MotorInfo

Ford zahájil výrobu nového Focusu RS

15.1.2016 15:08
Ford zahájil výrobu nového  Focusu RS

Ford plánuje vyrobit v roce 2016 pro evropské zákazníky přibližně 41 000 sportovních vozů, k nimž se počítají modely Fiesta ST, Focus ST, Focus RS, Mustang a Ford GT.

V roce 2015 Ford vyrobil 29 000 sportovních vozů. Plán meziročního navýšení tak činí 40 procent a navíc přichází poté, co Ford v roce 2015 prodal v Evropě o 62 procent více sportovních automobilů než o rok dříve.

Nabídku sportovních vozů Ford pro evropský trh tvoří hatchbacky Fiesta ST a Focus ST, nový Mustang a nový Focus RS, jehož sériová výroba v německém Saarlouis právě začala. Během roku 2016 se portfolio „rychlých Fordů“ rozroste ještě o supersportovní Ford GT.

Nejrychlejší Ford RS

Focus RS je jedním z 12 nových sportovních modelů, které chce Ford uvést na světové trhy do roku 2020. Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 257 kW (350 koní) zvládne zrychlení 0–100 km/h za 4,7 s, což z něj činí nejrychleji akcelerující model v historii vozů Ford RS. Inovativní systém pohonu všech kol Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu uděluje vozu vynikající ovladatelnost a mezi přepínatelnými jízdními režimy nechybí Drift Mode – nastavení, které usnadňuje vyvolání a kontrolování řízeného přetáčivého smyku.

Od září eviduje Ford již 3 100 objednávek na nový Focus RS, z toho 61 z České republiky.

Úspěšný Mustang

Ford Mustang je na evropském trhu nabízen s motorem 5.0 V8 o výkonu 310 kW nebo s úspornějším agregátem 2.3 EcoBoost 233 kW. S ním akceleruje Mustang z nuly na 100 km/h za 5,8 s, osmiválcovému modelu stačí ještě o sekundu méně. Podle údajů IHS Automotive byl Ford Mustang v prvním pololetí 2015 nejprodávanějším sportovním vozem na světě.

Rychlé a praktické modely ST

Ford Focus ST zaznamenal v roce 2015 navýšení počtu prodaných kusů o 160 procent. Přispěla k tomu i nová vznětová motorizace, uvedená na trh v průběhu roku. Nový Ford Focus ST se vyrábí jako pětidveřový hatchback a kombi. Kromě osvědčeného zážehového motoru 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW se zákazníci mohou rozhodnout také pro diesel 2.0 TDCi s výkonem 136 kW a točivým momentem 400 Nm. Od zahájení prodeje vznětové motorizace začátkem roku 2015 si ji zvolilo 47 procent zájemců o nový Focus ST. Focus ST diesel se samočinnou převodovkou PowerShift je nejrychleji akcelerujícím vznětovým modelem Fordu, k akceleraci 0–100 km/h mu postačuje 7,7 sekundy – to je o 0,4 s kratší čas než v případě varianty s manuální převodovkou.

Fiesta ST se etablovala jako nejprodávanější malý sportovní hatchback v Evropě, na kontě má již více než 30 000 prodaných kusů. Fiestu ST pohání motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW. Během letošního roku zveřejní Ford další novinky související s tímto modelem.

Vrcholný sportovní model

V roce 2016 spustí Ford výrobu nového supersportovního vozu Ford GT. Několik kusů se dostane i k evropským zákazníkům. Ford GT slouží jako výkladní skříň inovativních technických řešení Fordu v oblastech aerodynamiky, odlehčené konstrukce z uhlíkových vláken a motorů. Jeho přeplňovaný šestiválec o výkonu přesahujícím 441 kW (600 k) je nejvýkonnější sériový motor EcoBoost všech dob. Hnací sílu přenáší na kola sedmistupňová převodovka s řazením na volantu.

 

Foto:Ford