MotorInfo

Harley-Davidson pokračuje v éře V-Rod

24.7.2011 14:30
Harley-Davidson pokračuje v éře V-Rod

Jubilejní verze motocyklu V-Rod® k 10. výročí a zmodernizovaná verze motocyklu Night Rod® Special pro rok 2012.

 

Harley-Davidson oslaví v roce 2012 první dekádu výkonných strojů s jubilejní verzí motocyklu  V-Rod® (V-Rod® 10th Anniversary Edition). U příležitosti tohoto výročí dochází i k úpravám u modelů Night Rod® Special a V-Rod Muscle®.

Původní verze motocyklu V-Rod, uvedená na trh v roce 2002, zahájila novou éru výkonných strojů Harley-Davidson. Motor Revolution® V-Twin do úhlu 60 stupňů a s kubaturou 1 130 cm³ byl první v produkci motorů Harley-Davidson, který byl vybavený vačkovou hřídelí v hlavě, kapalinovým chlazením a dosahoval až devíti tisíc otáček za minutu. Motocykl V-Rod, inspirovaný dragstarovými motocykly, debutoval s koly s hliníkovými disky, dozadu se svažujícím chassis a s eloxovaným hliníkovým rámem znamenající pro Harley-Davidson nový směr v designu.

Za pouhých 10 let se řada motocyklů Harley-Davidson V-Rod rozrostla a zahrnula celou škálu nových modelů. V-Rod se vydal na závodní dráhu jako základ pro Custom Vehicle Operations V-Rod Destroyer v roce 2007 vyráběného dragstarového motocyklu. Stal se rovněž inspirací pro motocykl Harley-Davidson Screamin’ Eagle/Vance & Hines V-Rod, čtyřnásobného světového šampióna profesionálních závodů Pro Stock Motorcycle. Modely Harley-Davidson V-Rod budou i v roce 2012 vybaveny špičkovým výkonem a skvělým designem pro motorkáře, kteří vyhledávají zážitky s jedinečným sportovně laděným motocyklem - power-cruiserem.

Všechny modely V-Rod pro rok 2012 budou poháněny poslední verzí motoru Revolution o objemu 1 250 cm³, který je kapalinou chlazeným V-Twin s dvojitou vačkovou hřídelí, čtyřválcovou hlavou a elektronickým sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva (ESPFI). Hnací ústrojí je vybaveno spojkou Assist a Slip, pětirychlostní převodovkou a vysoce výkonným karbonovým hnacím řemenem. Motocykl je vybaven radiálními pneumatikami Michelin Scorcher včetně zadní o šířce 240 mm, brzdami Brembo® a protiblokovacím systémem (ABS) ve standardu. Všechny V-Rod modely jsou vybaveny také systémem Smart Security reagujícím na přiblížení.

Motocykl Night Rod Special

Tmavý a zlověstně vyhlížející motocykl Night Rod Special s vylepšeným designem se vyznačuje novou, zužující se zadní částí, lehčími koly a zlepšenou ergonometrií s lepší dosažitelností stupaček i řídítek. Převrácená přední vidlice a upravené odpružení zadního kola zlepšují jízdní komfort a ovládání. Je to černočerný power cruiser, který je doma v temné ulici.

 

Harley_Davidson_Night-Rod_2.jpg

 

Klíčové prvky modelu Night Rod:

  • Kapalinou chlazený motor Revolution® o objemu 1 250 cm³ s elektronickým sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva (ESPFI); 125 k při 8 250 otáčkách za minutu; točivým momentem 111 N.m při 7 250 otáčkách za minutu.
  • Straight-shot výfuk s dvojitými tlumiči; černé koncovky a štít.
  • NOVÁ černá dělená pětipaprsková litá hliníková kola, která jsou o 1,4 kg lehčí než předchozí.
  • NOVÁ zúžená zadní část se zapuštěnými koncovými LED světly.
  • NOVÁ pullback řídítka, na kterých jsou kontrolky umístěny o 7,62 cm blíže k jezdci.
  • NOVÉ lépe dostupné, vpředu umístěné stupačky.
  • NOVÁ převrácená přední vidlice.
  • NOVÉ dvoumístné sedlo s custom prošíváním.
  • NOVÝ stylově upravené rychloměr.
  • NOVÁ grafika včetně loga k desátému výročí modelu V-Rod.
  • Černý, práškově lakovaný motor s černými kryty.
  • Černý rám, řídítka, přední vidlice, trojité úchyty a kryty.
  • Racing stripe na airboxu a zadní části.
  • Sportovní přední blatník s lakovanými podpěrami.
  • Zadní pneumatika o šířce 240 mm.

V-Rod 10th Anniversary Edition

 

Harley_Davidson_V-Rod_10years_3.jpg

 

Tento model, který byl připraven na počest výroby původního motocyklu V-Rod, bude nabízen pouze v roce 2012, a to v barvě Brilliant Silver Pearl. Povrchy motoru, výfuku a rychloměru jsou nadstandardně chromované a leštěné. Tato speciální edice obsahuje všechny nové prvky, které budou v roce 2012 vyráběny pro motocykl Night Rod Special.

 

 

Harley_Davidson_V-Rod_10years_1.jpg

 

Klíčové prvky modelu V-Rod 10th Anniversary Edition:

  • Kapalinou chlazený motor Revolution® o objemu 1 250 cm³ s elektronickým sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva (ESPFI); 125 k při 8 250 otáčkách za minutu; točivým momentem 111 N.m při 7 250 otáčkách za minutu.
  • NOVÝ Straight-shot výfuk s dvojitými, chromovanými, zkrácenými tlumiči a s chromovaným krytem.
  • NOVÁ stříbrná, dělená pětipaprsková litá hliníková kola jsou o 1,4 kg lehčí než předchozí.
  • NOVÁ zúžená zadní část se zapuštěnými koncovými LED světly.
  • NOVÁ pullback řídítka s leštěnou povrchovou úpravou.
  • NOVÁ převrácená přední vidlice ve stříbrné a leštěné povrchové úpravě.
  • NOVÉ dvoumístné sedlo s custom prošíváním.
  • NOVÝ stylově upravené rychloměr.
  • NOVÁ grafika, včetně loga k desátému výročí modelu V-Rod.
  • NOVÉ chromované hnací ústrojí s platinovou klikovou skříní.
  • Leštěná řídítka, přední vidlice a trojité úchyty.
  • Zadní pneumatika o šířce 240 mm.

 

Motocykl V-Rod Muscle

Tento power cruiser je nejlepším řešením pro nadšence, kteří prahnou po ultimativním výkonu a zároveň po možnosti se náležitě ukázat. Nejdůležitější části designu zahrnují široký kryt airboxu, postranní kryt sání vzduchu, dva výfuky v matném chromu s mohutnými tlumiči a tmavými koncovkami. Zkrácená zadní část a useknutý zadní blatník odhalují zadní pneumatiku o šíři 240 mm. Hluboké sedlo drží jezdce pevně před sílou motoru Revolution V-Twin.

 

Harley_Davidson_V-Rod_muscle_1.jpg

 

Klíčové prvky modelu V-Rod Muscle™

  • Kapalinou chlazený motor Revolution® o objemu  1 250 cm³, s elektronickým sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva (ESPFI); 122 k při 8 250 otáčkách za minutu; točivým momentem 111 N.m při 6 500 otáčkách za minutu. Dva výfuky v matném chromu vybavené tlumiči.
  • NOVÉ logo k desátému výročí modelu V-Rod.
  • Černá pětipaprsková litá hliníková kola.
  • Sportovní přední blatník s černými podpěrami.
  • Řídítka z leštěného hliníku.
  • Leštěné trojité hliníkové úchyty vidlice.
  • Useknutý zadní blatník.
  • Airbox s postranními kryty.
  • Barevně sladěný kryt chladiče.
  • Přední LED směrovky, integrované ve zpětných zrcátkách.
  • Kombinované zadní LED světlo, integrované do zadního blatníku.
  • Převrácená přední vidlice o šíři 43 mm.
  • Stylové zadní tlumiče s černými pružinami.
  • Černý rám.
  • Hluboké dvojsedlo v dragstarovém stylu.