Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Návštěvníci expozice společnosti Škoda na 25. ročníku veletrhu Techno-Classica v Essenu mohli obdivovat dva klenoty z dějin motoristického sportu značky - soutěžní speciál Škoda 200 RS a vůz Škoda 130 RS.
Na největším veletrhu historických vozů na světě představila česká automobilka navíc i modely Rapid z různých období historie značky.
Absolutní raritou mezi vystavenými vozy byl soutěžní speciál Škoda 200 RS vyrobený v počtu pouhých tří exemplářů. Vůz 200 RS ve své době vycházel z automobilu Škoda 110 R Coupé, pod kapotu byl umístěn dvoulitrový čtyřválec o výkonu 163 koní, jehož výkon přenáší na zadní kola pětistupňová převodovka. Škoda 200 RS váží pouhých 850 kg a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Hned při svém premiérovém závodě, kterým byla v roce 1975 Rally Šumava, vůz zvítězil. Také Škoda 130 RS, speciál, který byl vítězem ve své třídě na Rally Monte Carlo, přitahoval pohledy znalců automobilové historie a fanoušků motoristického sportu.
„Naše prezentace v Essenu byla velkým úspěchem,“ říká Eva Ticová, vedoucí restaurátorské dílny Škoda Muzea. „Závodní vozy jako Škoda 200 RS pochopitelně nevidíte každý den. A historická galerie vozů Rapid dojemně ukazovala velkou tradici naší značky v nižší střední třídě,“ dodává Eva Ticová.
Ve 30. a 40. letech 20. století a později i v 80. letech existovaly v kategorii kompaktních vozů různé modely pod názvem Škoda Rapid. Na veletrhu Techno-Classica prezentovala česká automobilka mimo jiné úplně prvního nositele tohoto jména. Byl jím automobil Škoda 420 Rapid z roku 1934, kterého se vyrobilo 480 kusů. Společnost mu dělaly i další tři poklady Škoda Muzea: Škoda Rapid (typ 914) v elegantním dvoubarevném provedení, Škoda Rapid Sport (typ 421) z roku 1937 a Škoda Rapid OHV (typ 922) s proudnicovou karoserií vyrobený roku 1940. Vůz Rapid OHV vznikl v letech 1938 až 1941 v počtu 110 exemplářů. Kromě toho bylo možné v Essenu vidět také automobil Škoda Rapid (1939) s dálnicovou karoserií jakož i dva představitele kupé Škoda Rapid 135 vyráběného v letech 1987 až 1990.