Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Goodyear oslavila titul Jochena Hahna v Evropském šampionátu tahačů FIA, který si řidič vozu MAN pojistil až vítězstvím v posledním závodě sezony 2011.
Dějištěm důležitého vítězství byl legendární okruh Le Mans v Francii. Tento ročník se skládal z celkem 10 závodů a zahájen byl již v dubnu na britském okruhu v Donington Parku. Diváci během něho mohli sledovat velmi napínavé momenty a dramatický závěr, po němž si konečné vítězství odvezl vůz na závodních pneumatikách Goodyear, speciálně vyvinutých do těchto nejtvrdších podmínek.
Letošní účast značky Goodyear v závodech tahačů hrála důležitou roli rovněž při vývoji technologie RFID, která přinese úspory nákladů provozovatelům vozidel. Tato technologie, jež je v současné době uváděna na trh v pneumatikách pro nákladní dopravu, byla důkladně prozkoušena během všech závodů.
„Po jedenácti letech jsem dosáhl toho, o čem jsem velmi dlouho snil,“ prohlásil 37 letý německý jezdec Jochen Hahn. Měl za sebou fantastický rok a do posledního závodu vstupoval jako lídr šampionátu. Věděl však, že musí vyhrát, aby titul získal. Jochen vedl šampionát o pouhých 17 bodů před úřadujícím evropským šampionem Antoniem Albacetem ze Španělska, jenž byl pevně rozhodnutý titul obhájit. Před zraky 54 000 fanoušků neměl rozhodující boj dlouhého trvání, jelikož hned krátce po startu se stala největší nehoda této sezony a Antonio Albacete musel být převezen na vyšetření do nemocnice, zatímco Hahn si na svém MANu dojel pro titul.
Nový šampion převzal pohár s celkově 402 body. Za ním skončili Antonio Albacete (MAN) ze Španělska s 355, Adam Lacko (Renault) z České republiky s 317, Markus Oestereich (Renault) z Německa s 287, Markus Bösiger (Renault) ze Švýcarska s 262, Uwe Nittel (MAN) z Německa s 215, Christopher Levett (Freightliner) s Velké Británie s 129, Alex Lvov (MAN) z Ruska s 102 a Anthony Janiec (Renault) se umístil na desátém místě s 95 body.
Šampionát týmů vyhrál tým Cepsa – Truck Sport Lutz Bernou s jezdci Albacetem a Nittelem na tahačích značky MAN s 680 body. Druhé skončily renaulty týmu MKR Technology, jež řídili Bösiger a Oestereich, s 654 body a renaulty obsadily i třetí místo u týmu MKR Team 14 Juniors složeného z dvojice Lacko a Janiec s 538 body. Čtvrté místo připadlo týmu Buggyra International Racing System s řidiči Vršeckým a Levettem s 532 body a páté byly vozy MAN týmu OXXO – Z. Bimbauer a M. Mäkinen.
Pneumatiky a servis
Závodní pneumatiky Goodyear 315/70R22.5 byly navrhnuty a vyvinuty tak, aby nabídly účastníkům závodů tahačů mimořádné vlastnosti. Díky využití Max technologie u konstrukce pneumatiky a speciální směsi běhounu dokážou pneumatiky odolávat nadměrnému zahřívání a vysoké zátěži, které s sebou závody přinášejí, čímž poskytují ideální výkonnostní parametry k zápolení na trati. Při závodech 5,5 tunových kolosů, které dosahují rychlostí kolem 160 km/h, se může snadno přihodit nějaké náhodné poškození, avšak závodní pneumatiky jsou vyrobené tak, aby odolaly i velmi prudkým nárazům a jejich sjíždění bylo sníženo na minimum.
Organizace závodů tahačů (Truck Racing Organization – TRO) nejen že reprezentuje zájmy všech týmů z evropského šampionátu závodů tahačů FIA, ale je také výhradním dodavatelem pneumatik. Tahače s návěsy TRO se účastní všech závodů. V paddocku na každém z okruhů poskytují veškeré doplňkové služby spojené s pneumatikami.
Vývoj technologie RFID
Technologie RFID (Radio Frequency Identity – identifikace pomocí radiové frekvence) byla testována v závodních pneumatikách 315/70R22.5 a je klíčovou novinkou v pneumatikách pro návěsy Goodyear Regional RHT II RFID 435/50R19.5, uváděných v současné době na trh. Tato technologie se skládá z mikročipu, který je zabudován do pneumatiky již během výroby. Každý čip obsahuje jedinečný kód pro danou pneumatiku, takže ve chvíli, kdy je k němu přiložena čtečka, může být konkrétní pneumatika okamžitě a přesně identifikována. Během sezony 2011 byly vybaveny technologií RFID všechny závodní pneumatiky, což umožnilo rychlejší a přesnější inventarizaci. Představitelé FIA ji rovněž využili ke svému sledování využívaných pneumatik, které musí být velmi pečlivě kontrolovány během celé sezony, aby byla zajištěna fair play.
Společnost Goodyear hodlá zůstat věrná tomuto sportu i v roce 2012. Evropský šampionát tahačů každoročně přitahuje více než 150 000 diváků na okruzích po celé Evropě a 80 milionů diváků u televizních obrazovek po celém světě.