Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nová moderní zkušebna Fordu umí namodelovat širokou škálu nepříznivých povětrnostních podmínek od arktického mrazu přes pouštní vedro až po vlhkost deštného pralesa.
Jak by se vám líbilo, kdybyste si kdykoliv mohli vybrat počasí podle chuti? Přesně to umožňuje nová „továrna na počasí“, kterou buduje Ford. Zkušební technici v ní budou moci vystavit prototypy vyvíjených automobilů extrémním povětrnostním vlivům. Nadmořská výška větší, než má Mont Blanc. Rychlost větru až 250 km/h. Sníh, sluneční žár i déšť. To je jen několik příkladů podmínek, které umí nová klimatická zkušebna Fordu předstírat.
Kromě toho, že dokáže stiskem tlačítka proměnit nízko položený Kolín nad Rýnem v nejvyšší bod západní Evropy, bude nová zkušebna nejvyspělejším zařízením svého druhu v automobilovém průmyslu. Jako první dovede například simulovat nadmořskou výšku až 5 200 metrů. Lze v ní také navodit extrémní teploty. Minimálních –40 °C odpovídá průměrné zimní teplotě na východní Sibiři, zatímco maximum +55 °C je pouze o 1,7 stupně nižší než historicky nejvyšší naměřená teplota na planetě Zemi. V laboratoři lze také vytvořit relativní vlhkost vzduchu až 95 procent.
„Testování ve vysokých nadmořských výškách nebo schopnost simulovat silné sněžení jsou funkce, které má naše nová laboratoř jako první v automobilovém průmyslu,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford of Europe odpovědný za vývoj. „Je to významný krok vpřed, který umožní Fordu efektivně namodelovat i ty nejnepříznivější povětrnostní podmínky opakovatelným způsobem.“
Nová laboratoř by měla být uvedena do plného provozu během příštího roku. Technici Fordu v ní budou moci testovat až devět vozů souběžně. V klimatických komorách se prověřují komfortní, bezpečnostní i provozní funkce včetně výkonu elektroinstalace, brzd a klimatizace.
Areál má rozlohu 5 500 čtverečních metrů. Nacházejí se v něm dva klimatické tunely, laboratoř pro vytvoření podmínek jako ve vysokých nadmořských výškách a čtyři teplotní komory, z nichž tři mají i regulaci vlhkosti vzduchu. Budou se zde zkoušet mimo jiné sportovní modely značky Ford jako Focus RS, Focus ST a Mustang nebo vozy s pohonem předních, zadních i všech čtyř kol.
Ford má v Evropě také další testovací střediska. Areál u belgického Lommelu obsahuje například úsek posetý výmoly, solnou i bahenní lázeň nebo dráhu pro zkušební jízdy v bočním větru. Vozy značky Ford najezdí v rámci vývoje až 5,5 milionu kilometrů v extrémních podmínkách. Společnost ověřuje jejich odolnost, životnost a spolehlivost mimo jiné v americké poušti Mojave, za polárním kruhem nebo na Grossglocknerské vysokohorské silnici v Rakousku.
Foto:Ford