MotorInfo

Ford prodává modely Focus s motorem 1.0 EcoBoost

18.2.2012 09:34
Ford prodává modely Focus s motorem 1.0 EcoBoost

Ford Focus 1.0 EcoBoost je prvním sériově vyráběným vozem, který pohání dosud nejhospodárnější zážehový motor Ford.

Focus 1.0 EcoBoost, který je prvním sériově vyráběným vozem Ford, jehož pohon zajišťuje nejhospodárnější motor v dosavadní historii společnosti, lze nyní objednávat u všech dealerů značky v Evropě.

Focus poháněný tímto agregátem o výkonech 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k), který vyrábí továrna v německém Saarlouis, se pyšní spotřebou paliva 4,8 l/100 km a emisemi CO2 na úrovni 109 g/km, respektive 5,0 l/100 km a 114 g CO2/km. Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4.  Točivý moment motoru dosahující nejvyšší hodnoty 170 N.m v rozmezí 1 400 až 4 500 1/min. se vyrovná hodnotám běžným pro moderní vznětové agregáty. Motor 1.0 EcoBoost se ještě letos objeví také ve Fordu C-MAX, zcela novém Fordu B-MAX a dalších modelech Ford.

„Vyvinout natolik malý a hospodárný agregát, který přitom nabízí slušný výkon a potěšení z jízdy, se v kategorii vozů velikosti Fordu Focus zdálo ještě před pár lety nepředstavitelné,“ upozorňuje předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe Stephen Odell.

Verze Focus 1.0 EcoBoost spolu se zážehovým motorem 1.6 EcoBoost a vznětovým agregátem 1.6 TDCi ponesou logo technologie ECOnetic, které je vyhrazeno vozům Ford dosahujícím nejlepší spotřeby paliva ve svém segmentu, anebo alespoň jedné z nejlepších. Logo ECOnetic přitom letos získá více než polovina vozů Ford prodaných v Evropě. Do roku 2013 by se jejich podíl měl zvýšit na dvě třetiny, čím dál více majitelů vozů Ford tak bude moci ocenit výhody inovativních technologií zaměřených na snižování spotřeby paliva a emisí CO2.

Tyto technologie zahrnují:

  • aktivní mřížku chladiče, která se samočinně nastavuje, aby zlepšila aerodynamiku vozu;
  • rekuperační dobíjení, díky němuž je akumulátor při deceleraci dobíjen nejúčinnějším možným způsobem, což snižuje množství spotřebovaného paliva;
  • Ford ECOmode, inteligentní asistent napomáhající ekologickému stylu jízdy, který prostřednictvím grafiky přístrojů oceňuje hospodárné chování za volantem;
  • indikátor řazení, jenž upozorňuje na nejvhodnější okamžik pro změnu rychlostního stupně.