketingovými aktivitami a odrážející také potenciální budoucí zisky každé značky.

 

Pořadí automobilových značek

Pořadí

(automobilový průmysl)

Značka

Hodnota značky (100 mil. USD)

Pořadí v roce 2012 (celkové)

 

Meziroční změna

1

Toyota

303

+9 %

10

2

Mercedes-Benz

301

+10 %

11

3

BMW

291

+18 %

12

4

Honda

173

-11 %

21

5

VW

93

+18 %

39

6

Ford

80

+6 %

45

7

Hyundai

75

+24 %

53

8

Audi

72

+17 %

55

9

Porsche

51

+12 %

72

10

Nissan

50

+30 %

73

 

Hodnota značky Hyundai Motor (2005 až 2012)

Rok

Hodnota značky (100 mil. USD)

Pořadí (celkové)

2005

34,8

84

2006

40,8

75

2007

44,5

72

2008

48,5

72

2009

46,0

69

2010

50,3

65

2011

60

61

2012

74,7

53