MotorInfo

Ford představil nový Focus

25.2.2014 07:46
Ford představil nový Focus

Společnost Ford Motor Company na akci Mobile World Congress v Barceloně představila nový Focus.

Jako první evropský model značky Ford dostane pokročilý komunikační a zábavní systém SYNC 2 spolu s dalšími technologiemi, které usnadňují a zpříjemňují život. Nejnovější multimediální systém SYNC 2 využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace a mobilního telefonu osmipalcovou dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání. Navigace přichází s funkcí dělené obrazovky, předčítáním názvů ulic, 3D zobrazením dálničních křížení a významných bodů a také s průvodcem Michelin. Systém SYNC byl poprvé uveden na trh ve Spojených státech v roce 2007 a po světě již jezdí více než osm milionů automobilů, které jsou jím vybaveny. Druhá generace s označením SYNC 2 je intuitivnější. Umožňuje řidiči například zadání cíle do navigace v jednom jediném kroku. A když řidič stiskne tlačítko hlasového ovládání a řekne „I’m hungry“, systém vyhledá restaurace v okolí.

Ford Focus se vyznačuje výraznějším a emotivnějším designem exteriéru, pečlivě zpracovaným a rozvrženým interiérem, novými technologiemi a výrazně nižší spotřebou paliva.

Vyspělé asistenční systémy

Focus nabízí jako první model značky Ford funkci, která umožňuje automaticky zacouvat do řady kolmo stojících aut. V současném Focusu byl uveden aktivní parkovací asistent pro podélné parkování. Stisknutím tlačítka se aktivují ultrazvukové senzory, které vyhledají dostatečně velký prostor k zaparkování. Následně asistent sám vmanévruje automobil na volné místo. Řízení je plně automatické, řidič se stará pouze o plynový a brzdový pedál. Díky doplnění dvou senzorů v zadní části vozu dostane Focus navíc funkci kolmého parkování, jež funguje naprosto stejným způsobem. Zvýšení počtu senzorů umožnilo Fordu nabídnout evropským zákazníkům i další nové technologie pomáhající při vyjíždění z parkovacího místa - upozornění na vozidla přijíždějící zboku varuje řidiče při couvání před vozidly, která se mohou brzy přiblížit z kterékoli strany; systém využívá radaru s dosahem 40 metrů a při zachycení přibližujícího se vozidla vydá tři zřetelné varovné signály; asistent pro vyjetí z parkovacího místa pomáhá řidiči vyjet z řady podélně zaparkovaných automobilů; poté, co řidič zvolí, kam chce jet, převezme systém řízení – řidič se opět stará jen o obsluhu plynového a brzdového pedálu.

Focus bude také poprvé vybaven technologií Ford MyKey. Ta umožňuje majiteli nastavit omezení maximální rychlosti vozu a limitovat hlasitost audiosystému, nebo jej zcela zablokovat, pokud řidič či jeho spolujezdec nemají zapnuté bezpečnostní pásy. Systém zároveň může znemožnit deaktivaci stabilizačního systému ESC a systému Active City Stop, jenž pomáhá předcházet nehodám v nízkých rychlostech. MyKey nalezne využití zejména tehdy, když rodiče půjčují automobil dětem.

Nové osvětlení

Vylepšené adaptivní světlomety nyní upravují světelný kužel bixenonových světel tak, aby co nejlépe vyhovoval provozním podmínkám. Systém vyhodnocuje světelné podmínky v okolí a sleduje i ostatní objekty na silnici. Na základě těchto informací upravuje úhel a intenzitu světleného kuželu. V závislosti na rychlosti jízdy, úhlu natočení volantu a vzdálenosti od ostatních objektů vybírá z celkem sedmi různých nastavení. Ve vysokých rychlostech, například na dálnici, se světelný kužel zvýší. Tím se prodlouží dosah světel. Ve městě, kde se jezdí nižší rychlostí a okolí je více osvětleno, se kužel sníží a intenzivněji osvětlí prostor přímo před vozem. Při odbočování v nízkých rychlostech se osvítí také oblast po straně, aby řidič dříve zahlédl chodce a cyklisty. Řidič ocení adaptivní světlomety i v rychlých zatáčkách, kde se světelný kužel natáčí do oblouku podle polohy volantu.

Tradiční výborné jízdní vlastnosti Focusu doznaly dalšího zlepšení díky úpravám na podvozku a řízení. V paletě pohonných jednotek se také objeví několik novinek, které přinesou významné snížení spotřeby paliva. Vznětový motor 1.5 Duratorq TDCi (88 kW) s převodovkou PowerShift, který se začne prodávat příští rok, bude o 19 procent úspornější než odpovídající verze současného Focusu. Rovněž se v příštím roce nabídka motorizací rozšíří ještě o kombinaci oceňovaného zážehového agregátu 1.0 EcoBoost s automatickou převodovkou. Tato verze bude oproti dnešnímu ekvivalentu o 17 procent úspornější.