MotorInfo

Harley-Davidson Low Rider S posouvá hranice výkonu

30.1.2016 14:35
Harley-Davidson Low Rider S posouvá hranice výkonu

Harley-Davidson přestavuje svoji první letošní novinku mezi cruisery – model Low Rider S. Novinka této sezony ztělesňuje novou generaci spojení výkonu a temného stylu.

Už model Low Rider přinesl velký posun v továrním designu customů. Low Rider S tak jde díky vynikajícímu výkonu ještě dále. Low Rider S s motorem Screamin’ Eagle Twin Cam 110 se řadí vedle nedávno představených modelů Fat Boy S a Softail Slim S. Stává se tak třetím členem rodiny cruiserů S Series Harley-Davidson, která zahrnuje motocykly s maximálním výkonem ve stylu inspirovaném globální kulturou customů. Důraz na výkon završuje vylepšené odpružení a brzdy, a výsledkem je minimalistický stroj připravený do akce.

„Jezdci se ptali, zda Harley-Davidson postaví další agresivní výkonný stroj navazující na legendární modely FXR,“ říká Brad Richards, Designový ředitel H-D a dodává: „Tohle je naše odpověď. Low Rider S vychází ze současného trendu vysokých customů a pokračuje v historickém stylu našich motocyklů, ale zároveň se snaží změnit definici výkonu strojů Harley-Davidson pro novou generaci jezdců. Naším záměrem bylo dosáhnout skutečného spojení jezdce se silnicí díky okamžitému přísunu síly a obratnému ovládání motocyklu, který přitom obsahuje jen to podstatné.“

Tím nejpodstatnějším je pohonná jednotka. Motor Screamin’ Eagle Twin Cam 110 je výkonný V-Twin s tím největším zdvihovým objemem, jaký Harley-Davidson používá pro tovární modely. Díky otevřenému sání Screamin’ Eagle Heavy Breather a výfukům 2-do-2 ve stylu Fat Bob tento motor dosahuje točivého momentu 156 N.m při 3 500 1/min, což je o 13 % více než u standardního modelu Low Rider. Tento výkon přenáší na silnici zesílená spojka a šestirychlostní převodovka Cruise Drive. Díky elektronickému plynu je součástí standardní výbavy také tempomat. Celý motor a výfuk jsou vyrobeny v lesklé či vrásněné práškové černé barvě.

Model Low Rider S je navržen tak, aby byl nejen výkonný, ale současně i skvěle ovladatelný. Tlumiče Premium Ride plněné dusíkem a kazetová vidlice Premium Ride zaručují výbornou ovladatelnost a jízdní komfort. Komponenty předního a zadního odpružení rychle reagují na malé nerovnosti a udržují kola v kontaktu s vozovkou, takže se můžete spolehnout na jisté a obratné ovládání a brzdný výkon. Brzdové kotouče s dvojitými plovoucími kotouči vepředu jsou standardně vybaveny systémem ABS. Nové jednomístné sedlo, široká dragsterová řídítka na 140mm vysokých nástavcích a centrálně umístěné ovladače dovolují jezdci zaujmout agresivní jízdní pozici s rukama nahoře a pohodlnou polohou nohou na stupačkách. Výška sedla zůstává na příznivé hodnotě 676 mm.

Jezdec sleduje vozovku před sebou přes výrazný tachometr, který modelu Low Rider S dodává patřičnou  identitu. „Při rychlé jízdě ve vzpřímené pozici se hodí alespoň menší ochrana proti větru. Styl, jakým jsme zasadili světlomet do ochranného štítu, propůjčuje modelu Low Rider S agresivní výraz. Je to skvělý způsob, jak vyjádřit osobitost tohoto motocyklu,“ popisuje Dais Nagao, Senior Stylist H-D. 

Jednomístné sedlo a useknutý zadní blatník přispívají k čistému stylu zádi. Protože žádná jiná barva nedokáže vyjádřit tolik síly jako černá, je Low Rider S nabízen pouze v barvě Vivid Black na kovových dílech. Ostatní povrchy také dodržují tmavé téma, od vidlic přes konzolu až po vzpěry zadního blatníku. Jedinou výjimkou jsou nová odlehčená kola Magnum Gold z litého hliníku, která mají povrchové zpracování inspirované zlatým nádechem magnesiových kol závodních automobilů z šedesátých let. Zlatý znak na nádrži připomíná slávu modelu XLCR Café Racer z roku 1977.

 

Foto:Harley-Davidson