Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Ford vyrobil v Evropě již třímiliontý maloobjemový vznětový motor; jubilejním exemplářem se stala nová jednotka 1.5 TDCi.
Společnost Ford Motor Company vyrobila v Evropě již tři miliony maloobjemových vznětových motorů s nízkými emisemi CO2. Jubilejním exemplářem se stala jednotka 1.5 TDCi z nové řady motorů Ford splňujících Euro VI, vyrobená v motorárně Fordu v britském Dagenhamu.
„Je mimořádně příhodné, že jsme tohoto milníku dosáhli zrovna s naším nejúspornějším a technicky nejvyspělejším dieselem – jednotkou 1.5 TDCi, která bude zanedlouho k dostání v našich nejoblíbenějších modelech,“ řekl Dirk Heller, ředitel výroby pohonných jednotek ve Ford of Europe.
Nejnovější verze vznětového motoru Ford o objemu 1,5 l bude brzy k dispozici pro nový Focus. Nedlouho poté se jí dočká i nové Mondeo, nový C-MAX a Grand C-MAX. Písty, čepy a další součásti jsou potaženy tenkou vrstvou syntetického diamantu, přispívající ke snížení vnitřního tření a tím i ke zlepšení spotřeby paliva a kultury chodu. Plnění motoru zajišťuje turbodmychadlo s proměnnou geometrií a ve výfukovém traktu se nachází odlučovač NOX.
V Dagenhamu se vyrábí rovněž motor Ford 1.6 TDCi, se kterým Fiesta ECOnetic vybavená systémem Stop-Start dosahuje emisí CO2 pouze 85 g/km. Tentýž motor bude pohánět i nové Mondeo ECOnetic, jež bude mít emise 94 g/km.
Výrobní program dagenhamské motorárny se brzy rozšíří i o nový motor 2.0 TDCi (154 kW) pro Mondeo. Celkem továrna vyrábí více než polovinu celosvětové produkce vznětových motorů Ford. Jejich největšími odbytišti v Evropě jsou Británie, Německo, Itálie a Francie, kde se podíl dieselů pohybuje od 47 do 60 procent. Až dvoutřetinového podílu na celkovém odbytu osobních vozů dosahují vznětové motory rovněž v Portugalsku, Irsku a Rumunsku (osobní vozy Ford - včetně modelů Tourneo Custom, Tourneo Connect a Tourneo Courier). Tržní podíl vznětových motorů za první pololetí 2014: Rumunsko 68 %, Irsko 64 %, Portugalsko 62 %.
Foto:Ford