MotorInfo

Ford Tourneo Connect flexibilní vůz i pro rodinu

18.11.2013 13:28
Ford Tourneo Connect flexibilní vůz i pro rodinu

Ford uvedl na trh nový pětimístný Ford Tourneo Connect a také Ford Grand Tourneo, který může být vybaven pěti, nebo sedmi sedadly. Obě verze jsme si mohli vyzkoušet při krátkých jízdách novinářské prezentace.

Variabilní uspořádání a dostatek prostoru

Grand Tourneo Connect nabízí ve třech řadách místo až sedmi cestujícím. Sedadla ve třetí řadě lze podélně posouvat a dopřát tak více prostoru pro nohy jejich osazenstvu, nebo naopak získat centimetry navíc pro zavazadla. Součástí sedadel v této řadě je i složený kryt podlahy, který lze rozložit do rovné ložné plochy. Díky konstrukci sklopného předního sedadla spolujezdce do něj lze naložit předměty dlouhé až tři metry. Objem zavazadlového prostoru po sklopení všech sedadel ve druhé a třetí řadě činí 2 620 litrů. Díky širokým bočním posuvným dveřím je také umožněn přístup na zadní sedadla. Na třetí řadě sedadel je dostatek prostoru i pro osoby většího vzrůstu, nad hlavou je dostatek místa, ale přeci jen je zde i přes možnost posunutí sedadel v podélném směru menší prosotr pro nohy. I přesto, že jsou zde sedadla umístěna výše než v druhé řadě, měli jsme pocit, že by mohly být vzhledem k výšce vozu možná ještě o něco výše, aby odtud byl pro cestující ještě lepší rozhled.

Pětimístné Tourneo Connect, které je rovněž vybaveno posuvnými dveřmi na obou stranách, poskytuje značný prostor pro hlavu i nohy v první řadě sedadel a více než dostatečný prostor pro nohy u druhé řady sedadel. Zadní sedadla dělená v poměru 60/40 je možné sklápět a poté je celé překlopit dopředu, popřípadě je z vozu vyjmout. Tím vznikne za předními sedadly prostor o objemu až 2 410 litrů.

Tourneo Connect disponuje rozvorem 2 662 mm, sedmimístné Grand Tourneo Connect má rozvor 3 062 mm. Celková délka kratšího vozu je 4 418 mm, delší verze pak 4 818 mm. Svým uspořádáním a vnitřním prostorem je nový Ford v obou variantách přímo předurčen k využití pro větší rodiny, nebo aktivní lidi, kteří cestují s velkým množstvím zavazadel. Takto koncipovaný vůz také může přes týden sloužit pro potřeby podnikání a o víkendu pak ajko automobil právě pro aktivní využití volného času.

Uvnitř kvalita a dobrá ergonomie

Po usednutí do vozu je prvním překvapením použití velmi kvalitních materiálů , a to jak na přístrojové desce, tak na čalounění i ostatních dílech interiéru, a to u obou verzí vozu. Také ergonomie ovladačů je příkladná, vše najdete, tam, kde očekáváte, a vše je v dostatečném dosahu, tak aby nic zbytečně neodvádělo pozornost řidiče od řízení vozu. Pro ukládání menších předmětů je v interiéru také u obou verzí připravena řada vychytávek a praktických odkládacích ploch. Nechybí zde ani skrytá přihrádka v palubní desce se zásuvkou na 12 V pro dobíjení mobilních telefonů či hudebních přehrávačů, rozměrná uzamykatelná schránka před spolujezdcem, praktické kapsy ve dveřích schopné pojmout láhev o objemu 1,5 l, prostorná středová konzola s držáky nápojů nebo skrytý prostor pod podlahou před druhou řadou sedadel. V nabídce je k dispozici rovněž celoplošná skleněná panoramatická střecha.

Jakou pozornost věnovali u Fordu vývoji tohoto modelu svědčí i to, že konstruktéři využívali systém 3-D CAVE (Computer Automated Virtual Environment), instalovaný v Kolíně nad Rýnem. S nasazenými 3D brýlemi usedali do virtuálních prototypů, aby optimalizovali například otevírací výšku zadní výklopné stěny, zlepšili výhled ze sedadla řidiče nebo potlačili odlesky částí interiéru v oknech vozu.

Nejmodernější technologie

Tourneo Connect patří k nové generaci velkoprostorových modelů Ford Tourneo a díky tomu disponuje i nejmodernějšími technologiemi, které tento výrobce ve svých vozech využívá, od systému Ford SYNC přes Active City Stop až po motor 1.0 EcoBoost. Ano, i u takto velkého vozu počítá Ford s využitím motoru 1.0 EcoBoost. A protože jsme měli možnost vyzkoušet jej u testovaných vozů, musíme konstatovat, že není třeba se ničeho obávat. Zážehový motor 1.0 EcoBoost, který má na kontě řadu ocenění včetně dvojnásobného vítězství v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), bude hrát v novém Tourneu Connect první housle především díky své spotřebě, které má v kombinovaném režimu hodnotu 5,6 l/100 km a emisím CO2 129 g/km. Tříválec 1.0 EcoBoost (74 kW) je určený jen pro kratší verzi a Tourneo Connect s tímto motorem je sériově vybaven také rozsáhlou soupravou úsporných technologií Ford, jako je systém Stop-Start, aktivní maska chladiče nebo inteligentní rekuperační dobíjení. Má také zdokonalený elektrický posilovač řízení, ukazatel řazení a informační systém Ford Eco Mode. I s litrovým motorem je vůz dostečně hbitý a díky dobrému odhlučnění a zdařile konstruované aerodynamice je i při jízdě na dálnici poměrně tichý. Kvalita podvozků je u Fordu již tradiční, a tak nepřekvapuje, že i Tourneo Connect v tomto směru vyniká. Zadní náprava byla vybavena příčným torzním členem a novinkou v konstrukci podvozku je rovněž řízení s elektrickým posilovačem. Jízdní vlastnosti novhé modelu jsou opravdu dobré. Kromě již zmíněného litrového motoru je pro zájemce také připraven čtyřválcový motor 1.6 EcoBoost (110 kW), který spolupracuje se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Pro milovníky dieselů je pak k dispozici čtyřválec Duratorq TDCi o objemu 1,6 litru s výkony 55, 70 a 85 kW.

Výbavy

Na našem trhu je Tourneo Connect i Grand Tourneo Connect nabízeno ve třech stupních výbavy. Základním provedením je Ambiente, které je standardně vybaveno ESP, systémem kontroly trakce, asistentem pro rozjezd do svahu, kontrolou tlaku v pneumatikách, šesti airbagy, palubním počítačem, elektrickým ovládáním předních oken, dálkově ovládaným centrálním zamykáním a má boční posuvné dveře na pravé i levé straně. Druhý stupeň výbavy s označením Trend přidává manuální klimatizaci, vyhřívané čelní sklo, sedadlo řidiče stavitelné v osmi směrech, rádio s USB a Bluetooth, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety, posuvná okna v druhé řadě a síť v zavazadlovém prostoru. Nejvyšší výbavou je Titanium, kde najdeme také dvojzónovou automatickou klimatizaci, panoramatické střešní okno, střešní ližiny, systém SYNC, automatické světlomety i stěrače, zadní parkovací senzory, tmavě tónovaná zadní boční okna, šestnáctipalcová litá kola atd.

Cena nového Tournea Connect začíná na 326 900 Kč bez DPH.