MotorInfo

Fuso Canter s pohonem 4x4

23.2.2012 09:17
Fuso Canter s pohonem 4x4

V říjnu 2011 byla na trh uvedena kompletně přepracovaná nová generace vozidel Fuso Canter, teď přichází pro Evropu poprvé i s pohonem všech kol.

Výroba těchto variant bude zahájena v závodě Tramagal (Portugalsko) koncem února 2012. Canter 4x4 bude nabízen s typovým označením 6C18, v němž je zakódována celková hmotnost 6,5 tuny, dva metry široká komfortní kabina a výkon motoru 129 kW (175 k). Pohon všech kol lze odpojovat a připojovat i za jízdy, čímž je zajištěna vysoká úroveň hospodárnosti. Standardně je dodávána uzávěrka diferenciálu pro zadní nápravu, pětistupňová převodovka s manuálním řazením a stálý převod zadní nápravy 5,285.

Na výběr jsou k dispozici pohodlné jednoduché nebo dvojité kabiny (se 3, resp. 7 sedadly) na podvozcích s rozvorem 3 415 mm nebo 3 865 mm. Nosnost podvozku se pohybuje mezi 3 500 kg a 3 735 kg. Nájezdový úhel vpředu činí 35° v porovnání s 18° u modelů Canter 4x2 – vzadu to je 24° místo 11°. Světlá výška se v porovnání s modelem Canter 4x2 zvýšila z 219 mm na až 320 mm.

Průchodnost terénem předurčuje modely Fuso Canter 4x4 pro nasazení i mimo zpevněné cesty, tedy na staveništích, u energetických společností nebo v hasičských sborech. Komunálním podnikům se vyplatí jako vozidlo se sněhovým pluhem a posypovým zařízením pro zimní údržbu komunikací. Díky šířce vozidla pouhé dva metry jej nezastaví ani velmi úzké průjezdy. Canter 4x4 dokazuje svou efektivitu například na staveništi, kde lze na kluzkém povrchu připojit pohon všech kol. Canter 4x4 je mimořádně hospodárným pracovním vozidlem i díky své vysoké užitečné hmotnosti, příznivým servisním nákladům a na přání dodávané funkci Start-Stop.

Beze změn zůstávají zachovány typické silné stránky vozidel Canter, ať už jde o dobrou ovladatelnost (průměr otáčení modelů Canter 4x4 je 13,5 m, resp. 15,1 m) a prostorově nenáročná řešení s kabinou umístěnou nad přední nápravou, robustní konstrukci, výhodnou polohu řadicí páky zabudované do přístrojové desky, zvýšenou bezpečnost v důsledku solidní konstrukce kabiny a nižší míru opotřebení brzd díky standardně dodávané motorové brzdě.

Fuso Canter je celosvětově nejprodávanějším modelem nákladního vozidla koncernu Daimler. Hustá evropská servisní síť zajišťuje vysokou kvalitu a efektivitu údržby i oprav.