MotorInfo

Ford představil v Miláně koncepční studii S‑MAX Vignale

8.4.2014 17:19
Ford představil v Miláně koncepční studii S‑MAX Vignale

Společnost Ford Motor Company představila v italském Miláně novou koncepční studii Ford S‑MAX Vignale, která je dalším příslibem chystaného programu prémiových produktů a služeb pro evropské zákazníky Fordu.

Nový koncept Ford S-MAX Vignale navazuje na Ford Mondeo Vignale z loňského roku. Jeho cílem je určit, jak vysokou úroveň designu, dílenského zpracování a výbavy mohou zákazníci od programu očekávat. Mondeo Vignale se začne prodávat už příští rok;
S-MAX Vignale přijde na trh krátce poté.

„Koncept S-MAX Vignale je prostorný a ambiciózní. Svým pojetím přesahuje tradiční automobilový design a obrací se k zákazníkům s rozvinutým estetickým cítěním,“ řekl Martin Smith, výkonný ředitel designu ve Ford of Europe. „Designéři programu Vignale se nechali inspirovat nábytkářskými a módními trendy.“

Vedle odhalení koncepční studie S-MAX Vignale v Palazzo Reale představuje Ford v Miláně rovněž vizi zákaznické zkušenosti Vignale. Expozice značky na Salone del Mobile, patřícímu k nejvýznamnějším veletrhům designového nábytku na světě, naznačuje podobu připravovaných „salonků Vignale“. Ford zde vystavuje i kolekci doplňků Vignale. Její součástí je mimo jiné cestovní taška, která získala ocenění iF Design.

Zákazníci programu Vignale budou mít k dispozici privátního manažera a mohou se těšit i na VIP servisní služby. Program bude v Evropě spuštěn během roku 2015.

Koncept S-MAX Vignale se pyšní precizně a hodnotně provedenými detaily. Jsou to například kola Vignale o průměru 21 palců, chromované kryty vnějších zpětných zrcátek, výrazná maska Vignale nebo speciální odstín laku „Milano Grigio“. Sedadla zaujmou nejen kvalitní měkčenou kůží, ale i vyraženými emblémy Vignale a dekorativním prošíváním se šestiúhelníkovým vzorem. Výbava vozu obsahuje mimo jiné pokročilý systém komunikace mezi automobily, dokovací stanice na tablet pro cestující na sedadlech ve druhé řadě nebo flexibilní systém sedadel.

Šestiúhelníkový design masky chladiče se objevil už na koncepční studii Mondeo Vignale. Tmavá mřížka v matném metalickém provedení kontrastuje s leštěnou hliníkovou lištou lemující masku.

Na rozdíl od světlejšího exteriéru je interiér laděn do tmavších tónů. Designéři hovoří o inspiraci pánskými oděvy, ale také nábytkem typu luxusních pohovek. O vysoké kvalitě svědčí i ruční prošívání nitěmi s perleťovým efektem. Kůže se táhne od palubní desky okolo skleněné střechy až k zavazadlovému prostoru. Jednolitá barva vytváří pocit soukromého salonku. Metalické textury jsou vyvedeny v hřejivějších odstínech. Palubní desku zdobí hliníková lišta s vyraženým vzorem tkané textilie a panel nad středovým displejem nese hliníkový nápis Vignale. Na sedadlech se objevuje nová variace dekorativního prošívání, jež našlo uplatnění už v modelu Mondeo Vignale. Přední sedadla a vnější sedadla ve druhé řadě jsou opatřena šestiúhelníkovým vzorem. Po jeho okrajích se táhne vzor s motivem čtverců, který nalezneme i na prostředním sedadle ve druhé řadě a středové loketní opěrce mezi předními sedadly.  Středy sedadel jsou zvýrazněny silnou tmavě červenou nití, zatímco při okrajích použili designéři Fordu světlejší odstín prošívání.

Vstříc zákazníkům

Asi polovina „velkých“ modelů evropského Fordu se prodává ve vyšších stupních výbavy. Deset až patnáct procent zákazníků přitom vyžaduje ještě vyšší úroveň výbavy i služeb.

„Víme, že mnozí zákazníci mají zájem o vůz Ford, jenž by byl exkluzivnější a luxusnější než to, co aktuálně v Evropě nabízíme,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Dalším klíčovým trendem je touha zákazníků po osobnějším přístupu a službách, které se dokážou přizpůsobit jejich přáním a časovým možnostem. Vignale vyjde vstříc těmto požadavkům novým, svěžím způsobem.“

Průzkumy Fordu naznačují, že třetina zákazníků prémiových automobilových značek považuje vysokou úroveň osobní péče za jeden z hlavních rozdílů mezi masovými a luxusními značkami. Vyplynulo z nich i poznání, že chování a schopnosti personálu mají rozhodující vliv na spokojenost zákazníka. Vzhled showroomu a pohostinnost jsou pak dva ze tří faktorů nejvíce ovlivňujících vnímání značky. Ford proto každému zákazníkovi programu Vignale přidělí speciálně vyškoleného manažera, jenž zajistí všechno potřebné ohledně poprodejních služeb. Vzhledem k tomu, že nejcennější komoditou pro cílovou skupinu programu Vignale je čas, zajistí Ford i dopravu vozu na plánovanou údržbu a zpět. Zákazník tedy nebude ztrácet čas cestou do servisu. U vybraných prodejců značky Ford – převážně v metropolitních oblastech – vzniknou speciální „salonky Vignale“. V uvolněném a klidném prostředí budou moci zákazníci nerušeně poznávat exkluzivní materiály i barvy a seznamovat se s možnostmi techniky a výbavy vozů Ford Vignale.

„Vignale nabídne zákazníkům nejen mimořádné produkty, ale také onen obtížně definovatelný pocit výjimečnosti,“ řekl de Waard. „Nároční zákazníci programu Vignale bezpochyby ocení i komfort spočívající ve vyzvednutí vozu a jeho přistavení zpět při plánovaném servisu.“