MotorInfo

Fuso Canter dobývá britskou železniční síť

5.11.2015 21:47
 Fuso Canter dobývá britskou železniční síť

Fuso Canter 4x4 dobývá ve Velké Británii zcela novou oblast – britskou železniční síť. 

Londýnská společnost Network Rail, která má od října 2002 na starosti údržbu železniční infrastruktury ve Velké Británii, bude pro údržbu kolejí poprvé používat 20 speciálně vybavených vozidel Fuso Canter 4x4. Vozidla s celkovou hmotností 6,5 tuny jsou za tím účelem vybavena hydraulicky ovládanými koly pro provoz na kolejích před přední a za zadní nápravou. To znamená, že Canter 4x4 s dvojitou kabinou dokáže přepravit celý tým údržbářů včetně nákladu a nářadí jak na silnici, tak i na kolejích.

Adaptaci vozidla realizoval výrobce speciálních nástaveb Gos Tool & Engineering v Blaenavonu (jižní Wales). Kromě kol pro jízdu na kolejích obdrželo šest vozidel jeřábovou nástavbu, aby bylo možné při práci na kolejích přemisťovat, resp. nadzvedávat i těžké pražce a koleje. Dalších 14 vozidel bylo vybaveno skříňovou nástavbou, do níž lze uložit veškeré nářadí a zařízení pro svařovací práce. V případě přepracované zadní nápravy s jednoduchou montáží pneumatik se jedná o konstrukci britského výrobce nástaveb na speciální přání zákazníka. Fuso Canter 6C18D 4x4 je ideálním nákladním vozidlem pro tento druh provozu. Vzhledem k nízké výšce vozidla lze přídavná kola pro jízdu na kolejích realizovat s relativně jednoduchými konstrukčními opatřeními. Navzdory svým kompaktním rozměrům a montáži dvojité kabiny nabízí vozidlo dostatek místa pro potřebné nástavby.

Vznětový čtyřválec se zdvihovým objemem 2 998 cm3 a největším výkonem 129 kW (175 k) při 3 500 1/min zaručuje vozidlu Canter 4x4 se speciálními nástavbami pro údržbu kolejí rychlý příjezd na místo nasazení. Maximální točivý moment, který je u verze 4x4 přenášen jak na přední, tak i na zadní kola, aby byla zajištěna co nejúčinnější trakce, činí 430 N.m a je k dispozici již při 1 600 1/min.

Při opravách patří rychlost vozidla spíše mezi méně důležité faktory. „Rychlým příjezdem na místo nasazení“ je v tomto případě míněna vysoká flexibilita modelu Canter 4x4. To znamená, že již nejsou čistě železniční vozidla, jimiž byl dosud přepravován materiál potřebný k opravám z železničního překladiště na místo oprav. Speciální vozidla Canter zajistí veškerou přepravní logistiku, protože jezdí jak na silnici, tak na kolejích. Network Rail usnadňuje novými vozidly Canter 4x4 každodenní práci svým opravárenským týmům a zároveň profituje ze zvýšení efektivity a snížení provozních nákladů.

 

Foto:Fuso